23:44|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 13 اسفند 1394 - 15:57
کد خبر: 2670

ارومیه به شهری مهم در مبادلات اقتصادی منطقه تبدیل می شود

به گفته بخشایشی، کمیسیون سرمایه‌گذاری مشارکت و گردشگری برای اولین بار برابر نیازهای موجود در امر سرمایه‌گذاری با تهیه و تدوین سیاست‌های کلی شورای اسلامی شهر در دور چهارم تشکیل شده است.

ارومیه به شهری مهم در مبادلات اقتصادی منطقه تبدیل می شود

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، حسین بخشایش،  نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان این که یکی از وظایف کمیسیون سرمایه گذاری، مشارکت و گردشگری جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی می باشد، اظهار کرد:  امیدواریم با در نظر گرفتن نقشه راه اولیه درباره سرمایه‌گذاری هرچه سریع‌تر، بسته جامع سرمایه‌گذاری تدوین و با اولویت‌بندی براساس نیازهای شهر ارومیه به سرمایه‌گذاران مربوطه قابل ارائه باشد.

  بخشایشی با ابراز این که سرمایه‌گذاری تک بعدی بدون برنامه در هر شهر و منطقه‌ای  موجب به وجود آمدن آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی در آن شهر شد، توضیح داد: از سالیان گذشته در زمینه جذب سرمایه‌گذار اقدامات قابل توجهی انجام شده و امروز با ممانعت از اقدامات جزیره‌ای در این راستا و با تعامل بیش از پیش ارگان‌های مرتبط می‌توان اقدامات شایانی  انجام داد.

 وی با بیان این که کمیسیون سرمایه‌گذاری مشارکت و گردشگری برای اولین بار برابر نیازهای موجود در امر سرمایه‌گذاری با تهیه و تدوین سیاست‌های کلی شورای اسلامی شهر در دور چهارم تشکیل شده است، اظهار کرد: ضمن شناسایی دقیق موانع، مشکلات و ظرفیت شهر اورمیه طراحی برندی برای سالیان متمادی به عنوان نماد شهر اورمیه در دستور کار قرار دارد تا در متن تمامی مطالعات و اقدامات در زمینه‌های مختلف برای شهرمان قرار گیرد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه  با اشاره به  مرزهای مشترک ارومیه با کشورهای خارجی ، تصریح کرد: امروز مسئولان شهری و استانی باید در جهت تبدیل این ظرفیت مهم به فرصت‌های جذب سرمایه‌گذاری با تمام قُوا وارد عمل شوند و با افزایش تعامل اقدامات لازم را برای تبدیل شهر ارومیه به شهری مهم در مبادلات اقتصادی منطقه انجام دهند.

بخشایشی  با اشاره به مصوبات قبلی کمیسیون سرمایه گذاری، مشارکت و گردشگری، خواستار ارائه بانک اطلاعاتی جامع سرمایه گذاری، افزایش برگزاری همایش ها و نمایشگاه های معرفی  فرصت های سرمایه گذاری به صورت کامل و منسجم شد .

 وی  با بیان این که ایجاد بستر مناسب برای ورود صنعت گردشگر و جذب سرمایه گذاری برای شهر امری ضروری است، افزود: یکی از اقدامات موثر دوره چهارم شورا ایجاد کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه و نیز معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری شهرداری بود که بستری مناسب برای هماهنگی های لازم و تبیین سیاست های جامع برای جذب سرمایه گذار و ایجاد فضای گردشگر در شهر ارومیه است .

 نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه  در ادامه اظهار کرد: با توجه به هم مرزی آذربایجان غربی با سه کشور و علیرغم بودن در خط مقدم جنگ تحمیلی که به عنوان تهدید برای این استان به حساب می آمد، با همت مسئولان و توافقات انجام شده، هم مرزی با این سه کشور به عنوان یک فرصت بوده و ما باید با تمام توان از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: شهرداری با سرمایه گذاری بخش خصوصی اقدام به  ساخت شهربازی مدرن، ایجاد تراموی شهری و بسیاری از پروژه های دیگر کرده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید