12:47|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 26 اردیبهشت 1395 - 08:15
کد خبر: 3645

یکی از بزرگترین فرش های دستباف ابریشمی کشور در ارومیه

بزرگترین فرش دستباف کشوربا نقش هنری آذر قلم به همت هنرمندان فرش شهرستان خوی و به سفارش کشور عمان بافته و رونمایی شد.

یکی از بزرگترین فرش های دستباف ابریشمی کشور در ارومیه

این فرش 102 متر مربعی در مدت 2 سال به همت 15 هنرمند فرش خوی بافته شد.

آقای جعفر صادق اسکندری رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی در آئین رونمایی از این فرش گفت : این فرش یکی از بزرگترین فرشهای دستباف کشور است که با نقشه آذر قلم در طرح و نمادی زیبا به سفارش کشور عمان تولید شده است .
وی افزود :این اثر هنری یکی از ظرفیترین و ارزشمندترین فرشهای ابریشم تولیدی در کشورمان محسوب میشود که هنرمندان خویی برای تولید آن 64 میلیون گره زده اند. 
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان، آذربایجان غربی را استان پیشرو در تولید فرش با در قطعات بزرگ در کشور دانست و افزود:  این استان با داشتن بیش از 70 هزار بافنده فرش یکی از قطب های مطرح تولید فرش دستباف در کشور است. 
وی گفت : ثبت دو برند فرش ریزماهی خوی و افشار تکاب در برند جهانی کامی بس مهم در جهت جهانی شدن فرش دستباف آذربایجان غربی بوده است. 
اسکندری سال 95 را سال پایه برای توسعه صنعت فرش در استان اعلام کرد و افزود : فعال کردن پایانه تخصصی صادراتی فرش در ارومیه ،ایجاد اتحادیه صادراتی فرش استان و تامین نیازهای تولیدکنندکان فرش از مهمترین برنامه های رسیدن به اهداف توسعه صنعت فرش آذربایجان غربی در سالجاری است. 
سالانه در آذربایجان غربی بیش از 280 هزار متر مربع فرش تولید میشود که سهم شهرستان خوی از این میزان تولید 35 درصد است و این شهرستان قطب اول تولید فرش در استان به حساب میاید.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید