16:49|پنجشنبه, اردیبهشت 13 ,1403
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1395 - 10:43
کد خبر: 3274

پرواز ارومیه – اربیل و ارومیه – وان برقرار می شود

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان غربی از برقرار پرواز های خارجی ارومیه – اربیل و ارومیه – وان خبر داد.

پرواز ارومیه – اربیل و ارومیه – وان برقرار می شود

به گزارش باریش   ، کمال پرهیزگار ظهر سه شنبه در اولین جلسه شورای حمل و نقل آذربایجان غربی در سالجاری با بیان اینکه با اشاره به اینكه پرواز ارومیه- استامبول دوبار در هفته دایر است، افزود: پیگیر راه اندازی پرواز های مستقیم ارومیه- اربیل و ارومیه- وان هستیم.

وی همچنین نیز از بازسازی و توسعه ترمینال داخلی مسافربری فرودگاه ارومیه خبر داد و گفت: طرح بازسازی و توسعه ترمینال خارجی مسافربری فرودگاه ارومیه نیز در حال اجراست.

علی حیدری، مدیركل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان غربی نیز از دیگر سخنرانان این جلسه بود كه به ضرورت فراهم سازی زیرساختهای افزایش پروازهای داخلی و خارجی اشاره كرد و گفت: همكاری نیروی انتظامی برای تشویق عاملان اقتصادی در عرصه صادرات بخش كشاورزی با استفاده از حمل و نقل هوایی ضروری است.

۳۸۰ میلیارد ریال مطالبات پیمانکاران پرداخت شد

مدیر راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: تاکنون بخش عظیمی از مطالبات پیمانكاران به ارزش ۳۸۰ میلیارد ریال را توانستیم با استفاده بهنیه از ظرفیت و فرصت صندوق خزانه اسلامی پرداخت كنیم و به حداقل رسیدن مطالبات پیمانكاران را با جدیت پیگیری می كنیم.

داریوش نصر با اشاره به آغاز اجرای طرح بهسازی و آسفالت راههای روستایی شمال استان به شكل امانی و استفاده از امكانات و منابع این اداره كل اعلام كرد: طرح بهسازی و آسفالت راههای روستایی جنوب استان در قالب امانی در روزهای آتی شروع خواهد شد.

وی با تاكید براینكه نگاه بخش خصوصی به منابع را در مدیریت دولتی پیاده سازی كرده ایم، گفت: اداره كل راه و شهرسازی استان مقید به برنامه ریزی، هدف گذاری، افزایش بهره وری و اثربخشی و كنترل و نظارت است.

نصر همچنین از حضور مستمر مدیران و مسئولان این اداره كل در ادارات شهرستانهای تابعه خبر داد و ادامه داد: تیم ارزیابی و كارشناسی با بازدید محسوس از روند اجرای پروژه ها، عملكرد ادارات را ممیزی و ارزیابی می كنند.

۷ پروژه فنی و اجرایی در آذربایجان غربی اجرا می شود

وی همچنین از اجرای هفت پروژه فنی و اجرایی در استان خبر داد و افزود: تكمیل پروژه های بیمارستانی از مهمترین برنامه های اولویت دار مدیریت فنی و اجرایی این اداره است.

مدیركل حمل و نقل و پایانه های استان ضمن ارائه گزارش عملكرد به بیان برنامه های آتی پرداخت و تصریح كرد: توسعه پایانه مرزی به ویژه تكمیل طرح جامع پایانه مرزی رازی، توسعه محوطه پایانه مرزی بازرگان و ساماندهی پایانه مرزی پلدشت در دست اقدام است.

علی اكبری به گسترش مجتمع های خدماتی و رفاهی درحاشیه جاده های استان اشاره كرد و گفت: ۱۰ فقره مجوز ساخت مجتمع گردشگری، خدماتی و رفاهی در مناطق مختلف شبكه راههای استان صادر شده است.

مدیركل هواشناسی آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار داشت: اطلاعات هواشناسی برای ۶۶ هزار كاربر در بخش كشاورزی ارسال می شود.

صادق ضیائیان ادامه داد: ۹۰۰ كاربر برای استفاده از اطلاعات هواشناسی در حوزه عمرانی و ساخت و ساز شناسایی شده است.

 مدیرعامل شركت آزمایشگاه فنی و مكانیك خاك استان نیز از آموزش كارشناسان كنترل كیفیت پروژه و همكاری با مراكز علمی و دانشگاهی خبر داد و گفت: ۵۰۰ پروژه توسط شركت آزمایشگاه فنی و مكانیك خاك استان پشتیبانی و كنترل كیفیت شده است.

علیرضا سورچی با تاكید بر استفاده بهینه از ظرفیت و مهارتهای این شركت، گفت: پیشنهاد می شود شركت آزمایشگاه فنی و مكانیك خاك نظارت عالی و مرجعی برای آزمایشگاههای بخش خصوصی باشد.

مهر

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید