18:12|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 15 اسفند 1394 - 11:00
کد خبر: 2701

جایزه نقاشی بعد از 38 سال توسط کانون ارومیه به دست صاحبش رسید

جایزه نقاشی رضا دلالت که در ۱۳ سالگی در مسابقه نقاشی بین‌المللی شانکار هند برنده مدال نقره شده بود، بعد از 38 سال به وی اهدا شد.

جایزه نقاشی بعد از 38 سال توسط کانون ارومیه به دست صاحبش رسید

یکی از اقدامات خوب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی سالیان گذشته و تا کنون، جمع‌آوری آثار نقاشی دانش‌آموزان در سطح کشور و ارسال برای مسابقات بین‌المللی است و از ره‌آورد این اقدام، جوایز متعددی نیز نصیب کودمان و نوجوانان کشورمان شده است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پس از اعلان نتایج، هدایا و لوح‌های تقدیر کودکان و نوجوانان برگزیده کشور را دریافت کرده و به دست آنها می‌رساند اما در ارسال یکی از هدایا وقفه طولانی ایجاد شد و بعد از ۳۸ سال به دست صاحبش رسید.

این ماجرا به سال ۱۳۵۷ بر می‌گردد و به ۱۳ سالگی رضا دلالت که آن زمان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کاشان در استان اصفهان بود؛ وی در مسابقه بین‌المللی شانکار هند شرکت کرد و برنده مدال نقره و دیپلم افتخار این رویداد هنری شد.

جایزه رضا دلالت در سال 1357 به اشتباه به شهر خوی در استان آذربایجان‌غربی ارسال شده بود و پس از شناسایی نشدن او، در گوشه‌ای از انبارهای کانون ارومیه جا خشک کرد اما چندی پیش کارکنان کانون ارومیه این جایزه را در انبار پیدا کردند و به مدد اطلاع‌رسانی در شبکه‌های اجتماعی، رضا دلالت را در کاشان یافتند اما نکته جالب‌ اینکه مشخص شد موفقیت‌های هنری رضای 13 ساله ادامه یافته و او به هنرمندی شناخته شده در عرصه نقاشی و تئاتر تبدیل شده است و البته ارتباط و همکاری او با کانون نیز ادامه یافته است.

بر همین اساس کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با رضای 50 ساله که دو سال است، بازنشسته شده و دارای دو فرزند دختر 16 و 25 ساله و دو نوه است، تماس می‌گیرند و این داستان را در میان شگفتی و خوشحالی او در حالی‌که از برنده شدنش خبر نداشته است، برایش تعریف می‌کنند.

کانون استان آذربایجان‌غربی نیز در آیینی که به مناسبت 50 سالگی کانون و با حضور محمدعلی شامانی معاون فرهنگی کانون برپا کرده بود، 50 سالگی رضا دلالت را هم جشن گرفت و جایزه‌های او را به وی اهدا کرد.
در این آیین از تندیس‌ و تمبری که تصویر نقاشی سارا پرست‌مخلوقی عضو مرکز فرهنگی‌هنری کانون ارومیه و برگزیده مسابقه لویی فرانسوا در سال 2013، بر آن نقش بسته بود نیز رونمایی شد.
هم‌چنین تعدادی از این تمبرها از سوی مدیرکل پست و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اعضای قدیمی کانون از جمله معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی اهدا شد.

فارس

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید