14:11|جمعه, اردیبهشت 28 ,1403
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1394 - 10:38
کد خبر: 2759

دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی

رئیس پلیس فتای انتظامی آذربایجان غربی از دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی خبر داد.

دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی

حسن کوره‌بلاغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی مبلغ 5 میلیون ریال را از حساب وی سرقت کرده‌اند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد فرد یا افرادی با در اختیار داشتن اطلاعات و رمزهای عبور، مبالغی را طی چندین مرحله از حساب بانکی وی برداشت کرده است.

رئیس پلیس فتای انتظامی آذربایجان غربی تصریح کرد: با به‌کارگیری روش‌های فنی و شگردهای خاص پلیسی، متهم که شاگرد مغازه شاکی بود شناسایی و دستگیر شد.

این مسئول اظهار داشت: متهم در بازجویی‌های به عمل آمده به بزه ارتکابی اقرار و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقام قضائی شد.

کوره‌بلاغی به شهروندان توصیه کرد به راحتی به افراد غریبه اعتماد نکنند و کارت عابر بانک خود را به منظور انجام عملیات‌های بانکی در دسترس هیچ فردی قرار ندهند تا از این طریق مانع سوء استفاده سارقان و مجرمان شوند.

وی از مردم درخواست کرد که از رمزهای ساده که به راحتی قابل حدس زدن برای دیگران باشد مانند شماره شناسنامه و غیره به عنوان رمز عبور کارت عابر بانک خویش اجتناب کنند.

این مسئول تاکید کرد: شهروندان دقت کنند هنگام وارد کردن اطلاعات حساب خود در پرداخت‌های اینترنتی حتما از کیبوردهای مجازی استفاده کنند.

کوره بلاغی از شهروندان درخواست کرد سامانه پیامک برداشت از حساب خود را فعال کرده تا از گردش حساب خود مطلع باشند و همچنین باید در نگهداری کارت عابر و رمز نخست و دوم خود دقت کنند.

رئیس پلیس فتای انتظامی آذربایجان غربی  گفت: شهروندان در خصوص تغییر رمز اول و دوم حساب‌های بانکی خود بلافاصله پس از دریافت کارت‌های بانکی و در اختیار قرار ندادن اطلاعات بانکی به سایر افراد باید به صورت دوره‌ای هر دو رمز بانکی خود را تغییر تا از کلاهبرداری‌ها و سرقت‌های اینترنتی سودجویان جلوگیری شود.

این مسئول از شهروندان درخواست کرد که حتی‌الامکان از انجام عملیات بانکی در کافی‌نت‌ها خودداری کرده و چنانچه درصدد انجام عملیات بانکی از طریق کافی‌نت‌ها هستند به کافی‌نت‌هایی مراجعه کنند که اعتماد و اطمینان کامل به صحت عمل متصدی آن داشته باشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید