22:04|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 28 دی 1402 - 11:17
کد خبر: 18667

توجه به ارتقای سطح علمی و کیفی دانشگاه‌های آذربایجان‌غربی ضروری است

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی با توجه به توسعه دانشگاهی، برای ارتقای سطح علمی و کیفی آموزشی نیاز به آمایش عالی علمی دارد.
توجه به ارتقای سطح علمی و کیفی دانشگاه‌های آذربایجان‌غربی ضروری است

به گزارش باریش نیوز، محمدصادق معتمدیان در جلسه کارگروه شورای آموزش و آمایش عالی آذربایجان‌غربی افزود: ارتقای سطح علمی و کیفی دانشگاه‌های آذربایجان‌غربی در قالب آمایش علمی، نیاز استان بوده و ضمن تبیین مهارت آموزی، باید به سمت توجه علمی به نیاز‌های جامعه حرکت شود.

وی همچنین با اشاره به انبوه فارغ‌التحصیلان استان، خاطرنشان کرد: متاسفانه حرکت به سمت مدرک گرایی، منجر به بیکاری در بازار کار از مدارج بالای دانشگاهی شده و با توجه اساسی به این موضوع در شورای آموزش و آمایش عالی، رشته‌های علمی به درستی جاگذاری خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی به موضوع بومی گزینی دانشگاه‌ها نیز اشاره کرده و افزود: رشته‌های تحصیلی بر اساس نیاز روز جامعه و منطقه بومی، تعریف و دانشجو جذب کنند تا دیگر در آذربایجان‌غربی شاهد بیکاری فارغ‌التحصیلان رشته‌های دانشگاهی نباشیم.

معتمدیان همچنین با تاکید بر مهارت آموزی از دوران دانش آموزی، اضافه کرد: هنرستان‌ها فرصت مناسبی در راستای مهارت آموزی بوده و با ارتقای سطح آنها، می‌توان به سمت توسعه اقتصاد استان حرکت کرد.

وی در ادامه با تاکید بر شناخت کامل و مستمر از جنبه‌های آموزش عالی استان، افزود: تمامی روسای دانشگاه‌ها در شورای آموزش و آمایش عالی بر اساس شاخص‌های وزارت علوم، تمامی نقاط ضعف، قوت، خلاء رشته و دیگر شاخص‌ها را مورد بررسی قرار دهند تا در مسیر توسعه و آمایش دانشگاهی حرکت شود.

استاندار آذربایجان‌غربی در پایان با اشاره به موضوع دانشگاه‌های شهرستانی، اظهار داشت: این شورا در شهرستان‌ها، با تعریف الگوی مناسب در صدد ارتقای سطح علمی آکادمیک شهرستان‌ها خواهد بود تا ضمن تبیین آمایش علمی، در مسیر ارتقای علمی تمامی مناطق استان گام بردارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید