22:19|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 29 دی 1402 - 21:55
کد خبر: 18672

‌ توسعه زیرساخت‌های مهارت آموزی در آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با رفع نیاز آذربایجان غربی به پنج هزار کلاس درس، می‌توان ‌مسیر توسعه زیرساخت‌های مهارت آموزی را هموار کرد.
‌ توسعه زیرساخت‌های مهارت آموزی در آذربایجان غربی

به گزارش باریش نیوز، محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه شاهد عقب افتادگی تاریخی در حوزه آموزشی استان هستیم، افزود: با استفاده از تمامی منابع ملی، استانی و سفر ریاست جمهوری، به دنبال جبران عقب ماندگی ها و رفع موانع هستیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه پنج‌ هزار کلاس درس از نیازهای اساسی آذربایجان غربی است، خاطرنشان کرد: ۲ هزار کلاس درس نیمه تمام در حال ساخت بوده، اما این موارد پاسخگوی نیاز آموزشی استان نبوده و با اتمام پروژه‌های نیمه تمام، باید پروژه‌های جدید آموزشی به سرعت آغاز شود.

استاندار آذربایجان‌غربی به استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه آموزشی نیز اشاره کرده و افزود: با استفاده از ظرفیت خیرین، نهادهای حمایتی و حاکمیتی در اجرا و اتمام پروژه‌های آموزشی، می‌توان جهش در احداث فضای آموزشی استان را شاهد بود.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه آذربایجان غربی رتبه پایینی از نظر فضاهای آموزشی در سطح کشور دارد، اضافه کرد: آموزش‌های لازم در جهت پیشرفت اساسی و مهارت آموزی در کنار به کارگیری نیروهای تولیدی و صنعتی استان، از اولویت‌های مدیران آذربایجان‌غربی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مهارت آموزی در کشورهای توسعه یافته یک اصل پایدار است، افزود: مهارت آموزی در کشور ما نیز جایگاه ویژه‌ای دارد و آذربایجان‌غربی نباید از قطار توسعه آموزشی جا بماند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید