10:02|یکشنبه, اردیبهشت 16 ,1403
تاریخ انتشار: 09 فروردین 1395 - 11:08
کد خبر: 2968

شایعات خنده دار سال94-از گروگان گیری در بازار موبایل تا پرچم داعش در تهران

شایعات اگرچه خیلی زود برملا می شوند اما در همان دقایق انتشار ذهن هزاران مخاطب خود را درگیر و آنها را دچار ترس،نگرانی و بعضا وحشت شدید می کند.

شایعات خنده دار سال94-از گروگان گیری در بازار موبایل تا پرچم داعش در تهران

به گزارش  باریش ،هنوز چند سالی از مدرن شدن مردم نمی گذرد و هنوز هم هستند افرادی که به راحتی یک کلاغ چهل کلاغ می کنند اما به درستی می توان دریافت که با پیشرفت بشر در حوزه وسایل ارتباط جمعین به ویژه شبکه های اجتماعی موبایلی این برنامه ها به راحتی به منبعی برای انتشار شایعه تبدیل شده و جای شایعه پراکنهای محلات و شهرها را گرفته است. تنها در سال 94 با افزایش استفاده از تلگرام این برنامه اجتماعی به راحت به بزرگترین منبع شایعه پراکنی در سطح کشور تبدیل شد. تنها با انتشار یک شایعه در چند گروه تلگرامی به راحتی می توان آن را در سطح کشور پخش کرد. 
 
 
گروگانگیری خیالی در بازار موبایل با 27 کشته 
 
یکی از معروف ترین شایعات تلگرامی سال گذشته در آستانه سفر 18 نفر از سران کشورهای دنیا به ایران در فضای مجازی منتشر شد. خبر منتشر شده کوتاه اما نگران کننده بود. یک روز مانده به سفر سران مجمع صادر کننده گاز به ایران خبر گروگانگیری در  بازار موبایل تهرانمنتشر شد.

عامل انتشار این شایعه که چندی بعد توسط پلیس دستگیر شد، برای اینکه این موضوع را واقعی جلوه دهد از چند عکس مانور رهایی گروگان پلیس استفاده کرده بود. زیر عکس ها از پایان گروگان گیری با کشته شدن 27 شهروند خبر امده بود و همه ذهنشان به سمت حوادث پاریس کشیده شده بود. تعداد بالای عکس ها همه را نگران و عده ای را به سمت بازار موبایل کشاند اما چندین ساعت پس از انتشار این عکس ها بالاخره پلیس تهران بیانه ای را صادر و شایعه بودن این خبر را اعلام کرد. 
 

پرچم داعش در تهران 
هنوز ساعاتی از انتشار خبر گروگان گیری در تلگرام نگذشته بود که اینبار خبر از برافراشته شدن پرچم داعش در تهران در گروههای تلگرامی منتشر شد.این خبر انچنان که باید در گروههای تلگرامی داغ نشده و کسی به انتشار آن رغبت نشان نداد اما همین موضوع باعث شد تا بسیاری دچار رعب و وحشت شوند.

منبع:خبرگزاری میزان
انتهای پیام/

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید