02:34|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 23 اردیبهشت 1395 - 01:33
کد خبر: 3581

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل ارشاد با بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس در آذربایجان غربی

قائم‌مقام اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خبر داد.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل ارشاد با بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس در آذربایجان غربی

به گزارش باریش، پیروز قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: بین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی برای تولید آثار هنری فاخر و ارزشمند تفاهم‌نامه همکاری منعقد شده است، تا در طول دو سال آینده یک سری فعالیت‌هایی با موضوع ایثار و شهادت انجام پذیرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه برنامه دوسالانه‌ای برای همکاری بین دو سازمان در استان منعقد شده است، ادامه داد: برگزاری جشنواره موسیقی حماسه دفاع مقدس با عنوان مقاومت و پایداری، برپایی یک مورد کنگره دفاع مقدس با اولویت قرار دادن سرداران لشکر 31 عاشورا و دانشمندان صاحب‌نام در عرصه فناوری هسته‌ای و موشکی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اجرا است.

این مسؤول ایجاد کانال تلگرامی با عنوان یاد یاران با همت و مشارکت مجتمع دیجیتالی شهید باکری ارومیه را مورد اشاره قرار داد، ضمن تاکید بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های نهفته در فضای مجازی و حرکت مطابق با نیاز و سلیقه جوانان عرصه کنونی خاطرشان کرد: کانال تلگرامی مورد اشاره به زودی راه‌اندازی شده و مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.

قائم مقام اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برگزاری کنگره شعر، خاطره و دیکلمه با عنوان گل مریم ویژه ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدای اقلیت‌های دینی را از جمله برنامه‌های مصوب دیگر عنوان کرد و افزود: در استان ما کارهای فرهنگی فاخر و ارزشمند زیادی با همراهی اقشار مختلف مردم می‌توان تولید و اجرا کرد.

قادری تولید حداقل چهار اثر فیلم مستند و فیلم کوتاه با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی همچنین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مورد اشاره قرار داد، گفت: فیلم و آثار سمعی بصری به معنای واقعی کلمه آثار ماندگار و طولانی‌مدت را در بین مخاطبان خود به ویژه جوانان ایجاد می‌کنند، بنابراین باید به این حوزه بیشتر بها داد.

این مدرس دانشگاه به اجرای برنامه‌های مورد اشاره در طول دو سال از محل اعتبارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و اداره ارشاد آذربایجان غربی اشاره کرد و بیان داشت: با تعامل، همکاری و هم‌افزایی برنامه‌های مفید و موثر زیادی می‌توان در استان طراحی، تدوین و اجرا کرد.

وی با اشاره به اینکه سالروز میلاد با سعادت امام حسین را پشت‌سر گذاشته‌ایم، نام‌گذاری این روز فرخنده با عنوان روز پاسدار را مورد توجه قرار داد و ضمن تبریک گفتن ایام اعیاد شعبانیه به مردم بزرگ ایران اسلامی به ویژه سربازان جان بر کف نظام مقدس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: این روزها فرصت مغتنمی برای شناخت اولیای الهی و الگوبرداری از آنها است.

قائم‌مقام اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی همچنین به در پیش بودن هفته دفاع مقدس و سالروز بزرگداشت آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و ادامه داد: در سراسر استان ما نیز برای نکوداشت این روزهای ارزشمند به صورت جدی با برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی متنوع گام برداشته می‌شود، تا اینکه جوانان با رزمندگان اسلام و اقدامات سرنوشت‌ساز آنها به صورت ملموس آشنا شوند.

 

 

فارس/

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید