00:13|یکشنبه, اردیبهشت 16 ,1403
تاریخ انتشار: 23 اسفند 1394 - 13:40
کد خبر: 2838

دوئل تمام عیار ستاره‌ها برای قهرمانی درلیگ برتر والیبال

آخرین دیدار از فینال لیگ برتر والیبال فردا (دوشنبه) در تهران و با رویارویی ستاره های پیکان و بانک سرمایه برگزار می شود.

دوئل تمام عیار ستاره‌ها برای قهرمانی درلیگ برتر والیبال

به گزارش باریش نیوز، لیگ والیبال 1394 هم سرانجام به ایستگاه پایانی رسید. جایی که دو تیم قدرتمند پیکان و بانک سرمایه باید برای سومین بار از دور نهایی بربر هم صف آرایی کنند. پیش از این پیکان و بانک سرمایه هر یک دیگری را شکست دادند تا تکلیف قهرمان در سومین دیدار دو تیم مشخص شود.

 

قرار بود مسابقه دور نهایی لیگ با فرمول سه برد از پنج مسابقه برگزار شود اما تشدید حاشیه ها در دومین دیدار و درگیری لفظی بازیکنان و مربیان دو تیم بعد از بازی دوم مسئولان سازمان لیگ را بر آن داشت تا هرچه زودتر و بار هر هزینه ای فینال لیگ امسال را ختم به خیر کنند. به همین دلیل قرار شد یک تک مسابقه دیگر تکلیف قهرمان این دوره از مسابقات را مشخص کند.

 

حالا پیکان و بانک سرمایه باید از ساعت 16 فردا ( دوشنبه)، در خانه والیبال تهران به مصاف هم بروند. دیداری که قطعا تحت تاثیر حضور رضا ابراهیمی، پیشکوست ارزشمند و مربی تیم والیبال پیکان در بیمارستان برگزار خواهد شد. رضا ابراهیمی که سابقه حضور در کادر فنی تیم ملی را میز دارد، هفته گذشته در جریان تمرین تیم والیبال پیکان دچار ایست قلبی شد و به کما رفت. حالا بازیکنان پیکان بدون حضور مربی ارزشمند خود باید با بانک سرمایه دیدار کنند.

 

دیدار فینال لیگ امسال به نوعی نبرد دو طیف از بازیکنان تیم ملی نیز به شمار می رود. مصاف رودر روی امیر غفور و شهرام محمودی، همچنین نبرد پایاپای محمد موسوی و سامان فائزی و یا فرهاد نظری افشار با فرهاد قائمی در نوع خود دیدنی است. با این حال عدم حضور پاسورهای ایرانی در دیدار فینال نکته قابل تاملی است. هر دو تیم پیکان و بانک سرمایه به کمک دو پاسور خلاق به نام های ورمیلیو و ژیگالدو به فینال راه پیدا کردند. اگر چه مهدی مهدوی هم در ترکیب تیم بانک سرمایه حضور دارد اما به هر ترتیب، نقش پاسور لهستانی بانک سرمایه تا کنون در این تیم پررنگ تر بوده است.

 

اما سعید معروف و امیرحسینی دو پاسور کارکشته دو نسل از تیم ملی والیبال ایران در این دوره از مسابقات بر خلاف سال های قبل فینال را تجربه نمی کنند. قرار است آن‌ها در قالب تیم های شهرداری ارومیه و ثامن خراسان در مسابقه رده بندی به میدان بروند. بازی های رده بندی با فرمول 2 برد از 3 مسابقه برگزار می شود اما عدم حضور هر یک از دو تیم در بازی های رفت و برگشت کار را به تک بازی سوم کشانده است. جایی‌که شهرداری ارومیه از ساعت 17 فردا (دوشنبه)میزبان ثامن خراسان است.

 

اما نکته جالب برنامه ریزی سازمان لیگ والیبال است که دیدار فینال را قبل از مسابقه رده بندی برگزار می ‌کند. یعنی عملا قهرمان زودتر از تیم سوم لیگ معرفی خواهد شد.

 

برنامه روز پایانی لیگ برتر والیبال:

 

ساعت 16، خانه والیبال تهران: پیکان تهران – بانک سرمایه

داور اول: مرتضی اکرمی، داور دوم: علیرضا قریب و ناظران: امیدوار حاتمی و سعید درخشنده

ساعت 17، سالن غدیر ارومیه: شهرداری ارومیه – ثامن الحجج خراسان

داور اول: حمید راهجردیان، داور دوم: اصغر میرزایی و ناظر: محمود کشفی

ایسنا

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید