03:40|چهارشنبه, اردیبهشت 19 ,1403
تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1395 - 01:40
کد خبر: 3423

مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی ازمدرسه تاریخی هدایت ارومیه بازدید کرد

عطاپور مدیر کل اجتماعی وفرهنگی استانداری آذربایجان غربی از بنای فرهنگی و تاریخی مدرسه هدایت ارومیه بازدید کرد.

مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی ازمدرسه تاریخی هدایت ارومیه بازدید کرد

به گزارش باریش،  عطاپور مدیر کل اجتماعی وفرهنگی استانداری آذربایجان غربی در بازدید ازبنای فرهنگی و تاریخی مدرسه هدایت ارومیه، اظهار داشت: در راستای معرفی آثار تاریخی استان به مردم می‌توان با استفاده از راهنمایان گردشگری این نوع آثار را به مردم بومی و گردشگران خارج استان معرفی کرد.

وی افزود: آذربایجان‌غربی دارای ظرفیت‌های زیادی در بخش میراث فرهنگی و گردشگری است که لازم است مسئولان دستگاه‌های ذیربط این ظرفیت‌ها را شناسایی و معرفی کنند.

عطاپوراضافه کرد: احیای آثار تاریخی فاخر و ارزشمند ارومیه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است چرا که احیای آثار تاریخی می‌تواند بر روند نگهداری آنها و حضور گردشگران در این اماکن تاثیرگذار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر کریمی مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این بازدید، دکتر عطاپورمدیر کل اجتماعی وفرهنگی استانداری آذربایجان غربی را همراهی می نمود.

گفتنی است مدرسه تاریخی هدایت یکی دیگر از خانه‌های قدیمی شهر ارومیه است که به مدرسه قدیمی هدایت مشهور است، این بنا در بافت متراکم و مسکونی و در ضلع غربی خیابان امام، در کوچه مهر یا همان امیرنظمی سابق احداث شده است. با توجه به نوع مصالح، فرم معماری و تاریخ، احداث آن به سال ١٣٠٣ و قدمت آن به اواخر دوره قاجار می‌رسد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید