09:54|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1394 - 11:35
کد خبر: 2629

گزارش کامل برنامه نود با جنجال کفاشیان

برنامه نود شب گذشته هم اختصاص به آیتم های جنجالی داشت که می توان مهمترین آن را اتهام علی کفاشیان به مهندسی انتخابات ریاست فدراسیون اشاره کرد.

گزارش کامل برنامه نود با جنجال کفاشیان

به گزارش "ورزش سه"، در شبی که عادل فردوسی پور تیم منتخب خود بعد از انقلاب را با راه یافتن علی دایی به پایان رساند، علی کفاشیان در لفافه به رای دادن به شیخ سلمان اعتراف کرد و البته متهم به مهندسی انتخابات پیش روی ریاست فدراسیون شد. 

در ادامه گزارش کامل برنامه نود امشب را مشاهده می کنید.

بخش اول: نظرسنجی

عادل فردوسی پور در بخش انتخاب 11 بازیکن برتر برنامه خود، در پایانی ترین پست به سراغ انتخاب برترین مهاجم رفته است و نظرسنجی خود را به انتخاب برترین مهاجم بعد از انقلاب از بین علی دایی، فرشاد پیوس، حمید علیدوستی و ... قرار داده است.

-  کریم باوی 24 بازی ملی و 10 گل
-  فرشاد پیوس 36 بازی ملی و 20 گل
-  علی دایی 149 بازی ملی 107 گل
-  حمید علیدوستی 27 بازی ملی و 13 گل
-  رضا عنایتی 39 بازی ملی و 8 گل
-  علی اصغر مدیر روستا 32 بازی ملی و 9 گل
-  صمد مرفاوی 32 بازی ملی و 10 گل
-  وحید هاشمیان 53 بازی ملی و 15 گل
 


آنچه در برنامه نود خواهید دید:

- گزارش اختصاصی از حضور ذوب آهن در قطر
- گفتگوی اختصاصی با علی کفاشیان
- گزارش اختصاصی از آلمان و احسان حاج صفی
_ شرایط سه تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا

هفته اول لیگ قهرمانان آسیا: درخشش نمایندگان ایران

سپاهان 2 النصر امارات 0

ایگور استیماچ: از تلاش بازیکنانم و خصوصا حمایت هواداران تشکر می کنم و ما فرصت های زیادی داشتیم و توانستیم در نهایت به نتیجه دست یابیم.

یوانوویچ: نتیجه منصفانه بود و آنها با سرعت بالا توانستند تاکتیک خود را به ما دیکته کردند.

نکته: پریرا در 5 دیداری که در لیگ قهرمانان به میدان رفته با 4 گل زده، 2 پاس گل و یک پنالتی آمار فوق العاده ای به خود اختصاص داده است.

لخویا 0 ذوب آهن 1

یحیی گل محمدی: بازی تاکتیکی و با مسوولیت پذیری بالا بازیکنان انجام دادند و با دوندگی بالا توانستیم به نتیجه دست یابیم.

نکته: ذوب آهن اولین تیمی بود که در خانه لخویا موفق شد دروازه این تیم را باز کند.
* ذوب آهن در برابر تیم های قطری در لیگ قهرمانان آسیا همچنان شکست ناپذیر باقی ماند.

تراکتورسازی 4 الجزیره 0

قلعه نویی: ما موقعیت مناسبی به حریف ندادیم و با ساختار دفاعی منظم به حریفی کاملا حرفه ای فرصتی برای رسیدن به دروازه مان ندادیم. 

تن کاته: ما نتوانستیم بعد از اینکه در لحظات ابتدایی به گل دست یابیم به بازی برگردیم.

فرهمند: انتخاب گلم سورپرایز بزرگی برایم بود

الهام فرهمند بانوی فوتبالیست تیم آینده سازان که هفته گذشته گلی که به شهرداری سیرجان زده بود در بین گل های برتر دو ماه اخیر فوتبال ایران به نظرسنجی گذاشته شده بود، روی خط برنامه حاضر شد و مراسم قرعه کشی این برنامه را برعهده گرفت. 
نفر سوم گل برتر در دو ماه اخیر از طریق اسکایپ مهمان برنامه نود بود و درباره انتخاب گلش به عنوان یکی از گل های برتر این برنامه گفت: انتظار نداشتم بین 6 گل برتر دو ماه اخیر باشم و رقبای سختی داشتم. نمایش گل من و حضور آن در بین گل های برتر برایم سورپرایز بزرگی بود.
 


فرهمند که در ادامه انتخاب نفرات برنده قرعه کشی را نیز برعهده داشت در ادامه صحبت هایش با تشکر از این برنامه گفت: کار بزرگی برای ما انجام دادید و خوشحالم که بازیکنان با علم به اینکه رسانه ای وجود دارد که فیلم بازی های شان را پخش می کند و از این مساله انگیزه می گیرند و امیدوارم این کار ادامه داشته باشد.

آنالیز برنامه نود – لیگ قهرمانان آسیا

سپاهانی با ایجاد موقعیت فراوان در دیدار برابر حریف فرصت های خوبی به دست آوردند و علی کریمی با 98 پاس سهم بزرگی در موفقیت زردپوشان داشت. 
فاضلی و علی کریمی نقش مهمی در گردش توپ و ایجاد فرصت برای هم تیمی های خود داشتند و به حق از سوی ایگور استیماچ لقب الماس سپاهان را دریافت کردند. فاضلی که پایه گذار هر دو گل سپاهان بود.
ذوب آهن برابر لخویا اما مالک توپ نداشت و تنها با استفاده از فرصت خود توانستند حریف را با شکست مواجه کردند. پاس های عرضی بی فایده در تیم یحیی باعث شده آنها نسبت به فصل گذشته فوتبال چشم نوازی را از خود به نمایش گذاشتند. آنها در گام اول برابر لخویا اما خلق موقعیت را به پاس کاری ترجیح دادند.
تراکتورسازی که در 10 دقیقه حریف اماراتی خود را با شکست بدرقه کرد در این بازی روی ارسال و ضربات ایستگاهی به خوبی توانست از فرصت های خود بهره ببرد. آنها علاوه بر 4 گلی که به ثمر رساندند موقعیت های زیادی داشتند و با پرس حریف فرصت خوبی برای رسیدن به نتیجه بهتر داشتند. تنها 38 درصد از گل های تیم قلعه نویی در جریان بازی به ثمر رسیده و آنها بیشتر گل ها و فرصت های خود را روی ضربات ایستگاهی ثبت کرده اند.
 

آنالیز بازی باشگاه های ایران در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا


اکبر کارگر جم: کسی در فدراسیون مرا نمی شناسد

مهاجم سال های دور استقلال در گزارشی که از سوی بهادر امیری گرفته شده بود سوژه برنامه نود بود.
اکبر کارگر جم که زننده گل سال آسیا با گلی که برابر سوریه به ثمر رسانده بود در ابتدای صحبت هایش گفت: فوتبال را از زمین خاکی شروع کردم و در بزرگسالان به راه آهن و استقلال رفتم. قهرمانی جام ملت های آسیا، قهرمانی جام میلز و حضور در المپیک و ... از افتخاراتی بود که در این مدت توانستم به همراه هم تیمی هایم کسب کنم.
او در مورد گلی که به سوریه زد و گل سال 52 شده بود گفت: توپ از سمت راست روی دروازه ارسال شد و در سمت چپ صاحب توپ شدم و با دریبل مدافع حریف با شوت آن را به دروازه حریف وارد کردم.
کارگر جم در مورد بیماری ای که این روزها با آن دست و پنجه نرم می کند گفت: سال گذشته دچار بیماری شدم و مدت یک سال است که شیمی درمانی می کنم. به لطف خدا بهبودی ام را به دست آوردم و اکنون نیز تحت نظر دکتر سلیمی هستم. 
مهاجم سال های دور استقلال در ادامه گفت: در این مدت یکی دو بار به همراه آقای علی جباری به باشگاه استقلال رفتم و با آقای فتح الله زاده دیدار کردم. ایشان گفتند مخارج را می دهند اما خدا را شکر از طریق صندوق پیشکسوتان آن را تهیه کردم و دوستان و رفقا هم کمک زیادی کردند.
وی ادامه داد: در فدراسیون فوتبال البته فکر کنم کسی مرا نشناسد و به همین دلیل سراغی از ما نگرفتند.
 

دیدار با کارگرجم بعد از روز های سخت بیماری


با علی کفاشیان از رای جنجالی تا انتخابات تشریفاتی!

رییس فدراسیون فوتبال با حضور در برنامه نود روبروی عادل فردوسی پور قرار گرفت و به سوالات او پاسخ داد.
علی کفاشیان در مورد سفرش به زوریخ و انتخابات فیفا گفت: من فکر می کنم یکی از سفرهایی بود که نتیجه از قبل مشخص نبود. قبلا قابل پیش بینی بود و اینبار اصلا اینطور نبود. آقای شیخ سلمان و اینفانتینو مشخص بود رقبای اصلی بود. برای من جالب بود که از 5 نامزد حاضر در این انتخابات برنامه های جالبی داشتند. اینفانتینو کاملا مسلط بود و شیخ سلمان حامیان خوبی داشت.
وی ادامه داد: با توجه به تغییراتی که اساسنامه فیفا خواهد داشت اکنون ما هم به طبع آن تغییراتی خواهیم داشت.
کفاشیان که این روزها صحبت های زیادی در مورد رای او در انتخابات فیفا شنیده می شود گفت: به صلاح ما نیست اکنون بگوییم. اگر شیخ سلمان در آسیا نبود می گفتیم به فلانی دادیم و کارمان را دنبال می کردیم. اما ما اکنون با شیخ سلمان کار داریم و به صلاح نیست بگوییم. ما با هر دو طرف صحبت کردیم و لابی های لازم را انجام دادیم.
وی ادامه داد: ما هفته بعد با شیخ سلمان جلسه داریم. ایشان با بن همام تفاوت زیادی دارد و او همه چیز را به هیات رییسه می سپارد تا کارها را پیش ببرد و با شناختی که از او دارم او حمایت خوبی از ایران می کند.
کفاشیان در ادامه صحبت هایش گفت: ما باید منافع فوتبال مان را در نظر بگیریم. اینجا شخص مهم نیست. در بحث بین بن همام و شیخ سلمان هم ما منافع فوتبال ایران را لحاظ کردیم. اگر آقای شیخ سلمان از سوی آسیا به فیفا می رفت ما فضای بهتری داشتیم و از این نظر ما علاقه داشتیم از آسیا یک نفر در فیفا حضور داشته باشد.
اتفاقا خود ایشان به یکی از دوستان گفته بودند فکر نمی کنم ایران به من رای بدهد. شاید اگر ما کاری با فیفا داشته باشیم باید afc ما را معرفی کند و ما بیشتر کارمان با afc است. 
کفاشیان در مورد حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال و تاکتیک او برای دوره جدید گفت: اعتقادی که دارم این است که باید شرایط فوتبال را در نظر بگیریم. خیلی ها به من می گویند شما دل ما را زده اید و بهتر است کس دیگری بیاید و فوتبال را پیش ببرد. من نسبت به 8 سال گذشته کاملا حرفه ای تر شده ام و دوست دارم اکنون که همه چیز را یاد گرفته ام و سنگ بنا را گذاشته ام فردی بیاید که کار را پیش ببرد. 
وی ادامه داد: من دوره قبل هم گفتم اگر می خواهید فردی را بیاورید چند ماه جلوتر بیاورید تا فرمان را دستش بدهید اما دقیقا روز انتخاب آقای قریب را آوردند و من به همین دلیل ترجیح دادم شرکت کنم.
کفاشیان در واکنش به این سوال که هیات های استانی به گونه ای چیده شده اند که شانس او را در صورت حضور در انتخابات بالا می برد گفت: من باید دو مطلب را بگویم. وقتی می گویید چیدمان همه فکر می کنند من افراد را چیده ام. هیات های فوتبال توسط مجمع انتخاب می شوند و همه مخفی رای می دهند. هیچ کدام دست من نیست که حکم دهم که شما مسوول این کار و بعد باید به من رای بدهی. فضای فوتبال را هم طوری نشان می دهند این روزها که همه فکر می کنند افراد فاسد در فوتبال هستند. اکنون می خواهم نشان دهید نسبت به 8 سال گذشته چقدر پیشرفت داشته ایم. 
وی ادامه داد: من با فدراسیون های کشورهای دیگر رابطه زیادی دارم و می بینم که آنها مشکلی ندارند.
عادل فردوسی پور در مورد اینکه برخی فدراسیون ها با درآمدزایی موفق شده اند مشکلات را کم کنند کفاشیان را با این سوال مواجه کرد که فدراسیونش چرا در این امر و درآمدزایی ناموفق عمل کرده است: والیبال را مثال زدید و اکنون بگویید چند تیم دارد؟ فوتسال ما در بانوان و آقایان شرایط فوق العاده مناسبی دارد. فوتبال ساحلی ما در آسیا اول است. بودجه ای که برای سال آینده بسته ایم 50 میلیارد تومانی است و از این بخش 10 میلیون تنها به سرمربیان تیم ها تعلق دارد. ما درآمدزایی داریم اما مطمئنا کفاف تیم ها را نمی کند و ما نیازمند حمایت هستیم. قبلا مدیران صنعتی از فوتبال خوش شان می آمد اما اکنون با فضایی که به وجود آمده همه حتی در مجلس هم فکر می کنند در آن فساد وجود دارد و از آن دوری می کنند. در این فضا چطور باید درآمدزایی لازم را کرد. خیلی از افراد اقتصادی با توجه به این فضا جرات ورود به فوتبال را هم ندارند. مردم اما به فوتبال علاقه دارند و ما باید خواسته آنها را برآورده کنیم.
رییس فدراسیون فوتبال در واکنش به این سوال که او برای ادامه حضورش نسبت به اینکه افراد مدنظرش حذف شوند موضعی منفعل دارد و این مساله را در مورد شجاعیان، نبی و ... و اکنون کارلوس کی روش نشان داده اینطور توضیح داد: با این صحبت هایی که کردید به نظرم من آدم قوی ای هستم. اما آقای کی روش بارها گفته من نمی خواهم بمانم. او خواسته هایی مثل زمین و امکانات دارد که ما در شرایط فعلی نتوانستیم آن را انجام دهیم. روند ما در آینده نیز به گونه ای که نتوانیم خواسته های او را برآورده کنیم. او به همین منظور استعفای خود را اعلام کرده تا رییس بعدی دستش برای جدایی با او باز باشد و البته ما با او تا جام جهانی قرارداد داریم.
وی در مورد اینکه آیا کی روش وارد بازی انتخاباتی اش شده گفت: من نیازی به این کار ندارم. آقای کی روش کاملا باهوش است و او مطمئنا بازی نمی خورد. فضای عمومی مردم به او علاقه دارد و برخی اوقات حتی برای ما ناز هم می کند. من نیازی به رای او ندارم. ما سه مجمع داریم و استقلال خوبی بر فوتبال حاکم شده است و ما فقط نظارت می کنیم و این روش کاملا مورد قبول باشگاه ها بود و باعث شده از من حمایت شود تا در این پست بمانم.
کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا سیاست دوره قبلی را ادامه خواهد داد یا خیر گفت: این که بخواهیم اختلافات را ادامه دهیم برای فوتبال خطرناک است. در دوره قبلی شرایط فرق داشت. ما در دوره قبلی در انتظار تغییر دولت بودیم و فکر می کردیم با شرایط جدید کار راحت شود. بعد از مدت کوتاهی که هماهنگی نزدیکی بین ما و آقای گودرزی بود و حتی آنها اعلام کردند دو نفر را عوض کردند فکر می کردیم تعامل ایجاد شود اما اینطور نشد. اما به طور کلی به نظرم ادامه این اختلافات فوتبال را مورد آسیب قرار خواهد داد.
رییس فدراسیون فوتبال در ادامه صحبت هایش در مورد عزل و نصب های سفارشی اینطور توضیح داد: در هر صورت در سیستمی که کار می کنیم نیازمند تغییراتی است. اعضای هیات رییسه با 7 امضا توافق خود را برای تغییر آقای نبی اعلام کرده بودند. من در هر صورت باید فعالیتی کنم که نظر وزارت ورزش را جلب کنم و نشان دهم در محیط بسته کار نمی کنم. من از انها خواستم نفر موردنظرشان را معرفی کنند. میخواستیم بگوییم اینجا خبری نیست و اعتماد آنها را جلب کنیم. این مساله به قیمت از دست دادن تمام نیروهایم نبود. خانم دکتر شجاعی استعفا نداده بودند و به ما اعلام کرده بودند ایشان باید نباشند و ما تا زمان مجمع که 8 ماه طول کشید با این خواسته موافقت کردیم. این اتفاقات به این دلیل بود که ما نظر طرف را جلب کنیم و بگوییم اینجا خبری نیست و اعتماد انها را جلب کنیم.
وی در مورد درآمدزایی فدراسیونش از اسپانسر و اینکه چرا خاکپور قرارداد نداشت و چرا برادر همسرش برخلاف قوانین در چارت او حضور دارد نیز اینطور توضیح داد: تراز مالی وجود دارد و همه چیز شفاف است. حسابرس معتمد و قسم خورده حضور یافت تا کاملا حساب مالی را مشخص کرد. برای اسپانسر لباس 10 کمپانی حضور یافته و ما با آنها در حال مذاکره هستیم. بهترین پیشنهاد هم در این هفته تصمیم خواهیم گرفت. برادر همسرم هم پستی ندارند و خزانه دار فدراسیون حضور دارند که پیش از من هم حضور داشتند. ایشان به عنوان معتمد من و کارهای مالی مرا مورد بررسی قرار می دهند. تمام مسائل مالی زیر نظر ایشان نیست و در امور مالی حضور دارند و ایشان تنها کنترل اسناد را برعهده دارند.
کفاشیان در مورد اینکه چرا آقای درخشان بعنوان رییس مارکتینگ ایران مذاکره را برعهده دارد گفت: ایشان مدرک اسپانسرینگ دارند و برای مذاکره به اسپانیا می رود. 
رییس فدراسیون فوتبال در مورد شرکت 10 گانه و حضور برادر همسر او به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره قرار دارند و با فدراسیون رابطه دارند  گفت: این شرکت کاملا زیان ده است و این شرکت هیچ ربطی به فوتبال ندارد. این شرکت اصلا کار چمن نمی کند و هیچ قراردادی با فدراسیون فوتبال ندارد. 
او در مورد حضور افرادی برای انجام کارهای تجسس در دفتر کارش گفت: وقتی صحبت درباره فساد وجود دارد و شک ایجاد می کنند نهادهای نظارتی حضور یافتند و اسنادی را خواستند. من گفتم من آماده هستم اگر سواستفاده ای کرده ام حاضرم پاسخگوی آن باشم.
کفاشیان در مورد اینکه حضور طباطبایی علیرغم ادعای او مبنی بر عدم سمت در فدراسیون در تمام سفرهای تیم ملی حضور دارند گفت: ما حساب ارزی نداریم و ناچاریم پول نقد بگیریم و فردی این پول را در کنار تیم ملی حضور داشته باشد و آن را هزینه تیم کند و اکنون آقای طباطبایی این کار را انجام می دهد و مورد اعتماد ماست. من 30 سال است که ایشان دوست من است و قبل از اینکه با او فامیل شوم دوستم و حتی به اندازه 100 میلیارد او را قبول دارم و سلامت کاری دارند و خیالم بابت او راحت است. این تجربه را از کسان دیگر داشتم و خیالم راحت نبود.
رییس فدراسیون در ادامه در مورد وضعیت چمن آکادمی ملی المپیک و زمین تیم ملی گفت: اکنون در آنجا چمن و تخم خیار و سبزی کاشته ایم. 
کفاشیان در واکنش به فردوسی پور که از او خواسته بود جدی به این قضیه نگاه کند گفت: ما برای ترمیم این چمن نیاز به دو میلیارد داریم که هنوز نتوانستیم منابع آن را تامین کنیم. برای همین آقای کی روش خواهان برگزاری اردوها در خارج از کشور هستند.
وی ادامه داد: مقایسه درستی نیست. حجم فعالیت را در نظر بگیرید. ما همین امروز یک و نیم میلیون دلار از فیفا طلب دارم. باشگاه ها هم یک میلیون دلار طلب دارند و ما از این مساله محروم بودیم. شرکت اسپانسر تیم ملی هم اگر به وعده یکصد میلیاردی اش وفادار بود اکنون مشکلی نداشتیم. 
کفاشیان در ادامه صحبت هایش در مورد مشکلاتش در فدراسیون فوتبال و آیا اصرار دارد در کارش ادامه دهد گفت: من اصراری ندارم و من این را در اختیار مجمع فدراسیون فوتبال قرار می دهم تا اگر کسی که می تواند کمک بیشتر کند بیاید و مسوولیت را قبول کند و ما راحت فوتبال را تماشا کنیم.
رییس فدراسیون فوتبال در مورد کمیته اخلاق و عدم استقلال آن اینطور توضیح داد: همه کارهای ما سامان دارد. حتی در مورد تیم ملی امید نیز آقای کاشانی صحبت کردند و درباره سرمربی و اسپانسر صحبت کردند. در مورد آقای خاکپور و قراردادشان نیز مشکلاتی وجود داشت که بعد از تکمیل آن ایشان فرصت نداشت آن را امضا کند و این مساله در مورد آقای پیروانی نیز همینطور.
او در مورد دعوتش به سازمان بازرسی نیز اینطور توضیح می دهد: امروز به سازمان بازرسی دعوت شده بودم و آقای تاج و ... حضور یافتند و در مورد حق بازنشستگی و غیره بحث شد. امروز عمه بنده فوت کرده بودند و به همین دلیل نتوانستم در آن حضور یابم.
رییس فدراسیون فوتبال ایران در مورد مشکلات این روزهای بین ایران و عربستان و رویکرد منفعلانه ایران گفت: اصلا اینطور نبود و نماینده ما آقای اسدی کاملا محکم در این باره صحبت کردیم. ما در آنجا یک رای هستیم و ما اکنون نیز با ارایه فیلم بازی هایی که در ایران برگزار شده به afc نشان دهیم می توانیم میزبانی خوبی داشته باشیم.
کفاشیان در مورد اینکه اساسنامه سال 88 به تایید فیفا رسیده است یا نه گفت: به ما گفتند تایید شده و من در اینباره اطلاعی ندارم! 
او در پایان در مورد نماینده ایران به اسم اصوا در فیفا گفت: دو سال پیش از ما خواستند نماینده ای از باشگاه های ما معرفی کنیم. از باشگاه ها خواستیم فردی شایسته را معرفی کنند که در نهایت ایشان که از باشگاه سپاهان هستند به فیفا معرفی کردیم. همه چیز ما شفاف است و ما اگر 10 تومان داشتیم از آن 20 تومان استفاده کردیم و همیشه در فدراسیون بدهکار بودیم و نهادهای بازرسی هم همیشه حضور داشتند و کاملا بررسی می کنند.
 

گفتگو جنجالی با کفاشیان از استعفاکیروش تا روابط فامیلی در فدراسیون


تقویم نود – همه چیز حول هفته وکیل، آخرین گل ملی علی دایی و...

بخش جذاب برنامه نود مطمئنا تقویم است. جایی که محمد حسین میثاقی علاوه بر گزارش جالب توجه خود، با سوژه های ناب هواداران فوتبالی را به وجد می آورد. تقویم نود این هفته به مناسبت روز وکلا به سراغ تیم وکلای ایرانی رفته و گزارشی جذاب از تمرینات و دیدار آنها تهیه کرده بود.
 7 اسفند: روز وکیل مدافع؛ حضور در تمرین تیم وکلای ایران که کاملا حرفه ای اداره می شوند. تیمی که 13 سال پیش شکل گرفت و در شش دوره جام جهانی شرکت کرده و در آخرین مقام رتبه دوم آسیا را کسب کردند. 

9 اسفند :استقلال 4 استیل آذین5: جدال سرخابی ها در ترکیب دو تیم  اینبار در جام حذفی با جشنواره ای از گل همراه شد. 

8 اسفند65 ایران – کویت: بعد از استعفای 14 بازیکن تیم ملی و حذف عجیب ایران

10 اسفند: ایران - کاستاریکا: برد سه بر دو ایران و آخرین گل ملی علی دایی

اسفند 77 استقلال – الهلال و برتری آبی پوشان با نتیجه دو بر یک

8 اسفند: تولد 62 سالگی برانکو ایوانکوویچ

6 اسفند89: پرسپولیس – فولاد: برتری سه گله پرسپولیسی ها و گلی که مرحوم هادی نورزی برای این تیم به ثمر رساند.

10 اسفند: ایران – ونزوئلا و تنها گل مجاهد خضیراوی

دهم اسفندماه: بیست و هفتمین سالگرد شهادت مهدی ( امیر ) رضایی مجد کاپیتان تیم فوتبال جوانان ایران در عملیات تکمیلی کربلای پنج است.
 

تقویم هفتگی فوتبال


آیتم ویژه - مسوول کمپ اکادمی تیم ملی

زمین اکادمی ملی المپیک که در اختیار تیم ملی قرار دارد اکنون به چالشی بین کارلوس کی روش و فدراسیون فوتبال تبدیل شده است. جایی که سرمربی پرتغالی تیم ملی بارها در گلایه هایش از این زمین و مشکلاتی که برای تمرین در آن با توجه عدم کیفیت دارد صحبت کرده است. 
پرهیزکار در مورد وضعیت چمن آکادمی ملی المپیک که در اختیار تیم ملی قرار دارد گفت: زمین آکادمی همانطور که کاملا مشخص است شرایط برگزاری تمرین را ندارد و ما به دنبال ترمیم آن هستیم.
فدراسیون فوتبال در تاریخ 17/ 5/95 قرار است زه کشی این زمین را انجام دهد و این چمن دقیقا مانند استادیوم آزادی خواهد شد و ما پیش از سال 95 کار خاکبرداری را آغاز خواهیم کرد. 
وی ادامه داد: هزینه کاشت این زمین حدود 2 میلیارد خواهد بود.
 

وضعیت نابه سامان کمپ های تیم ملی


مهمان ویژه – پدیده فوتبال ایران؛ مهدی ترابی

مهدی ترابی با بازی های چشم نوازش این روزها به عنوان پدیده فوتبال ایران شناخته می شود و به عنوان مهمان به برنامه نود دعوت شد.
هافبک تیم ملی امید و برزگسالان که در سایپا عضویت دارد روبروی عادل فردوسی پور قرار گرفت و به سوالات او پاسخ داد.
ترابی در ابتدای صحبت هایش گفت: بچه اشتهارد کرج هستم و آخرین شهرستان استان البرز است و به زبان تاتی صحبت می کنیم. 
وی ادامه داد: من ابتدا فوتسال بازی می کردم و 5-6 سال پیش در مسابقات دانش آموزی بازی می کردم. در مسابقات کشوری بازی کردیم و قهرمان شدیم. به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شدم. در یکی از مسابقات آقای یمینی بازی مرا دید و گفت به فوتبال بیایم. در فوتسال هم خوب بازی می کردم و البته در فوتسال چنین فضایی وجود ندارد. 
ترابی ادامه داد: اکنون جسارتم نسبت به روزهای اول افزایش یافته است. در بازی با ژاپن اصلا متوجه نشدم حریف چطور روی من پنالتی کرده است.
وی در مورد تفاوت گل هایش در تیم ملی و باشگاهی گفت: در باشگاهی تنها یک گل زدم و نمی دانم چرا در تیم ملی بهتر گل می زنم.
هافبک ملی پوش امید در مورد شماره پیراهنش گفت: 6 متعلق به بازیکنان بزرگی بوده و برتن آقایان باقری و نکونام بوده و البته خودم نوع فوتبال آقا جواد نکونام را دوست دارم.
ترابی در مورد کم حرفی اش گفت: من در زمین حرف هایم را می زنم و البته در خانه ام خیلی شلوغ هستم.
ترابی که در رده باشگاهی 40 بازی انجام داده و یک گل زده و در عملکردی متفاوت در تیم ملی و در 7 بازی 3 گل زده گفت: از این بازی و برابر فولاد قول می دهم برای تیم باشگاهی هم گل بزنم و البته 5 پاس گل داده ام.
وی در مورد عدم حضور ثابتش در ترکیب تیم ملی امید گفت: به هرحال این برنامه آقای خاکپور بود و اگر جواب می داد اکنون خبرنگاران به تمجید او می پرداختند. 
ترابی در مورد پیشنهاد استقلال در نیم فصل به او گفت: زمانی که پیشنهاد دادند در قطر حضور داشتم و شخصا پاسخی به آن ندادم.
ترابی در مورد اینکه باشگاه سایپا به جای مبلغ قرارداد به آنها خودرو می دهد گفت: من از آنها خودرو نگرفته ام و مبلغ قراردادم فصل گذشته 20 میلیون بود و امسال البته با توجه به شرایطم قراردادم خوب است. به هرحال خودرو هم پول است و آنها از این راه به پول خود می رسند.
هافبک تیم ملی و سایپا در پایان گفت: جا دارد از آقای مجید ایوبی تشکر کنم که در این سال ها که خودرو نداشتم با خود مرا به تمرین می برد و برخی اوقات هم مزاحم آقای ابراهیم صادقی می شدم. از تمام مربیانی که در این سالها به من برای رسیدن به این جایگاه کمک کردند نیز تشکر می کنم.
 

گلهای زیبا و حرکات تکنیکی از مهدی ترابی


با لژیونرهای فوتبال ایران

عملکرد لژیونرهای فوتبال ایران در بخش دیگری از این برنامه مورد بررسی قرار گرفت.
گلزنی مسعود شجاعی، نکونام، پورعلی گنجی در لیگ ستارگان قطر، اخراج کریم انصاریفرد در ترکیب پانیونیوس، تساوی بدون گل احسان حاج صفی برابر تیم دنیل داوری در بوندسلیگای دو، شکست سنگین علیرضا جهانبخش در ترکیب آلکمار برابر آژاکس، کلین شیت علیرضا حقیقی در ترکیب ماریتیمو عملکردی بود که از بازیکنان ایرانی شاغل در فوتبال لیگ های قطر، پرتغال، یونان، آلمان و ... در این هفته به جا مانده است.
 

بررسی عملکرد لژیونرها


دوربین برنامه نود – آلمان

دوربین برنامه نود در آیتمی ویژه به فرانکفورت رفت و به زندگی حرفه ای احسان حاج صفی، بازیکن لژیونر فوتبال ایران در لیگ دو آلمان پرداخت.
احسان حاج صفی در مورد شرایط حضورش در آلمان گفت: برخورد جالبی با من در اولین روزهای حضورم شد و برای خودم هم جالب بود.
او در ادامه با سخت توصیف کردن زبان آلمانی گفت: زبان آلمانی خیلی سخت است و البته از سوی باشگاه هفته ای سه جلسه کلاس دارند تا این زبان را تا حدودی یاد بگیرم. دوستی دارم که به زبان آلمانی مسلط است و کارهایم را با کمک او راه می اندازم.
بازیکن سابق زردپوشان اصفهانی در مورد تیم سابقش گفت: بازی های سپاهان را دنبال می کنم و مسلما روزی که به ایران بازگردم بار دیگر به عضویت تیم سپاهان بازخواهم گشت.
حاج صفی در مورد نشریه کیکر و نمرات او گفت: من توجهی به نمرات آنها نمی کنم. من در بازی ها عملکرد خوبی داشتم اما نمرات ضعیفی به من می داد و من کار خودم را می کنم و تلاش می کنم بهترین عملکرد را داشته باشم. 
این گزارش با نمایش بخش هایی از امکانات تیم فرانکفورت و تمرینات احسان حاج صفی به پایان رسید.
 

مصاحبه شنیدنی و صمیمانه با حاج صفی


منصوریان: مشکلات مالی نفت در فوت مربی مان نقش داشت

سرمربی نفت تهران با ابراز تالم از درگذشت مربی بدنساز تیمش گفت: به خانواده فوتبال و آقای دارستانی تسلیت می گویم.
وی ادامه داد: من حوالی ظهر با ایشان صحبت کردم و گفتم که با آقای خرمگاه برنامه تمرینی را انجام دهید و امروز نمی توانم حضور یابم. ایشان در مورد مسائل مالی با من صحبت کردند و خیلی بشاش و خنده رو بود و وقتی خنده نمی کرد متوجه می شدیم مشکلاتی دارد. 
منصوریان در ادامه صحبت هایش با اشاره به مشکلات مالی نفت گفت: علاوه بر اینکه مشکلات مالی داریم، نمی دانیم صاحب تیم چه کسی است. در چند روز گذشته اصلا فضای مالی شرایط خوبی را تجربه نمی کرد. قرار بود امشب با توجه به اینکه همسر ایشان برای ملاقات با نوه و دخترش به استرالیا سفر کرده بود به خانه اش برویم. لازم است بگویم چهارشنبه در مسجد شهرک غرب مراسم ترحیم ایشان برگزار می شود و از دوستان دعوت می کنیم در آن حضور داشته باشند.
 

نظر منصوریان درباره درگذشت غم انگیز دارستانی


در پایان نظرسنجی برنامه نود علی دایی با بیش از 73 درصد از آرا به عنوان برترین مهاجم از سوی مخاطبان این برنامه انتخاب شد و به لیست 11 نفره راه یافت.

 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید