22:49|پنجشنبه, اردیبهشت 13 ,1403
تاریخ انتشار: 22 اسفند 1394 - 15:39
کد خبر: 2825

لزوم ایجاد قطعه ویژه هنرمندان در باغ رضوان ارومیه

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی گفت: ایجاد قطعه هنرمندان در باغ رضوان ارومیه با جدیت مضاعف دنبال شود تا این موضوع مورد غفلت قرار نگیرد.

لزوم ایجاد قطعه ویژه هنرمندان در باغ رضوان ارومیه

هوشنگ عطاپور، اظهار داشت: طی امسال نشستی با حضور هنرمندان، اصحاب فرهنگ و اندیشه برگزار شد، که از جمله مهم‌ترین مطالبات آنها راه‌اندازی قطعه هنرمندان در باغ رضوان ارومیه بود.

وی تخصیص یک قطعه برای هنرمندان در باغ رضوان ارومیه را یک امر لازم و ضروری برای حفظ هویت فرهنگی مردم این شهر دانست، گفت: در مناطق مختلف کشورمان این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

عطاپور با اشاره به اینکه موضوع مورد اشاره در شورای اسلامی شهر ارومیه به مرحله تصویب رسیده است، ولی به رغم پیگیری این مجموعه و معاونت سیاسی و اجتماعی هنوز به مرحله عمل نرسیده است، گفت: باید در این زمینه اقدام عاجل صورت گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی برای اقدام شهرداری و شورای اسلامی شهر ارومیه در این زمینه ابراز امیدواری کرد و گفت: این اقدام باید سال‌ها قبل‌تر در مرکز استان تحقق پیدا می‌کرد.

وی همچنین ساماندهی آرامگاه شمس تبریزی در شهرستان خوی طی سال آینده را مورد اشاره قرار داد، گفت: اقدامات لازم و اساسی در این زمینه اکنون در حال انجام گرفتن است، که برای نتیجه‌بخش شدن آن در طول سال آینده امیدوار هستیم.

عطاپور بر ضرورت تلاش برای حفظ فرهنگ بومی این خطه تأکید کرد و بیان داشت: برای حفظ آداب، رسوم و آئین‌های مختلف این مناطق باید برنامه‌ریزی توأم با جلب‌نظر کارشناسان صورت گیرد.

وی با اشاره به ایام فاطمیه، فرا رسیدن این روزهای غم‌بار را به اقشار مختلف مردم به ویژه امت اسلامی تسلیت گفت و بر ضرورت صیانت از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی تأکید کرد.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی به فرا رسیدن سالروز تأسیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و بیان داشت: این روزها یک فرصت مغتنم و ارزشمند برای نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت به شمار می‌رود.

فارسی

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید