00:34|چهارشنبه, اردیبهشت 12 ,1403
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1395 - 03:57
کد خبر: 3261

الهلال عربستان - تراکتورسازی تبریز؛ یورش سربازان ژنرال به طلسم صعود

تراکتورسازی در پنجمین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا فردا سه شنبه در حالی به مصاف الهلال عربستان می‌رود که با یک تساوی در این بازی صعود خود را به مرحله بعدی رقابت‌ها قطعی خواهد کرد.

الهلال عربستان - تراکتورسازی تبریز؛ یورش سربازان ژنرال به طلسم صعود

هفته پنجم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا فردا با برگزاری 8 دیدار در نقاط مختلف این قاره آغاز می‌شود که در یکی از این دیدارها، تیم‌های الهلال عربستان و تراکتورسازی تبریز از گروه سوم مسابقات به مصاف هم خواهند رفت.

این دیدار با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر برگزاری دیدارهای نمایندگان کشورمان با تیم‌های عربستانی در کشور ثالث، از ساعت 20:05 در ورزشگاه ثانی بن جاسم الغرافه برگزار خواهد شد و تیم الهلال میزبانِ آن است. البته دقایقی پیش رسانه‌های قطری از تغییر محل این بازی به ورزشگاه باشگاه قطر خبر داده‌اند.

یورش سربازان ژنرال به طلسم صعود/ جدال برای صدرنشینی

تراکتورسازی در شرایطی پا به دیدار با الهلال می‌گذارد که در چهار دیدار قبلی خود در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا با کسب 3 پیروزی و یک شکست مقتدارنه در صدر جدول گروه خود قرار گرفته است.

شاگردان قلعه نویی برای قطعی کردن صعود خود به مرحله حذفی تنها نیاز به یک امتیاز از دیدار فردا دارند و همچنین نتیجه برد نیز صدرنشینی آنها را در این مرحله مسجل خواهد کرد.

سرخ پوشان فوتبال تبریز در بازی فردا به دنبال پایان دادن به نوار ناکامی‌های خود در صعود از مرحله گروهی خواهند بود؛ با این توضیح که این تیم در سه دوره قبلی مسابقات با نتایج ناامید کننده دز همان دور گروهی از گردونه مسابقات کنار رفته و در صعود به مرحله حذفی ناکام بوده است.

در سوی دیگر تیم الهلال عربستان قرار دارد. تیمی نام آشنا و پرافتخار در قاره کهن و کشور عربستان که در این رقابت‌ها نیز چندین بار تا مراحل پایانی پیش رفته است. این تیم عربستانی با دو برد و دو تساوی مقابل پاختاکور و الجزیره با 8 امتیاز مکان دوم گروه سوم را در اختیار دارد و جدی‌ترین تعقیب کننده تراکتورسازی است. 

آبی پوشان شهر ریاض که پیش از آغاز مسابقات گزینه اول صعود از گروه محسوب می‌شدند، با نتایجی که در چهار بازی قبلی خود کسب کردند، اکنون پشت سر تراکتورسازی قرار دارند و برای تصاحب صدر جدول باید 4 امتیاز در دو بازی آینده خود بگیرند.

بدیهی است که با توجه به فاصله تراکتورسازی و الهلال با دو تیم پاختاکور و الجزیره در جدول گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا، می‌توان نمایندگان ایران و عربستان را تیم‌های صعود کننده از گروه دانست مگر اینکه اتفاق غیر منتظره‌ای رخ دهد و پاختاکور جایگزین یکی از آنها شود؛ اما با این حال، بدون شک جدال دو تیم الهلال و تراکتورسازی بیشتر برای صدرنشینی خواهد بود.

وضعیت دو تیم در لیگ‌های داخلی/ هر دو مدعی قهرمانی

تراکتورسازی به استثنای آخرین بازی خود مقابل صبای قم که در چارچوب هفته بیست و ششم لیگ برتر برگزار و سرخ پوشان مقابل مهمان خود به تساوی یک بر یک رضایت دادند؛ از زمان حضور قلعه نویی نتایج درخشانی کسب کرده و خود را از نیمه دوم جدول لیگ به جمع 4 تیم برتر رسانده‌‌اند.

شاگردان قلعه نویی با 10 برد، 12 تساوی و 4 باخت و کسب 42 امتیاز در مکان چهارم جدول لیگ برتر فوتبال قرار دارند و در فاصله چهار هفته به پایان مسابقات، یکی از مدعیان قهرمانی در این رقابت‌ها محسوب می‌شوند.

در مقایسه با تراکتورسازی، الهلال نیز در لیگ عربستان شرایط خوبی دارد و از مدعیان قهرمانی رقابت‌هاست. این تیم جمعه شب در هفته بیست و سوم لیگ عربستان به یک پیروزی خارج از خانه دست یافت و موفق شد با نتیجه 3 بر 2 میزبانش نجران را شکست دهد.

شاگردان گئورگیس دونیس هم اکنون با کسب 16 برد، 3 تساوی و 4 باخت و مجموع 51 امتیاز تیم دوم جدول لیگ عربستان هستند و اختلاف آنها با الاهلی در فاصله 3 هفته مانده به پایان رقابت‌ها تنها 3 امتیاز است.

برنامه دیدارهای گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا در هفته پنجم این مسابقات به شرح زیر است:

* پاختاکور ازبکستان - الجزیره امارات؛ ساعت 21:20؛ ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی 

* الهلال عربستان - تراکتورسازی تبریز؛ ساعت 20:05، ورزشگاه باشگاه قطر

جدول گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا:

1 - تراکتورسازی تبریز - 4 بازی - 9 امتیاز - تفاضل گل: 6

2 - الهلال عربستان - 4 بازی - 8 امتیاز - تفاضل گل: 4

3 - پاختاکور ازبکستان - 4 بازی - 4 امتیاز - تفاضل گل: 4-

4 - الجزیره امارات - 4 بازی - یک امتیاز - تفاضل گل: 6-

آناج

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید