17:28|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 06 اسفند 1394 - 12:35
کد خبر: 2542

دستگيري متخلفين به دليل برداشت 370 ميليوني غير مجاز از حساب بانك

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از دستگیری عامل برداشت غیرمجاز 370 میلیونی از حساب بانکی خبر داد

دستگيري متخلفين به دليل برداشت 370 ميليوني غير مجاز از حساب بانك

به گزارش خبرگزاري فاريس در گفتگو با حسن کوره‌بلاغی امرو در ارومیه اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد با افراد ناشناسی مبلغ 370 میلیون ریال را از حساب وی به صورت غیرمجاز برداشت کرده‌اند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد، فرد یا افرادی با در اختیار داشتن اطلاعات و رمزهای عبور، مبالغی را طی چندین مرحله از حساب بانکی وی برداشت کرده‌اند که چند تراکنش‌ها در قالب خرید شارژ تلفن همراه و یک تراکنش به حساب یکی از شرکت‌های خصوصی صورت گرفته است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی تصریح کرد: با به کارگیری روش‌های فنی و شگردهای خاص پلیسی، متهم شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

این مسئول ادامه داد: متهم در بازجویی‌های به عمل آمده به برداشت اینترنتی 370 میلیون ریال از حساب شاکی و خرید یک دستگاه خودرو معترف و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل بعدی تحویل مقامات قضایی شد.

کوره‌بلاغی به عموم شهروندان توصیه کرد: به منظور پیشگیری از چنین جرائمی، فعال‌سازی سیستم پیامکی کارت‌های بانکی یک راهکار خوب در جهت اطلاع از گردش‌های مالی حساب است تا به محض وقوع هرگونه برداشت غیرمجاز و نامتعارف به عابر بانک مراجعه و رمزهای اول و دوم کارت تغییر داده شود.

وی ارتقای دانش اینترنتی را در پیشگیری از جرائم رایانه‌ای بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: شهروندان به هیچ عنوان اطلاعات شخصی رایانه‌‎ای و حساب بانکی خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهند و سعی کنند رمز دوم حساب بانکی خود را به طور مرتب تغییر دهند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از افراد مسن و کم‌سوادی که برای برداشت‌های خود از طریق دستگاه عابر بانک از افراد دیگر کمک می‌گیرند خواست فریب ظاهر افراد را نخورده و به هر شخصی اعتماد نکنند چرا که ممکن است در پس ظاهر موجه آن شخص فرد تبهکاری باشد.

این مسئول از شهروندان خواست در مواردی که به هر دلیلی اطلاعات حساب خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند، در اولین فرصت با روش‌های مختلف از جمله تغییر رمز عبور امکان هرگونه دسترسی غیرمجاز و سوءاستفاده را از بین ببرند

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید