15:39|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 06 اسفند 1394 - 23:17
کد خبر: 2563

خبر خوش برای بازنشستگان

مشاور مدیرعامل سازمان بازنشستگی گفت: در سال آینده حقوق بازنشستگان افزایش و به یک میلیون تومان در ماه خواهد رسید.

خبر خوش برای بازنشستگان

علی حاج قربان در همایش کانون‌های بازنشستگی استان‌های منطقه شمال در جمع مسئولین کانون های اردبیل، قزوین، گیلان، سمنان مازندران و گلستان در مجتمع جهانگردی ایرانگردی چلندر نوشهر با اشاره به اینکه یکی از اهداف سازمان بازنشستگی رفاه حال این قشر و اعطای تسهیلات است، اظهار کرد: امسال ۲۵۰ هزار تسهیلات ۲ میلیون تومانی با سود ۴ درصد به بازنشستگان اعطا شد و به دلیل اینکه مقررات بانک اجازه پرداخت بیش از ۲ میلیون را با سود ۴ درصد نمی‌دهد، بیش از این مبلغ نتوانستیم تسهیلات پرداخت کنیم.

وی با اشاره به اعزام ۸۰ هزار نفر از بازنشستگان با تورهای زیارتی و سیاحتی به نقاط مختلف کشور افزود: بنا داریم با کمک شرکت ایرانگردی و کمک بازنشستگان تسهیلات بهتری در این خصوص اعطا کنیم.

مشاورمدیرعامل سازمان بازنشستگی کشور با بیان اینکه اعضای این سازمان۵۰ درصد از اعضای صندوق بازنشستگی و ۵۰ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی هستند، یادآور شد: امسال هزار میلیارد تومان بابت بیمه تکمیلی به بازنشستگان پرداخت شد که ۴۰۰ میلیارد تومان آن توسط بازنشستگان و ۶۰۰ میلیارد تومان آن توسط دولت و از منابع صندوق تامین شد.

حاج قربان تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۲۶۶ هزار بازنشسته در کشور داریم که ۳۰۰ هزار نفر آن در تهران و۹۶۰ هزار نفر نیز مربوط به سایر استان‌های کشور است.

وی با اشاره به اینکه ماهانه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به بازنشستگان حقوق پرداخت می شود، بیان کرد: کف حقوق بازنشسته‌ها از۷۵۰ هزارتومان آغاز و تا یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان می‌رسد.

مدیر امور استان‌های سازمان بازنشستگی منطقه شمال خاطرنشان کرد: حدود 5 درصد از مجموع بازنشستگان کشور که شامل قضات و هیات‌های علمی می شود بالای ۳ میلیون تومان حقوق بازنشستگی دریافت می کنند.

حاج قربان با اشاره به برخی مشکلات مالی در تامین به موقع حقوق بازنشستگان، اظهارکرد: حقوق زیر یک میلیون تومانی با توجه به گرانی و تورم کفاف زندگی بازنشستگان را نمی دهد، بنابراین امسال حقوق بازنشستگان به یک میلیون تومان خواهد رسید.

وی یادآور شد: امسال تعداد ۱۰ استان کشور به سیستم پرداخت مستقیم حقوق اضافه خواهد شد که با سه استانی که از قبل انجام شده بود، در مجموع ۱۳ استان مجهز به سیستم پرداخت مستقیم حقوق شده اند.

مشاور مدیرعامل سازمان بازنشستگی با اشاره به اینکه سال آینده مابقی استانها مجهز به سیستم پرداخت مستقیم حقوق خواهند شد، ادامه داد: از مزایای این طرح این است که حقوق بازنشستگان بدون صرف وقت و با کاهش ۵ روزه و بدون باقی ماندن در بانک پرداخت خواهد شد.

حاج قربان تاکید کرد: اجرای این طرح نیازمند برنامه ریزی و بستر سازی است که شرط اصلی آن انتقال حقوق بازنشستگان به بانک صادرات است. درحال حاضر 13 استان کشور مجهز به این سیستم هستند و به ۶۴۷ هزار نفر حقوق به صورت مستقیم پرداخت می‌شود.

حاج قربان با بیان اینکه خانه های امید با هدف پر کردن اوقات فراغت بازنشستگان در دولت هشتم و نهم کلید خورد، گفت: از مجموع استان‌های کشور در ۱۹ استان خانه امید راه اندازی شده است که در برخی شهرستان‌ها نیز دارای خانه امید هستند.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه وزیران وقت، خانه های امید باید در بهترین نقطه با زمینی که شهرداری‌ها اختصاص می دهند احداث شود که در این خصوص برخی شهرداری ها بدترین نقطه را به این امر اختصاص دادند که در شان بازنشستگان نیست.

بازنشستگی در ایران با ورود شاغلین تناسب ندارد

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشور گفت: در سال ۷۴ به ازای هر بازنشسته ۷ نفر کارمند وجود داشت ولی امروز به زیر ۹ دهم رسیده است، یعنی به ازای هر بازنشسته یک کارمند هم نداریم.

عباس رشیدی در همایش کانون‌های بازنشستگی استان های منطقه شمال در مجتمع ایرانگردی و جهانگردی چلندر نوشهر با اشاره به اینکه در مقوله فرهنگ ادبی، همه دنیا به نوعی مدیون ایران است، اظهارکرد: در فرهنگ اقتصادی نتوانستیم آنچه که شایسته مردم است حرکتی داشته باشیم و این نیازمند تلاش بسیار است.

وی با بیان اینکه در همه دنیا صندوق های بازنشستگی بیمه ای بین نسلی است و متعلق به گذشته، حال و آینده هستند، افزود: پویایی صندوق‌ها نیازمند برنامه ریزی است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشور با اشاره به کاهش ۶۵ درصدی قدرت خرید بازنشستگان اعلام کرد: تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشور بیشترین حجم بازنشستگان بیمه ای کشور را دارد و به دلیل کاهش ورودی، به پیری رسیده است. شرایط بازنشستگی با توجه به کم شدن ورودی شاغلین بالا رفته است و به بالای ۵۱ سال سن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه قوانین بازنشستگان رو به تکامل است، ادامه داد: جامعه به شما نگاه می کند، اگر چهره فرهیختگان و بازنشستگان جامعه پر فروغ باشد، امید در بدنه فعال رو به جلو خواهد بود و اگر فروغ از سالمندان کاهش یابد امید هم کاهش می یابد.

رشیدی با تاکید بر اینکه رفاه مطلق نیازمند تولید ثروت است که با خلق ایده و استفاده بهینه بدست می‌آید، گفت: کشور ما دارای منابع انسانی بسیار ارزشمندی است که باید از این فرصت ها نهایت استفاده را برد.

وی ادامه داد: محوریت سیستم صندوق بازنشستگی با بازنشستگان شکل می گیرد و بالاترین مدال افتخار بر کارکنان آن است.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشور یادآور شد: در سال ۷۴ به ازای هر بازنشسته ۷ نفر کارمند وجود داشت ولی امروز به زیر ۹ دهم رسیده است، یعنی به ازای هر بازنشسته یک کارمند هم نداریم.

رشیدی خاطرنشان کرد: علیرغم مشکلات اقتصادی کشور، سال گذشته ۳۳ درصد رشد را در حوزه اقتصادی از محل سود شرکت‌ها داشتیم.

وی متذکر شد: اگر در هر یک از۱۱۰ هزار مدرسه کشور یک بازنشسته به عنوان مشاور بکارگرفته شود از مجموع یک میلیون و ۲۶۶هزار نفر بازنشستگان، ۱۰ هزار نفر مشغول خواهند شد و می توان از تجربیات آنها بهره برد.

این مسئول افزود: سه موسسه بزرگ به نام‌های آستان قدس رضوی، سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی در کشور وجود دارد که با هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان گردش مالی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند که یک فرصت تلقی می شود.

رشیدی متذکر شد: از مهرماه سال گذشته تعرفه های کالاها و خدمات 81 درصد افزایش داشته است که با توجه به وجود ۲۵ هزار بیمار خاص کشور، بیمه تکمیلی تا حدی می تواند این خلاء را برای بازنشستگان جبران کند.

وی تورهای مسافرتی زیارتی را یکی دیگر از خدمات صندوق به بازنشستگان در کنار بیمه تکمیلی عنوان کرد و گفت: در این خصوص در بخش تخفیفات ویژه برای بازنشستگان قرار دادهای خوبی با شرکت ایرانگردی جهانگردی بسته شده است و رفاه حال بازنشستگان دیده شده است.

رشیدی پرداخت تسهیلات را از دیگر خدمات صندوق اعلام کرد و یادآور شد: در دو سال گذشته تسهیلات خوبی در جهت رفاه حال بازنشستگان اعطا شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید