08:20|جمعه, اردیبهشت 28 ,1403
تاریخ انتشار: 21 اسفند 1394 - 17:21
کد خبر: 2805

واژگونی موتورسیکلت در بوکان، جان صاحبش را گرفت

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در شهرستان بوکان و جان باختن راننده این موتورسیکلت خبر داد.

واژگونی موتورسیکلت در بوکان، جان صاحبش را گرفت

عباس فرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در راستای کسب خبری مبنی بر واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در شهرستان بوکان، ماموران به همراه گروه‌های امدادی سریعا در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد بر اثر این واژگونی راکب موتورسیکلت به شدت مجروح و روانه بیمارستان شده و در اثر شدت جراحت زیاد یکی از مصدومین در بیمارستان فوت شد.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: براساس اعلام کارشناسان بی‌احتیاطی و تخطی از سرعت مطمئنه مهم‌ترین دلیل بروز این حادثه دلخراش بوده است.

این مسئول با بیان اینکه تخطی از سرعت مطمئنه مهم‌ترین دلیل بروز حوادث رانندگی است، ادامه داد: رانندگان باید توجه کنند در جاده‌های دوطرفه سبقت غیرمجاز و رانندگی با حالت خسته و خواب‌آلود باعث انحراف به چپ و خطر رخ به رخ شدن می‌شود. 

فرمانی خاطرنشان کرد: طبق ماده 129 و 130 آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی، رانندگان وسایل نقلیه هنگام عبور از معابر و گذرگاه‌های تنگ یا پرجمعیت و یا هنگامی که بیشتر از 50 متر مقابل آنها دیده نمی‌شود، مکلفند آهسته و با سرعت مطمئن حرکت کنند و یکی از موارد تخلفات رانندگان وسایل نقلیه که در اغلب مواقع، منجر به تصادف می‌شود بدون شک تخطی از سرعت مطمئنه است.

وی بیشترین علت مرگ موتورسواران را در تصادفات به علت ضربه وارده بر ناحیه سر عنوان کرد و افزود: اگر فرهنگ‌سازی لازم در خصوص استفاده از کلاه ایمنی در بین موتورسوران ایجاد شود تا 50 درصد تلفات این سوانح کاهش خواهد یافت.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی افزود: در واقع سر، عضو بسیار آسیب‌پذیری از بدن است و هرگونه صدمه به بافت مغز یا جمجمه می‌تواند خطرناک باشد و چنانچه با ضربه‌خوردن، خونریزی داخلی پیش آید یا سر متورم شود، چون فضای محدودی بین مغز و جمجمه وجود دارد بر اثر این تورم فشار داخلی زیادی به بافت‌ها وارد شده و علاوه بر خطرات جسمی باعث صدمات روانی مختلفی نیز خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه استفاده نکردن از کلاه ایمنی در حین موتورسواری تخلف محسوب می‌شود و پلیس راهنمایی و رانندگی جرایم سنگینی برای متخلفان در نظر گرفته است، ادامه داد: بنابر اعلام پلیس راهور عدم استفاده از کلاه ایمنی 600 هزار ریال جریمه نقدی در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: پیشگیری از حوادث رانندگی نیازمند رویکرد جامع و روش‌مند است، برای تغییر برخی رفتارهای منجر به تصادف نیاز به آموزش احساس می‌شود در این راستا آموزش موثر باعث افزایش آگاهی، تغییر نگرش و سپس تغییر رفتار می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید