05:47|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 04 اسفند 1394 - 11:47
کد خبر: 2500

آذربایجان غربی؛ ۹ حوزه انتخابیه و ۱۶۵ نامزد/ جدول فضای رقابت

تبلیغات دهمین دوره انتخابات مجلس در آذربایجان غربی به اوج خود رسیده و نامزدها به همراه هوادارانشان به هر شیوه تبلیغی سعی در جلب آرا مردمی دارن

آذربایجان غربی؛ ۹ حوزه انتخابیه و ۱۶۵ نامزد/ جدول فضای رقابت

سکینه اسمی- آذربایجان غربی با بیش از سه میلیون جمعیت در شمالغرب کشور با ۱۷ شهرستان داری ۹ حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی است که در دهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۶۵ نامزد در این استان حضور دارند. البته انصراف‌های دقیقه ۹۰ می‌تواند این رقم را دستخوش تغییر کند.

در دهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ارومیه با انصراف ۴ نامزد امروز دوشنبه ۳۹ نامزد برای سه کرسی، در حوزه انتخابیه میاندوآب، تکاب و شاهین دژ ۳۰ کاندید برای تصاحب دو کرسی، در حوزه انتخابیه خوی و چایپاره ۲۱ نامزد برای یک کرسی، در حوزه انتخابیه ماکو، شوط، پلدشت و چالدران ۱۹ نامزد برای یک کرسی، در حوزه‌های انتخابیه سلماس، بوکان و مهاباد به ترتیب ۱۷ نامزد، ۱۲ نامزد و هفت نامزد برای تصاحب یک کرسی، در حوزه انتخابیه سردشت و پیرانشهر هشت کاندید برای یک کرسی و در حوزه انتخابیه نقده و اشنویه نیز ۱۲ نامزد برای یک کرسی مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می‌کنند.

با نگاهی با جدول پایین تعداد نامزدهای انتخابات مجلس در شهرهای بوکان، سردشت و پیرانشهر کمترین و ارومیه با ۴۳ نامزد بیشترین را به خود اختصاص داده است.

لیست نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه ۹ انتخابیه آذربایجان غربی

 

حوزه انتخابیه

 

واجدین شرایط رأی

تعداد شعب اخذ رأی

تعداد کرسی در مجلس شورای اسلامی

تعداد نامزدهای تأیید صلاحیت شده

ارومیه

۷۳۳۰۰۰ نفر

۴۱۳

۳

۳۹

میاندوآب، تکاب و شاهین دژ

۳۲۵۰۰۰ نفر

۲۹۶

۲

۳۰

خوی وچایپاره

۲۶۳۰۰۰ نفر

۲۳۲

۱

۲۱

ماکو، شوط، پلدشت، چالدران

۱۵۶۰۰۰ نفر

۲۴۱

۱

۱۹

سلماس

۱۴۱۰۰۰ نفر

۱۳۴

۱

۱۷

مهاباد

۱۶۲۰۰۰ نفر

۱۱۶

۱

۱۲

بوکان

۱۷۱۰۰۰ نفر

۱۵۸

۱

۷

سردشت، پیرانشهر

۱۷۰۰۰۰ نفر

۲۲۱

۱

۸

نقده، اشنویه

۱۴۰۰۰۰ نفر

۱۷۹

۱

۱۲

بیش از ۲ میلیون نفر در آذربایجان غربی واجد شرایط رأی هستند

رئیس ستاد انتخابات آذربایحان غربی در خصوص صندوق‌های اخذ رأی گفت: ۳۰ هزار نفر در امر برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان مشارکت می‌کنند.

علیرضا رادفر با بیان اینکه استان آذربایجان غربی از هر نظر آماده برگزاری سالم و قانونی انتخابات در هفتم اسفندماه است اظهار داشت: در استان آذربایجان غربی یک هزار و ۹۹۰ صندوق رأی به صورت ثابت و سیار برای اخذ آرای مردم پیش بینی شده است.

وی واجدین شرایط رأی دهندگان در استان را دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: اقتدار و مشروعیت نظام در گرو حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو است که انشاء الله در هفتم اسفند ماه شاهد حضور پرشور و گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.

در انتخابات هفتم اسفندماه از استان آذربایجان غربی از میان ۱۷۲ نفر داوطلب، ۱۲ نماینده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و از میان پنج نامزد، سه نماینده برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یک نماینده نیز به عنوان منتخب اقلیت‌های دینی برای مجلس انتخاب خواهند شد.

شهرستان‌های ارومیه، خوی، سلماس، ماکو، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و میاندوآب ۹ مرکز حوزه اصلی و شهرستان‌های شوط، پلدشت، چالدران، چایپاره، اشنویه، سردشت، شاهین دژ و تکاب هشت مرکز و حوزه فرعی انتخابات در آذربایجان غربی اعلام شده است.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور در هفتم اسفند ماه برگزار می‌شود.

مهر

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید