17:29|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 28 فروردین 1395 - 01:38
کد خبر: 3203

افزایش تلفات سیل به 5 نفر/ امداد هوایی به روستاهای آسیب دیده

 رئیس سازمان امدادو نجات هلال احمر از مرگ 5 هموطن در سیل 72 ساعت گذشته خبر داد.

افزایش تلفات سیل به 5 نفر/ امداد هوایی به روستاهای آسیب دیده

 ناصر چرخساز در گفتگو با خبرنگار  میزان با اشاه به آخرین آمار تلفات سیل در کشور گفت: متاسفانه سه نفر از هموطنان در دهلران،یک نفر ایلام و یک نفر نیز در شهر اندیکا براثر وقوع سیل جانشان را از دست دادند. 

وی ادامه داد: یک دختر جوان در شهر مهران نیز مفقود است که جستجو ها برای اطلاع از سرنوشت او ادامه دارد. 

به گفته رئیس سازمان امدادو نجات هلال احمر با توجه به اینکه بسیاری از راههای روستایی همچنان بسته است کار انتقال افراد در معرض سیل و ارسال اقلام مورد نیاز برای روستائیان توسط بالگرد انجام می شود. 

چرخساز از وقوع سیل در 16 استان لرستان،ایلام،کرمانشاه،فارس،خوزستان،چهارمحال،همدان،اصفهان،خراسان شمالی و رضوی،کهگیلویه،کردستان البرز،یزد،آذربایجان شرقی و زنجان خبر داد و افزود: امدادگران این سازمان به 166 شهر،روستا و مناطق عشایر نشین امدادرسانی کردند. 

وی با بیان اینکه در این مدت به 9 هزار نفر امدادرسانی انجام شد،گفت:در این مدت 3 هزار و 670 نفر با برپایی 740 چادر امدادی اسکان اضطراری یافتند. در این مدت 7 بیمار به مراکز درمانی منتقل شدند که سه نفر از آنها با 6 سورتی پرواز به صورت هوایی به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس سازمان امدادو نجات هلال احمر  با اعلام اینکه هنوز شرایط عادی نشده است، تاکید کرد: اگرچه بارش ها کاهش یافته است اما هنوز به شرایط عادی بازنگشته ایم. از هموطنان درخواست می کنیم از نزدیک شدن به رودخانه ها و مسیل ها جلوگیری کنند. 
انتهای پیام/ 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید