08:16|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1395 - 04:00
کد خبر: 3657

توجه به حفظ فرهنگ‌های اصیل ارومیه در المان‌های شهری

مدیر عامل سازمان زیبا‌سازی شهرداری ارومیه از توجه به حفظ فرهنگ‌های اصیل ارومیه در المان‌های شهری خبر داد.

توجه به حفظ فرهنگ‌های اصیل ارومیه در المان‌های شهری

مجتبی علیزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، اظهار داشت: سازمان زیباسازی در سال گذشته طی برنامه ریزی‌هایی اقدام به رنگ‌آمیزی جداول سطح شهر کرده است.

به گزارش باریش، مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری ارومیه گفت: این اقدامات رنگ‌آمیزی جداول سطح شهر شامل رنگ‌آمیزی جاده شهید کلانتری، بلوار ساوالان، بزرگراه محمد رسول الله، بلوار شهید رجائی، بلوار بسیج، بلوار اسلام آباد، سه راه باغ رضوان، میدان آزادی، پارک جنگلی و شهرک دانشگاه به متراژ کلی 100 هزار متر طول و با هزینه‌ای 2 میلیارد و 100 میلیون ریال بوده است.

وی تصریح کرد: مناطق پنجگانه شهرداری در سال گذشته راسا اقدام به رنگ‌آمیزی جداول با بخش خصوصی با عقد قرارداد پیمانکاری کرده‌اند.

این مسؤول افزود: سازمان زیباسازی در جهت رفاه حال همشهریان و مسافرین اقدام به خرید 8 دستگاه سرویس بهداشتی سیار در سال گذشته با هزینه‌ای بالغ بر 4 میلیارد ریال کرده و در خیابان ابوذر، اول عطایی، جنب پانصد دستگاه، زندان مرکزی، اول شمالی، پارک شقایق، پارکینگ سازمان عمران نصب شده‌اند.

علیزاده اظهار داشت: واحد مبلمان و امور هنری سازمان زیباسازی شهرداری ارومیه در راستای ایجاد نشاط  و آرامش و زیبائیهای بصری اقدام به ساخت المان‌ها مانند المان‌های رادیو، ساعت و چند نمونه دیگر کرده است.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری ارومیه اظهار داشت: همچنین با طراحی و اجرای المان مجسمه عاشیق در پارک ائللر‌باغی در جهت حفظ سنت‌ها و فرهنگ‌های اصیل منطقه گام برداشته است.

وی افزود: واحد مبلمان در جهت ارزش‌گذاری به هویت ارزشهای دینی و مذهبی شهر طراحی‌ها و اقداماتی را از جمله انگشتر نگین‌دار و چند مورد دیگر را در شهر جانمایی کرده است.

این مسؤول گفت: اقدامات سازمان زیباسازی در بحث نورپردازی و نورآرایی و روشنایی در سال گذشته کاملا چشمگیر بوده به طوری که در شب کاملا قابل رویت بوده است.

علیزاده افزود: در نورپردازی، سازمان با سیستم‌های کاملا به روز دنیا در بحث روشنایی و نورپردازی‌های شهری ظاهر شده و جزء اولین‌ها در کشور است.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری ارومیه با اشاره به اقدامات به روز در بحث نورپردازی، گفت: نورپردازی ویژه ساختمان تاریخی شهرداری مرکزی و چند ساختمان اداری، نصب سیستم یکپارچه LED افکت‌دار در طول خیابان امام که توسط نیروی کاملا ماهر و کارآمد سازمان نصب شده و در چندین تقاطع اجرا می‌گردد.

وی اظهار داشت: از اقدامات دیگر، نورآرایی درختان با چراغ‌های LED  دفنی مولتی کالر، نصب چراغ‌های تزئینی و مینیاتوری در وسط بلوارها، نورپردازی المان‌های نصب شده در سطح شهر، ترمیم و تقویت سیستم روشنایی بوستان‌های شهر، نورپردازی ویژه تقاطع‌های ابوذر- خاتم الانبیاء- شهیدلر و امام‌زاده است.

این مسوول با اشاره به ساخت و طراحی المان‌های نوری همانند اسب بالدار و پرنده و کشتی نوری، اذعان کرد: به زودی نصب کشتی نوری به طول 9 متر در ماه آینده با شناسایی مکان مناسب، در شهر جانمایی می‌شود.

 

 

فارس/

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید