15:28|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1395 - 04:20
کد خبر: 3625

تلاش جدی برای ساماندهی بافت‌های فرسوده آذربایجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: با توجه به بالا بودن حجم بافت فرسوده در آذربایجان غربی، باید به طور جدی در این زمینه وارد کار شد.

تلاش جدی برای ساماندهی بافت‌های فرسوده آذربایجان غربی

به گزارش باریش،  داریوش نصر صبح امروز در جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری پایدار آذربایجان غربی اظهار داشت: بافت فرسوده در شهرهای مختلف آذربایجان غربی شناسایی شده و نوسازی این بافت‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون مطالعه طرح بافت‌های فرسوده در شهرهای بزرگ استان انجام شده است، تصریح کرد: 3 هزار هکتار بافت فرسوده در این شهرها مورد شناسایی قرار گرفته است که ساماندهی آنها در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه برای ساماندهی بافت فرسوده در شهرها با مشکلاتی مواجه هستیم، اذعان داشت: باید فرهنگ سازی در زمینه نوسازی بافت فرسوده در بین مردم ایجاد شود.

این مسؤول واگذاری تسهیلات برای افرادی که در محدوده بافتهای فرسوده اقدام به نوسازی می‌کند از جمله موارد تشویقی است ولی به دلیل اینکه عموما در این مناطق افراد مسن زندگی می‌کنند قدرت ریسک برای تخریب و نوسازی منازل مسکونی خود ندارند.

نصر در ادامه به سکونتگاه‌های غیرمجاز اشاره کرد و اظهار داشت: سکونتگاه‌های غیرمجاز نیز به عنوان یک مشکل بوده و زمینه آسیبهای را فراهم می‌کند که باید در این زمینه نیز تمهیدات جدی اندیشیده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از شناسایی یک‌هزار و 341 هکتار سکونتگاه غیررسمی در استان خبر داد و اعلام کرد:عموما این سکونتگاه‌ها در حاشیه شهر قرار دارند که عمده مشکل این مناطق ایمن نبودن اماکن است.

 

 

فارس/

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید