13:36|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 04 اسفند 1394 - 16:10
کد خبر: 2507

تراکتورسازی در نخستین گام به مصاف الجزیره امارات می‌رود/ سرخ پوشان به دنبال تنیدن تارهای عنکبوت

تراکتورسازی در نخستین دیدار خود در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا فردا چهارشنبه از ساعت 16 در ورزشگاه یادگار امام ره تبریز به مصاف الجزیره امارات می‌رود.

تراکتورسازی در نخستین گام به مصاف الجزیره امارات می‌رود/ سرخ پوشان به دنبال تنیدن تارهای عنکبوت

مرحله گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا از امروز با برگزاری 8 دیدار در گروه‌های مختلف آغاز می‌شود و در ادامه این رقابت‌ها فردا تیم تراکتورسازی تبریز از گروه سوم مسابقات در تبریز پذیرای الجزیره امارات است.

دیدار تراکتورسازی و الجزیره از گروه سوم مسابقات، از ساعت 16 در ورزشگاه یادگار امام ره تبریز برگزار خواهد شد و داورانی از سنگاپور و سوریه کار قضاوت آن را برعهده خواهند داشت.

گروه داوریمحمد تقی الجفری از سنگاپور داور وسط، کیات  از سنگاپور کمک اول، ولیامز از سنگاپور کمک دوم و مسعود تفایل از سوریه کمک داور

مصاف نخست در لیگ قهرمانان پس از پیروزی خانگی در لیگ

سرخ پوشان فوتبال تبریز درحالی پذیرای تیم اماراتی خواهند بود که با برتری برابر سپاهان در هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال با انگیزه مضاعفی آماده این دیدار هستند.

در سمت مقابل تیم اماراتی نیز با برتری خانگی 3 بر 2 مقابل بن یاس در هفته نوزدهم لیگ امارات آن هم در شرایطی که تا دقیقه 77 با نتیجه 2 بر یک از مهمان خود عقب افتاده بود، به این دیدار آمده است.

فصل کابوس وار در لیگ‌های داخلی

هر دو تیم در فصل جاری لیگ‌های ایران و امارات عملکرد ضعیفی در قیاس با سال‌های گذشته بر جای گذاشته‌اند. تراکتورسازی که تیم نائب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر ایران است هم اکنون در جدول رده‌بندی این رقابت ها و در پایان هفته بیست و یکم با کسب 7 برد، 10 مساوی و 4 شکست و مجموع 31 امتیاز در مکان هفتم جدول قرار دارد و این درحالی است که تیم اماراتی در جدول لیگ کشورش با کسب 7 برد، 4 مساوی و 8 شکست و مجموع 21 امتیاز هشتم است.

 

 

همچنین الجزیره نیز که لقب عنکبوت‌ها را در لیگ امارات یدک می‌کشد، در فصل گذشته لیگ برتر کشورش به مقام سوم رسیده بود تا جواز حضور در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان را کسب کند. عنکبوت‌ها در این مرحله با برتری خانگی برابر یاران ژاوی در تیم السد قطر به مرحله گروهی صعود کردند.

افتخارات تراکتورسازی و الجزیره در لیگ‌های داخلی

سرخ پوشان فوتبال تبریز در لیگ برتر فوتبال ایران با 3 دوره نائب قهرمانی هشتمین تیم پرافتخار این رقابت‌ها محسوب می‌شوند و در آن طرف الجزیره با یک قهرمانی و 4 نائب قهرمانی در لیگ امارات پنجمین تیم برتر این لیگ است.

در جام حذفی ایران و امارات نیز تراکتورسازی با یک قهرمانی و دو نائب قهرمانی به طور مشترک با تیم بهمن کرج در مکان هفتم پرافتخارترین تیم‌ها قرار دارد و تیم الجزیره نیز در جام ریاست جمهوری امارات با 2 قهرمانی هفتم است و در جام اتصالات دیگر جام امارات که بصورت حذفی برگزار می‌شود، با یک قهرمانی و دو نائب قهرمانی پرافتخارترین تیم این جام است.

سابقه حضور در لیگ قهرمانان آسیا

تراکتورسازی برای چهارمین فصل متوالی در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد. این تیم در دوره‌های قبلی با عملکردی ضعیف و قرار گرفتن در رتبه چهارم گروه وداعی تلخ با این رقابت‌‎ها داشته است و در فصل جاری با هدایت قلعه نویی امیدوارند این طلسم را باطل کنند.

تفاوت بارز تراکتورسازان در قیاس با 3 دوره گذشته تغییرات در کادرفنی این تیم است. برخلاف دوره قبلی که هدایت این تیم را تونی اولیویرا بر عهده داشت، در این فصل تراکتورسازان با امیر قلعه نویی در این رقابت‌ها حضور یافته‌اند. در سوی دیگر نیز هدایت تیم اماراتی را "هنک تن کاته" هلندی بر عهده دارد.

الجزیره امارات نیز با راهیابی به مرحله گروهی لیگ قهرمانان برای هفتمین بار در این رقابت‌ها حاضر شده است. این تیم از سال 2008 همواره در مرحله گروهی حضور یافته و تنها در فصل گذشته در مرحله پلی آف مغلوب بنیادکار ازبکستان شد و از صعود به مرحله گروهی بازماند.

 

 

بهترین حضور تیم اماراتی در این رقابت‌ها به فصل‌های 2012 و 2014 برمی گردد که آنها موفق شدند به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند اما در این مرحله به ترتیب برابر الاهلی عربستان در ضربات پنالتی و العین امارات تن به شکست داده و در این مرحله حذف شدند.

نکته جالب دیگر از رویارویی این دو تیم این است که تراکتورسازی اولین بازی رسمی خود را در لیگ قهرمانان آسیا با همین تیم الجزیره امارات در تبریز برگزار کرد و در آن بازی با نتیجه 3 بر یک مهمانش را شکست داد. به نوعی این بازی تداعی آن خاطره خوب برای تراکتورسازان است که در حضور پرشور پرشورها رقم خورد. البته تیم تراکتورسازی در دیدار برگشت نیز با 2 گل در امارات مغلوب این تیم شد تا نخستین حذف خود را در این رقابت‌ها تجربه کند.

گفتنی است در دیگر دیدار این گروه تیم پاختاکور ازبکستان از ساعت 15 همین روز در تاشکند میزبان الهلال عربستان خواهد بود.

برنامه بازی‌های نمایندگان ایران در هفته اول لیگ قهرمانان به شرح زیر است:

سه‌شنبه 4 اسفند

گروه A:
لوکوموتیو تاشکند ازبکستان - الاتحاد عربستان، ساعت 13:30
سپاهان اصفهان - النصر امارات، ساعت 18:30، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

گروه B:
لخویا قطر - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 18:45، ورزشگاه عبدالله بن خلیفه
النصر عربستان - بنیادکار ازبکستان، ساعت 20:45

چهارشنبه 5 اسفند

گروهC:
پاختاکور ازبکستان - الهلال عربستان، ساعت 15
تراکتورسازی تبریز - الجزیره امارات، ساعت 16، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید