17:00|سه شنبه, اردیبهشت 11 ,1403
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1395 - 06:52
کد خبر: 3266

امضای تفاهم نامه شهرداری ارومیه با مرکز موروس آلتی کامپی ایتالیا

تفاهم نامه شهرداری ارومیه با مرکز موروس آلتی کامپی ایتالیا به امضای شهردار ارومیه و ماتئو گوچئونه رسید.

امضای تفاهم نامه شهرداری ارومیه با مرکز موروس آلتی کامپی ایتالیا

به گزارش روابط عمومی شهردار ارونیه، محمد حضرت پور، شهردار اروميه  در این دیدار با اشاره به اینکه كشور ایتالیا  و  ایران قرابت فرهنگی با هم دارند و ارومیه  فرصت هاي بي شماري برای توسعه صنعت گردشگری و سرمایه گذاری دارد، تاکید کرد:  باید فرصت های سرمایه گذاری برای حضور سرمایه گذاران اروپایی فراهم شود.

وی با  اعلام اينكه 25 درصد جمیعت شهر ارومیه را قشر جوان تشکیل می دهد، گفت: با این میزان، در 10 سال آینده نیازمند به  100 هزار واحد مسکونی در اروميه هستيم كه در  اين راستا نيازمند به جذب سرمايه گذار هستيم.

حضرت پور  با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل عمومي نيز نيازمند جذب سرمايه گذار است، افزود:   مي توان از پتانسيل ها و ظرفيت هاي كشور ايتاليا در حوزه حمل و نقل عمومي استفاده كرد .

ماتئو گوچئونه، رییس مرکز موروس آلتی کامپی نیز  با اعلام اینکه ارومیه ظرفیت های بي شماري  برای توسعه در تمام زمینه های به ویژه گردشگري دارد، گفت: كشور ایتالیا به دنبال بین المللی کردن فرصت هاي سرمایه گذاری در ایران است و سندی در این رابطه تدوین مي كند  که براساس این سند روند سرمایه گذاری در ایران و به ویژه ارومیه آغاز شود .

قائم مقام مرکز مطالعات مشترک اروپا با بيان اينكه ظرفیت های گردشگری شهر ارومیه جهت معرفي به سرمایه گذران کشور ایتالیا با پژوهشگری  اینجانب در ارومیه  آغاز شده است، گفت:  بايد پتانسيل و ظرفيت هاي سرمایه گذاری و گردشگری شهر ارومیه  در کل جهان به عنوان  باغ شهر و شهر آب  شناسانده شود.

رییس مرکز موروس آلتی کامپی با اشاره به موقعیت های جغرافیایی  شهر ارومیه، گفت:  درشمال  کشور ایتالیا  نیز شهری  از لحاظ جغرافيايي شبيه اروميه وجود دارد كه با شناسايي فرصت هاي سرمايه گذاري و گردشگري در اين شهر شاهد رونق اقتصادي در آن هستيم.

وی اشاره با افق 1404 شهراروميه يعني شهر پاك، فرهنگي ، مجهز به فناوري نوين اطلاعات وحمل و نقل ريلي،  عنوان كرد:   براي  تحقق اين مهم،  بايد  زمينه هاي سرمايه گذاري  در قالب تفاهم نامه  در شهر اروميه صورت گيرد.

گفتني است؛ تفاهم نامه شهرداري اروميه  با سرمايه گذار كشور ايتاليا  با موضوعات گردشگری  و تبادل توریست،  سرمایه گذاری  در زمینه احیا  و نوسازی اماکن قدیمی و تبدیل آنها به هتل های سنتی  و رستوران،  تولیدات کشاورزی  در زمینه صادارات و صنایع جنبی، سرمایه گذاری  در زمینه معادن  از استخراج تا فرآوری و صادارات، سرمایه گذاری در انرژی های تجدید پذیر، مطالعات، فاینانس  و تامین مالی ، همکاری در زمینه  خواهر خواندگی  شهر های ایتالیا  در زمینه های مختلف با ارومیه و برگزاری فعالیت های  و مناسبت های اقتصادی ، فرهنگی  و ورزشی به امضا رسيد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید