05:25|دوشنبه, اردیبهشت 17 ,1403
تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1395 - 04:50
کد خبر: 3474

آغاز طرح بازرسی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی در آذربایجان غربی

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری از آغاز طرح بازرسی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی در دو حوزه حقوق شهروندی و حجاب و عفاف در استان آذربایجان غربی خبر داد.

آغاز طرح بازرسی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی در آذربایجان غربی

به گزارش باریش نیوز، دکتر هوشنگ عطاپور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دبیر ستاد استانی صیانت از حریم امنیت عمومی در جلسه آموزشی توجیهی بازرسان ستاد صیانت استان گفت: فرآیند بازرسی از دستگاهها در دو حوزه حقوق شهروندی و حجاب و عفاف، تا چند روز آینده آغاز می شود.

وی در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه با اراده و همتی که در سطح استان ایجاد شده، در تمامی فرمانداری ها و دستگاههای اجرایی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی تشکیل شده و بازرسان این ستادها نیز منصوب و آموزشهای لازم را دیده اند تا بتوانند با کمک ستاد احیای امر بمعروف و نهی از منکر استان، بطور مستمر، دقیق و با جدیت کافی، فرآیند بازرسی در دو حوزه حقوق شهروندی و حجاب و عفاف بعنوان دو مقوله دارای اهمیت ویژه در نظام مقدس جمهوری اسلامی را انجام دهند.

عطاپور با بیان اینکه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری همواره بر پاسداری از حقوق مردم تاکید داشته اند نیز افزود: در همین راستا هدف ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی از بازرسی ها به هیچ وجه مچ گیری نیست بلکه این ستاد بدنبال، بهبود عملکرد سازمان ها، رفع نواقصات و جبران کاستی ها، تکریم ارباب رجوع و ارتقای سطح خدمت رسانی به مردم و شهروندان است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همچنین گفت: فرآیند بازرسی های ستاد صیانت، به شکل دوره ای نخواهد بود بلکه طوری برنامه ریزی شده که این بازرسی ها در طول سال و به شکل مستمر و بر پایه مستندات قانونی و قوانین و مقررات مربوطه ادامه داشته باشد.

عطاپور در ادامه ضرورت حفظ حرمت و شان و جایگاه بازرسان ستاد صیانت را از مدیران و مسئولان دستگاهها خواستار شد و افزود: بازرسین ستاد صیانت با استناد به مبانی حقوقی، قانونی و نظری، کار بازرسی از دستگاهها را انجام می دهند و در این راستا لازم است مدیران سازمان ها و دستگاهها و همچنین دبیران حوزه های حقوق شهروندی و حجاب و عفاف دستگاهها، همکاری و هماهنگی لازم را با بازرسین داشته باشند و بازرسین موظف هستند هرگونه مانع تراشی و عدم همکاری را به ستاد استانی گزارش نمایند تا به آنها رسیدگی شود.

وی بازرسی از حوزه های خصوصی را جزو ماموریت های امسال بازرسین ستاد صیانت نیز عنوان کرد و افزود: در کنار بازرسی های دولتی، امسال از حوزه های خصوصی مانند درمانگاهها، تعاونی ها، شرکت های مسافربری، اغذیه فروشی ها، پاساژها و ... نیز بازرسی انجام خواهد گرفت.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در پایان از فعالیت ها و تلاش های بازرسین ستاد صیانت در سال 94 تقدیر و تشکر کرد و گفت: خوشبختانه اثرات بازرسی های انجام گرفته در سال گذشته، ملموس بوده و منجر به رفع برخی نواقصات در روند خدمت رسانی دستگاهها شده است.

در این جلسه حجت‌الاسلام علی قنبری قائم مقام ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی نیز نکاتی را در رابطه دیدگاه اسلام در رابطه با نظارت و بازرسی و همچنین راهکارهای انجام هر چه بهتر فرآیند نظارت و بازرسی از دستگاهها و حوزه های خصوصی بیان کرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید