07:19|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1395 - 02:19
کد خبر: 3653

کاهش 68 درصدی جرائم خشن در آذربایجان غربی

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی از کاهش 68 درصدی جرائم خشن در این استان خبر داد.

کاهش 68 درصدی جرائم خشن در آذربایجان غربی

به گزارش باریش، جعفر علیزاده پیش از ظهر دیروز در نشست خبری که در سالن جلسات معاونت اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی برگزار شد، از کاهش 20 درصدی سرقت در طول ایام نوروز خبر داد و اظهار داشت: سرقت‌های صورت گرفته در طول 45 روز گذشته 11 درصد کاهش یافته است.

وی از کاهش 68 درصدی جرائم خشن در آذربایجان غربی خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته در آذربایجان غربی شاهد کاهش 63 درصدی قتل بودیم.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: با توجه به اینکه درگیری‌ و نزاع‌ که در آذربایجان غربی صورت می‌گیرد جمعی و توسط اراذل و اوباش صورت نمی‌گیرد، لذا این نزاع‌ها امنیتی محسوب نمی‌شود.

علیزاده با بیان اینکه نزاع‌ها و درگیری‌های خیابانی در آذربایجان غربی مربوط به تصادفات رانندگی بوده و این تخلفات 50 درصد از درگیری‌های خیابانی را شامل می‌شود، ادامه داد: عمده درگیری‌هایی که در آذربایجان غربی صورت می‌گیرد، بین مردم عادی است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه کاهش درگیری‌های مردم در خصوص تخلفات رانندگی نیازمند کار فرهنگی بوده و در این راستا نیازمند همکاری مجامع عمومی است، از کاهش 42 درصدی اختلافات خانوادگی در آذربایجان غربی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سال گذشته جرائم سایبری در آذربایجان غربی 88 درصد افزایش یافته و بیش‌ترین جرائم سایبری در خصوص برداشت غیرمجاز از بانک‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: در خصوص جرائم سایبری با بانک‌ها جلسه‌ای داشتیم که عمده جرائم برداشت‌های غیرمجاز ناشی از ناآگاهی مردم بود.

وی از افزایش کشف 80 درصدی مواد مخدر در فروردین ماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.

 

 

فارس/

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید