08:49|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 14 اسفند 1394 - 21:52
کد خبر: 2692

راه آهن 0 - استقلال 1 ؛ بازگشت آبی‌ها به صدر

استقلال با تک گل محمدرضا خرسندنیا در پایان وقت اضافه نیمه اول 3 امتیاز حساس را برای بازگشت به صدرجدول از حریف خود گرفت.

راه آهن 0 - استقلال 1 ؛ بازگشت آبی‌ها به صدر

 در شرایطی که راه آهن موقعیت‌های خوبی روی دروازه استقلال داشت اما در نهایت تیم میزبان موفق شد با یک برد دیگر دوباره به صدرجدول بازگردد. استقلال در حال حاضر 42 امتیاز دارد و با اختلاف یک امتیاز نسبت به استقلال خوزستان تیم اول جدول است. راه آهن هم با شکست امروز 18 امتیازی باقی ماند تا هفته بیست و دوم را در رده پانزدهم تمام کند.

هفته بیست و دوم لیگ برتر ، ساعت 15:30  ورزشگاه آزادی ، تماشاگر: 40000 نفر 
داور: شاهین حاج بابایی        کمک‌ها : سعید زارع، علی دودانگه
اخطار: مهرداد محمدی (40) و فرشاد فرجی (82) از راه‌آهن ، میلاد فخرالدینی (65) ، امین حاج محمدی (72) و روزبه چشمی (91) از استقلال

راه آهن: 

محسن فروزان، ابراهیم کریمی، فرشاد فرجی، احمد مهدی زاده، حمیددیوسالار، مهدی حنفی، حامد زمانی، بهادر عبدی، علی فاطمی (90 محمدرضا سلیمانی)، مهراداد محمدی و محمدعباس زاده (56 میلاد ابطحی)
سرمربی: یوانیس توپالیدیس

استقلال تهران: 

مهدی رحمتی، میلاد فخرالدینی، هرایر مگویان، امین حاج محمدی، امید امید نورافکن (73 میثم مجیدی)، روزبه چشمی، محمدرضا خرسند نیا(72 عادل شیحی)، بهنام برزای، محسن کریمی (84 مهدی مومنی)، فرشید اسماعیلی، سجاد شهباززاده
سرمربی: پرویز مظلومی

شرح بازی:

درخشش غیرمنتظره یک بازیکن معمولا ذخیره استقلال را صاحب هر 3 امتیاز مسابقه حساس راه آهن کرد. آبی پوشان که در غیاب امید ابراهیمی، حنیف عمران زاده و به دلیل مصدومیت 4 بازیکن دیگر با ترکیب متفاوت وارد میدان شده بودند، در نیمه اول نمایش چندان خوبی نداشتند اما در نهایت موفق به گلزنی شدند. با آغاز نیمه دوم راه آهن بازی را تهاجمی‌تر آغاز کرد اما با از دست دادن دو، سه موقعیت طلایی این فرصت را به استقلال داد تا با میدان‌داری بازی را با برتری به اتمام برسانند. تک موقعیت استقلال در این بازی را عادل شیحی هافبک جدید این تیم با کوبیدن به تیر دروازه به هدر داد تا تعداد ضربات به تیر استقلالی ها به دو برسد. استقلال با این پیروزی مهم حاشیه امنیت خوبی پیدا کرده است. آنها باید حالا خود را آماده بازی مقابل پدیده کنند تا در صورت کسب پیروزی به عنوان صدرنشین سال 1394 را به اتمام برسانند.

 


بهترین بازیکن: 

سجاد شهباززاده در بین بازیکنان استقلال بهترین نمایش را داشت و تک گل بازی نیز روی حرکت او به دست آمد. همچنین روزبه چشمی نیز در بازگشت به میادین عملکرد خوبی داشت و از پایه‌های موفقیت تیمش بود. 


شرح گل:

راه آهن 0 استقلال 1 (دقیقه 45، محمدرضا خرسندنیا): حرکت زیبای شهباززاده و پاس رو به بیرون او پس از گذر از بازیکنان حاضر در محوطه جریمه به خرسندنیا رسید و او نیز ضربه بغل پای خود را روانه دروازه راه آهنی ها کرد، ضربه ای که با واکنش خوب و به موقع فروزان روبرو شد اما این توپ پس از دفع دروازه بان راه آهنی ها و در حالی که در اختیار وی بود با عدم تعادل او از خط رد شد و داور نیز به نشانه گل در سوت خود دمید.

دقایق حساس:

دقیقه 2 – بهادر عبدی با کرنر خود روی دروازه استقلال اولین صحنه حساس بازی را به وجود آورد و سانتر تند و تیز این بازیکن در محوطه شش قدم از تمام بازیکنان گذر کرد و سپس توسط استقلالی ها به خارج از زمین فرستاده شد.
دقیقه 11 – دومین فرصت این بازی نیز توسط راه آهنی ها و بازهم با یک ضربه کرنر به دست آمد، بهادر عبدی این کرنر را هم به سوی دروازه رحمتی فرستاد و توسط مدافعان استقلال با ضربه سر دور شد.
دقیقه 25 – حرکت دیدنی میلاد محمدی توپ را درون محوطه استقلالی ها به فاطمی رساند و او با از پیش رو برداشتن مدافع استقلال ضربه خود را روانه دروازه آبی ها کرد اما این توپ با واکنش مهدی رحمتی به کرنر رفت.
دقیقه 31 – شهباززاده پشت محوطه جریمه راه آهنی ها با حرکتی دیدنی و جا گذاشتن یکی از بازیکنان حریف، توانست ضربه ای خطرناک را روانه دروازه راه آهن کند اما محسن فروزان توانست با واکنشی به موقع تنها موقعیت حساس آبی ها را به کرنر بفرستد.
دقیقه 42 – حامد زمانی طی فعل و انفعالاتی در محوطه استقلالی ها صاحب توپ شد و ضربه خطرناک خود را به سمت دروازه استقلال زد اما این توپ که از زاویه بسته زده می شد در حالی که دروازه رحمتی را به شدت تهدید کرد به بیرون رفت.
دقیقه 46 – با آمدن استقلالی ها به زمین حمله ای روی دروازه راه آهن ترتیب داده شد اما ضربه شهباززاده توسط مدافعان راه آهن به بیرون فرستاده شد.
دقیقه 48 – حامد زمانی پشت محوطه استقلالی ها پس از یک دریبل موفق با پای چپ شوت دیدنی خود را روانه دروازه رحمتی کرد اما این توپ خطرناک با اختلاف بسیار کم از بالای دروازه استقلالی ها به بیرون رفت.
دقیقه 50 – حمله دیگر راه آهنی ها و ضربه آنها در محوطه جریمه استقلال توسط مدافعان این تیم بلوکه شد و محمد عباس زاده که صاحب توپ شده بود ضربه خود را به سوی دروازه آبی ها زد اما این توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.
دقیقه 74 – حرکت تند و تیز اسماعیلی و توپی که او روی دروازه راه آهن فرستاد در حالی که بهترین موقعیت بازی را به وجود آورد نصیب عادل شیحی شد اما وی در حالی که تنها یک قدم تا دروازه فاصله داشت ضربه خود را به تیر دروازه کوبید تا این موقعیت استثنایی از دست استقلالی ها برود.

اتفاق ویژه: 

محسن فروزان دروازه بان فصل گذشته استقلال که قبل از این بازی بیش از 400 دقیقه دروازه خود را بسته نگه داشته بود، مغلوب ضربه خرسندنیا شد تا رکورد کلین‌شیتش بشکند. او که کری شدیدی با گلرهای استقلال دارد به این کلین‌شیت نیاز داشت.

ورزش سه

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید