16:10|پنجشنبه, اردیبهشت 13 ,1403
تاریخ انتشار: 01 اردیبهشت 1395 - 04:33
کد خبر: 3287

اروميه به عنوان باغ شهر و شهر جهاني آب معرفی شد

رئيس مركز موروس آلتي كامپي ايتاليا گفت: شهر اروميه مي تواند با سرمايه گذاري مناسب، به عنوان باغ شهر شهر جهاني آب مطرح شود.

اروميه به عنوان باغ شهر و شهر جهاني آب معرفی شد

متئو گوچئونه روز چهارشنبه در آيين امضاي تفاهم نامه شهرداري اروميه با مركز موروس آلتي كامپي ايتاليا افزود: اين امر نيازمند جذب سرمايه هاي داخلي و خارجي براي اين شهر است و نبايد از آن غافل بود.
وي اظهار كرد: بايد ظرفيت هاي سرمايه گذاري و گردشگري شهر اروميه بيش از پيش مورد توجه واقع شده و به همه مردم ايران و جهان معرفي شود.
وي اضافه كرد: ايتاليا به دنبال بين المللي كردن فرصت هاي سرمايه گذاري در ايران است و سندي در اين رابطه تدوين مي كند كه بر اساس اين سند، روند سرمايه گذاري در ايران به ويژه اروميه آغاز مي شود.
رئيس مركز موروس آلتي كامپي ايتاليا با اشاره به موقعيت جغرافيايي شهر اروميه گفت: در شمال ايتاليا نيز شهري از لحاظ جغرافيايي شبيه اروميه وجود دارد كه با شناسايي فرصت هاي سرمايه گذاري و گردشگري در اين شهر، شاهد رونق اقتصادي هستيم و مي توان اروميه را نيز نظير اين شهر به پيشرفت روز افزون به ويژه در حوزه گردشگري رساند.
محمد حضرت پور شهردار اروميه نيز در اين ديدار با اشاره به اينكه كشور ايتاليا و ايران قرابت فرهنگي با هم دارند، افزود: 25 درصد جميعت شهر اروميه را قشر جوان تشكيل مي دهد كه با اين تعداد در 10 سال آينده شهر اروميه نيازمند ساخت 100 هزار واحد مسكوني خواهد بود كه اين امر لزوم توجه به جلب سرمايه گذار را نشان مي دهد.
به گزارش باریش ، در اين جلسه تفاهم نامه اي در راستاي سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف افتصادي، گردشگري و فرهنگي بين شهردار اروميه و رئيس مركز موروس آلتي كامپي ايتاليا امضا شد.
گردشگري، سرمايه گذاري در زمينه احيا و نوسازي اماكن قديمي و تبديل آنها به هتل هاي سنتي و رستوران، صادرات و صنايع جنبي توليدات كشاورزي، سرمايه گذاري در زمينه معادن از استخراج تا فرآوري و صادرات، سرمايه گذاري در انرژي هاي تجديدپذير، مطالعات، فاينانس و تامين مالي، همكاري در زمينه خواهر خواندگي شهرهاي ايتاليا در زمينه هاي مختلف با اروميه و برگزاري فعاليت هاي مشترك اقتصادي، فرهنگي و ورزشي از جمله مفاد اين تفاهم نامه است.
شهر اروميه يكي از شهرهاي پرجمعيت كشور است كه در شمال غربي كشور قرار داشته و مركز استان آذربايجان غربي است.
اين شهر حدود 700 هزار نفر جمعيت و بيش از 10 هزار هكتار وسعت دارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید