08:56|چهارشنبه, اردیبهشت 12 ,1403
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1395 - 05:01
کد خبر: 3114

عامل اخاذی در فضای مجازی ارومیه دستگیر شد

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی از دستگیری عامل اخاذی در فضای مجازی ارومیه خبر داد.

عامل اخاذی در فضای مجازی ارومیه دستگیر شد

حسن کوره‌بلاغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در پی شکایت چندین شهروند ارومیه به پلیس فتا مبنی بر اینکه فردی با به دست آوردن تصاویر شخصی آنها، قصد درج این تصاویر را در فضای مجازی داشته، موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس فتا با انجام یکسری اقدامات تخصصی در فضای مجازی موفق به شناسایی این فرد خاطی شدند و وی را با حکم مقام قضائی در مخفیگاهش دستگیر کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: متهم پس از دستگیری و انتقال به محل پلیس به بزه انتسابی اعتراف کرد و انگیزه خود را از این کار، سودجویی و اخاذی از کاربران فضای مجازی این شهرستان عنوان کرد.

رئیس پلیس فتای انتظامی آذربایجان غربی تصریح کرد: متهم پس از شکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی بعدی به مراجع قضائی این شهرستان تحویل داده شد.

کوره‌بلاغی با اشاره به اینکه افراد در فضای مجازی هیچ‌گاه چهره واقعی خود را مشخص نمی‌کنند، افزود: از کاربران فضای مجازی درخواست می‌شود در فضای مجازی به راحتی به افراد اعتماد نکرده و عکس‌های شخصی و خانوادگی خود را در اختیار آنها قرار ندهند.

وی از کاربران فضای مجازی خواست از باز کردن فایل‌های ارسال شده توسط ایمیل‌های ناشناس خودداری کنند، زیرا ممکن است حاوی فایل و برنامه‌های مخرب به منظور سرقت اطلاعات شخص باشد و بهترین راه برخورد با نامه‌های ناشناس، حذف نامه‌ها و پیوست آنهاست.

رئیس پلیس فتای انتظامی آذربایجان غربی همچنین به والدین توصیه کرد که آموزش‌های لازم را در خصوص خطراتی که ممکن است فرزندان آنها را تهدید کند، ارائه کرده و ورود آنها در فضای مجازی را به صورت نامحسوس زیر نظر بگیرند.

 

فارس

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید