05:19|جمعه, اردیبهشت 28 ,1403
تاریخ انتشار: 23 اسفند 1394 - 12:42
کد خبر: 2837

امار راهنمايي و رانندگي در طي سال جاري

فرمانده نيروي انتظامي کشور اشتري با بيان اينکه نيروي انتظامي براساس قانون با هنجارشکنان برخورد مي‌کند، افزود: تلفات و تصادفات جاده‌اي نسبت به سال‌گذشته 3 درصد کاهش داشته است.

امار راهنمايي و رانندگي در طي سال جاري

سردار سرتيپ پاسدار حسين اشتري در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش ايسنا مبني بر اينکه نرخ‌هاي جديد جرائم رانندگي چه زماني اعمال خواهد شد، افزود: نرخ‌هاي جديد جرائم رانندگي از 25 اسفندماه سال‌جاري اجرا خواهد شد.

وي تصريح کرد: بيشتر رانندگان مقررات راهنمايي و رانندگي را رعايت مي‌کنند و اين جرائم براي کساني است که قانون را رعايت نمي‌کنند و براي آنها حالت بازدارندگي دارد.

فرمانده نيروي انتظامي کشور تصريح کرد: اعمال اين جرائم براي سلامتي رانندگان و سرنشينان خودرو موثر خواهد بود و اميدواريم مردم با فرهنگ ترافيکي که دارند کمتر با جريمه شدن مواجه شوند.

 اين مقام انتظامي در خصوص اعتراضات اعلام شده به نرخ‌هاي جديد جرايم رانندگي تصريح کرد: مواردي که ديوان عدالت اداري اعلام کردند در هيات دولت تغييراتي بر روي آنها اعمال شد و بر نرخ‌هاي جديد اعلام شده و بر روي جدول جديد اعتراضي نبوده است.

اشتري در ادامه با بيان اينکه هم اکنون امنيت مرزها بسيار مطلوب بوده و 7800 کيلومتر مرز خشک و آبي تحت حفاظت و کنترل قرار دارد، اضافه کرد: در برخي مرزها به دليل بي‌ثباتي کشورهاي همسايه تحرکاتي ايجاد مي‌شود که با هماهنگي نيروي انتظامي، سپاه و ارتش با اشرار و قاچاقچيان برخوردهاي لازم انجام مي‌گيرد.

 

وي بيان کرد: درصد بالايي از اين تحرکات شناسايي و خنثي شده و طي ماه‌هاي گذشته در شرق و غرب کشور در برخورد با اين دسته از افراد مانع رسيدن آنها به هدف شده‌ايم.

فرمانده نيروي انتظامي کشور خاطرنشان کرد: سال آينده با استفاده از تجهيزات نوين و نيروهاي متخصص و توانمند بيشتر، کنترل بهتري در اين خصوص انجام خواهد شد.

اشتري با بيان اينکه نيروي انتظامي براساس قانون با هنجارشکنان برخورد مي‌کند، افزود: تلفات و تصادفات جاده‌اي نسبت به سال‌گذشته 3 درصد کاهش داشته است.

وي اظهار کرد: کشفيات مواد مخدر در سال‌جاري 16 درصد نسبت به سال‌گذشته افزايش يافته و نيروي انتظامي افزايش برخورد با شبکه‌ها و باندهاي توزيع مواد مخدر را در سال‌جاري در دستور کار قرار داده است.

فرمانده نيروي انتظامي کشور گفت: جمع‌آوري معتادان مستلزم همکاري همه دستگاه‌هاي مرتبط است و در صورت فراهم شدن اين آمادگي، نيروي انتظامي آمادگي دارد کمتر از 10 روز معتادان را در سراسر کشور جمع‌آوري کند

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید