13:55|جمعه, اردیبهشت 28 ,1403
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1394 - 23:32
کد خبر: 2770

برخورد با تردد غیرمجاز برابر قوانین در مناطق مرزی ارومیه

فرمانده هنگ مرزی ارومیه گفت: مطابق با قوانین و مقررات موجود با تردد غیرمجاز در مناطق مرزی ارومیه رفتار می‌شود.

برخورد با تردد غیرمجاز برابر قوانین در مناطق مرزی ارومیه

علی علی‌پور امشب در جمع مردم روستاهای مرزنشین ارومیه، اظهار داشت: با هرگونه تردد غیرمجاز همچنین رفت و آمد غیرقانونی برابر با قوانین و مقررات موجود رفتار خواهد شد، بنابراین انتظار وجود دارد که ضوابط موجود در این زمینه به طور دقیق رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه هنگ مرزی ارومیه با دو کشور ترکیه و عراق مرز مشترک داشته و حدود 155 کیلومتر نوار مرزی دارد، ادامه داد: نیروهای مرزبانی با استقرار یافتن در پاسگاه‌ها و برجک‌ها همچنین با استفاده از تجهیزات روز دنیا از جمله دوربین‌های اوپتیکی و الکترونیکی در بعضی نقاط با استفاده از نیوجرسی، در بعضی مناطق با سیم خاردار و حفر کانال اقدام به کنترل مرز می‌کنند.

این مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه آذربایجان غربی به ویژه ارومیه در شرایط جغرافیایی سختی قرار گرفته است، بیان داشت: گاهی در فصل زمستان مسیرهای مواصلاتی به مدت طولانی مسدود شده، تردد مرزبانان به معنای واقعی کلمه دشوار می‌شود اما مرزبانان ما این شرایط سخت و دشوار را به عشق ولایت فقیه و میهن اسلامی تحمل می‌کنند.

علی‌‌پور با اظهار اینکه مرزبانان متدین به دلیل داشتن روحیه حماسی شرایط سخت و طاقت‌فرسا را در مناطق مرزی تحمل می‌کنند، خاطرشان کرد: به طوری که در طول شبانه‌روز با اجرای گشت‌ها و کمین مناطق مرزی را به طور مداوم رصد و موقعیت را ارزیابی می‌کنند، تا اینکه کوچکترین تهدیدی امنیت میهن‌مان را در معرض خطر قرار ندهد.
فرمانده هنگ مرزی ارومیه در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه مرزبانان در مواجهه با هرگونه ورود، خروج و تردد غیرمجاز برابر قوانین موجود در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رفتار می‌کنند، خاطرنشان کرد: مرزبانان به واسطه برخورداری از ایمان قوی، غیرت، عشق به وطن و ملت از وجب به وجب خاک میهن اسلامی با همه توان خود حراست می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تعامل نزدیک و همه‌جانبه‌ای با ساکنان مناطق مرزی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در سایه این تعامل، همکاری و همراهی اقشار مختلف مردم به ویژه مرزنشینان امنیت، ثبات و آرامش در استان و کشور ما حکم‌فرما شده است، که باید برای افزایش یافتن این روحیه همدلی به صورت جدی تلاش شود.

این مسئول با اشاره به اینکه با همراهی مرزنشینان و عشایر غیور از مناطق مرزی کشورمان در شرایط مختلف حراست و حفاظت به عمل می‌‌آید، گفت: به پاس این همراهی و قدردانی در برهه‌های زمانی مختلف نشست‌های صمیمانه‌ای با حضور مسئولان مرزبانی و ساکنان این مناطق تشکیل می‌دهیم.

علی‌پور با اشاره به اینکه هفتم اسفند ماه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را پشت‌سر گذاشته‌ایم، ضمن اینکه از اقشار مختلف مردم برای حضور پر شور و حداکثری در انتخابات مورد اشاره قدردانی کرد، بیان داشت: به این ترتیب ملت بزرگ ایران اسلامی همراهی خود با مواضع قاطعانه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی را اعلام کرده‌اند.

فارس

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید