15:38|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 04 اسفند 1394 - 21:47
کد خبر: 2511

علیزاده: نامگذاری محلات قدیمی برای حفظ نام های اصیل اورمیه ادامه دار خواهد بود

 علیزاده امامزاده گفت: روند نامگذاری معابر شهریک روند کاملا مشخص است و این روند از سوی شورای نامگذاری که ریاست آن را رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر بر عهده دارد طی می شود.

علیزاده: نامگذاری محلات قدیمی برای حفظ نام های اصیل اورمیه ادامه دار خواهد بود

به گزارش باریش نیوز، محمدرضا علیزاده امامزاده، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اورمیه در خصوص نحوه نامگذاری معابر و خیابان های شهر اورمیه اظهارداشت: روند نامگذاری معابر شهریک روند کاملا مشخص است و این روند از سوی شورای نامگذاری که ریاست آن را رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر بر عهده دارد طی می شود.

وی با بیان این که معمولا مردم یا بنیاد شهید و یا ادارات مختلف پیشنهادهای خود را درباره نامگذاری به شورا یا شهرداری ارجاع می دهند، افزود: دبیر شورای نامگذاری که رئیس سازمان زیباسازی شهرداری است، با درخواست جلسه ای که با حضور رئیس اداره پست، بنیاد شهید، تبلیغات اسلامی، بنیاد ایرانشناسی و فرماندار برگزار می شود این پروسه را آغاز می کند.

علیزاده امامزاده گفت: در این جلسه پیشنهادهای مختلف در خصوص نامگذاری معابر، خیابان ها، پارک ها، پل ها و حتی فرهنگسرا ها و ورزشگاه ها مطرح شده و تصمیماتی که اتخاذ می گردد به صحن علنی شورا فرستاده می شود.

رئیس کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اورمیه ادامه داد: طرح نامگذاری بعد از طرح در صحن علنی و در صورت موافقت اعضای شورا با امضای ۱۵ نفر از اعضای شورای شهر به فرمانداری ارجاع و پس از تایید در شهر اجرا می شود.

وی درباره ایده نامگذاری محله های شهر با نام های قدیمی خاطرنشان کرد: این فکر براساس پیشنهادهای مردمی به شورای نامگذاری ارسال شد که با موافقت اعضای کمیسیون فرهنگی شورا که در آن زمان متشکل از آقایان روح الله حضرت پور، مهران حاجیلو، حسین پناهی و خانم لطیفه مبین و البته بنده بودند به صحن علنی راه یافت.

علیزاده امامزاده تصریح کرد: این طرح به دلیل حفظ آثار باستانی و نام های قدیمی محله های اورمیه و برقرار کردن ارتباط با مردم مورد استقبال شورا قرار گرفت و با تصویب شورا بعد از تایید فرمانداری در معابر شهر نصب شدند؛ این مسیر برای حفظ نام های اصیل اورمیه ادامه دار نیز خواهد بود.

رئیس کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اورمیه افزود: به تازگی بعضی از افراد نامگذاری این محله ها و معابر را به خودشان نسبت می دهند اما آنچه جای سوال دارد این است که وظیفه نامگذاری بر عهده کدام مرجع است و آیا خارج از این روند امکان این امر وجود دارد؟

وی ادامه داد: این موضوع باید اطلاع رسانی شود تا یکسری افراد نتوانند از این موضوع و احساسات مردم در برهه های حساس سوءاستفاده کنند و برای خود محبوبیت کاذب ایجاد نمایند.

علیزاده در انتها خاطر نشان کرد: شورای شهر یک نهاد مردمی است و نمایندگانی که خود مردم آنها را برگزیده اند در آن حضور دارند بنابراین مطالبه و خواست مردم در ارجحیت امور این شورا قرار دارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید