10:31|جمعه, اردیبهشت 14 ,1403
تاریخ انتشار: 14 اسفند 1402 - 20:42
کد خبر: 18724

تسهیل سرمایه گذاری با افزایش اختیارات استانها

استاندار آذربایجان غربی گفت: افزایش اختیارات استانها مسیر سرمایه گذاری و پیشرفت اقتصادی را تسهیل می کند.
تسهیل سرمایه گذاری با افزایش اختیارات استانها

 محمدصادق معتمدیان  در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری آذربایجان غربی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ همت سرمایه گذاری در دولت سیزدهم به بخش های مختلف استان اختصاص یافته، افزود: ایجاد بسترهایی برای توسعه اقتصادی استان و واگذاری این اقدام به سرمایه گذاران و بخش مردمی، از سیاست های اجرایی دولت در آذربایجان غربی است.

وی همچنین با اشاره به اینکه امروز نیازمند روحیه جهادی و اقتصادی برای کار در همه بخش ها هستیم، خاطرنشان کرد: عوامل مختلفی در بهبود فضای کسب و کار در استان موثر بوده و ثبات سرمایه گذاری یکی از بحث های مهم در این حوزه است.

استاندار آذربایجان غربی وضعیت فعلی استان با زمان انقلاب را نیز مقایسه کرده و افزود: امروز این منطقه در مقایسه با چندین دهه قبل، از ضریب امنیت بالایی برخوردار است که حاصل اقتدار نیروهای نظامی و امنیتی آذربایجان غربی می باشد.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه امروز ریل گذاری خوبی را در کشور شاهد هستیم، یادآور شد: مولفه های سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت در انتخابات مباحث مهمی بود که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند و در آذربایجان‌غربی نیز به این مولفه ها در برگزاری انتخابات توجه ویژه شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آذربایجان غربی دارای زیرساخت های بسیاری است، افزود: در بحث تجارت مرزی، این استان دارای ظرفیت های بسیاری بوده و باید به ظرفیت های این بخش برای بهبود معیشت مرزنشینان و ایجاد بسترهای لازم توجه بیشتری شود.

استاندار آذربایجان غربی در پایان به مبارزه با فساد نیز اشاره کرده و اظهار داشت: فرار مالیاتی در میان برخی افراد وجود دارد که درآمدهای بسیاری دارند و نیازمند برخورد قانونی است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید