11:29|دوشنبه, اردیبهشت 17 ,1403
تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1395 - 02:28
کد خبر: 3487

آذربايجان غربي در سالروز بعثت پيامبر اسلام غرق سرور شد

 آذربايجان غربي در سالروز بعثت پيامبر اسلام غرق سرور و شادماني شد.

آذربايجان غربي در سالروز بعثت پيامبر اسلام غرق سرور شد

به گزارش باریش، 27 رجب يادآور روزي است كه پروردگار متعال براي نجات انسان عصر جاهليت و پايان دادن به اختلافات، خرافات و بدعتها و خونريزيها، پيامبري از بين مردم برگزيد و در اين روز، غار حراء را نوري زيبا فرا گرفت و جبرئيل به دستور پروردگار بر محمد فرود آمد و گفت بگو: اقراء باسم ربك الذي خلق خلق الانسان من علق و چنين شد كه خاتم پيامبران به فرمان پروردگار مبعوث شد. 
امروز تاريخ ورق خورده و 27 رجب 40 سالگي پيامبر ختمي مرتبت را به تصوير مي كشد روزي كه با بعثت حضرت محمد(ص) به نبوت طومار ستم درهم پيچيده شد، خرافات به خاك سپرده شد، بت پرستي جان سپرد و زنان و دختران ديگر به گورستان روانه نشدند.
اين روز عيد مبعث نام گرفت و سالهاست براي گراميداشت چنين روزي تمامي مسلمانان اعم از شيعه و سني جشن شادماني بر پا مي كنند.
امروز نيز همزمان با سراسر كشور مردم آذربايجان غربي يكدل و يكپارچه شهري و روستايي، شيعه و سني در هر كوي و برزن مجالس جشن و سرور برپا كرده اند.
همچنين خانوادهاي آذربايجاني براي آغاز زندگي مشترك اين روز را برگزيده اند و به همين خاطر امروز خيابانهاي شهرها و روستاها را كاروان هاي عروسي مزين كرده اند چرا كه آنها معتقدند اين روز به زندگيشان بركت و دوام خواهد داد.
همچنين به گفته رئيس سازمان تبليغات اسلامي آذربايجان غربي تمامي مساجد، مصلي ها و هيات هاي مذهبي و همچنين مساجد محلات در سراسر استان اقدام به اجراي برنامه هاي مختلف مي كنند.
حجت الاسلام سيدمحمد فخري استقبال پرشور مردم براي برگزاري اين روز بزرگ توسط هم استاني ها را قابل تقدير خواند.
وي ادامه داد: حضور گسترده جوانان در برگزاري اين جشن ها گواه روشني بر علاقه مندي آنها به اهل بيت و ائمه اطهار است.
علاوه بر اين، تكايا، امامزاده ها و ساير بخشهاي استان نيز شاهد شادي و سرور مردم در اين عيد بزرگ است. 
امروز در گذر از هر خياباني بي نصيب از شربت و شريني و غذاي نذري محبان اهل بيت(ع) نخواهي بود چرا كه عشق به پيامبر بزرگ اسلام و ائمه اطهار در دل و جان اين مردم ريشه دوانده و مي رود تا به درختي كهنسال تبديل شود.
 

 

ایرنا/

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید