16:10|پنجشنبه, اردیبهشت 13 ,1403
تاریخ انتشار: 21 فروردین 1395 - 06:28
کد خبر: 3106

دستگیری سارق مغازه‌های ارومیه با 12 فقره سرقت

فرمانده انتظامی ارومیه از دستگیری سارق مغازه‌های ارومیه با 12 فقره سرقت خبر داد و گفت: همچنین ماموران در بازرسی از مخفیگاه این سارق حرفه‌ای، قطعات خودرو کشف و ضبط کردند.

دستگیری سارق مغازه‌های ارومیه با 12 فقره سرقت

به گزارش باریش , حسین صمدپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت مغازه در شهرستان ارومیه، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی این شهرستان با انجام یکسری اقدامات تخصصی و پلیسی موفق به شناسایی این سارق شدند و وی را در شب گذشته حین سرقت دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی ارومیه خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی پس از دستگیری، این فرد را به مقر پلیس منتقل کردند که در بازجویی‌های فنی و پلیسی به 12 فقره سرقت از مغازه‌های این شهرستان اعتراف کرد.

این مسئول با بیان اینکه سارق دستگیر شده یکی از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار است، افزود: سارق پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی بعدی به مراجع قضائی این شهرستان تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی ارومیه افزود: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از مخفیگاه این سارق حرفه‌ای مقادیری قطعات خودرو و محتویات داخل خودرو را کشف و ضبط کردند.

این مسئول بر ضرورت رعایت نکات ایمنی توسط رانندگان در خصوص حفاظت از خودروها تاکید کرد و ادامه داد: از رانندگان درخواست می‌شود خواست توصیه‌های پلیس را در جهت پیشگیری از وقوع سرقت‌ها جدی گرفته و هرگونه موارد مشکوک را بلافاصله از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

صمدپور به عوامل مهم در زمینه سرقت مغازه اشاره کرد و ادامه داد: عدم رعایت نکات ایمنی در راه‌های ورودی مغازه، نگهداری بیش از نیاز وجوه نقد و اسناد مالی در مغازه و در مکان‌های ناامن، در دسترس قرار دادن اجناس قابل حمل و اموال با ارزش، اطلاع نداشتن از موجودی دقیق مغازه و انبار و عدم کنترل دوره‌ای آن و عدم رعایت اصول ایمنی توسط مالکین مغازه‌ها از جمله عوامل مهم در سرقت مغازه است.

وی در ادامه سخنان خود، پایین بودن ضریب ایمنی قفل‌های معمولی را از دیگر عوامل مهم در سرقت مغازه است لذا از صاحبان مغازه‌ها درخواست می‌شود از قفل‌های سوئیچی، ضد برش و قفل‌هایی که ضریب ایمنی بالایی دارند، استفاده کنند.

فرمانده انتظامی ارومیه گفت: از صاحبان مغازه‌ها درخواست می‌شود که در مغازه خویش دزدگیر نصب کرده و حتما در مغازه خویش دوربین مداربسته نصب و هر از گاهی آن را کنترل کنند و موارد مشکوک را با پلیس 110 در جریان قرار دهید.

این مسئول از صاحبان مغازه‌ها درخواست کرد که در صورتی که برای فراهم کردن جنس مورد نیاز مشتری،  مجبور هستید مغازه را ترک کنید به هیچ عنوان مغازه خویش را خالی نگذاشته و مغازه خویش را به افراد مطمئن و آشنا بسپارید.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید