01:51|یکشنبه, اردیبهشت 09 ,1403
تاریخ انتشار: 11 دی 1402 - 09:06
کد خبر: 18632

کاهش چشم گیر ارتکاب جرم در آذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت:با همکاری و همراهی مجموعه‌های قضائی و انتظامی کاهش چشم گیر ارتکاب جرم در استان اتفاق افتاده است.
کاهش چشم گیر ارتکاب جرم در آذربایجان غربی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، صبح روز یکشنبه ۱۰ دی ماه کمیته راهبردی قضایی – انتظامی استان با حضور دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، فرمانده انتظامی استان و مسئولان قضایی و انتظامی استان و با حضور ویدیو کنفرانسی روساء دادگستری، دادستان‌ها و فرمانده هان انتظامی شهرستان‌ها در سالن امامت دادگستری استان برگزار شد.
 

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در این جلسه بیان داشت: چشم امید مردم در برقراری نظم و امنیت به قلم و اقدمات دو مجموعه قضایی و انتظامی است و از این لحاظ این دو مجموعه نقش بسیار تاثیرگذاری در ایجاد رضایتمندی و ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی حاکمیت دارند.
 

عتباتی ادامه داد: مجموعه‌های قضایی و انتظامی با کار جهادی اقدامات مهم و موثری در عرصه اجرای عدالت و احقاق حق و برقراری نظم و امنیت و احساس امنیت، با مبارزه بی امان و جدی با مظاهر ناامنی همچون اراذل و اوباش و سارقین داشته است و نتیجه آن کاهش مشهود جرایم در جامعه است.
 

رئیس کل دادگستری استان افزود: به دادستان‌های حوزه‌های قضایی تاکید گردیده که به تناسب شرایط بومی هر حوزه قضایی با همکاری فرمانده انتظامی و شورای تامین برنامه ریزی برای اقدامات اجرایی داشته باشند.

عتباتی تاکید کرد: درست است که کار در استان آذربایجان غربی سخت و طاقت فرساست، ولی مردم از ما انتظار دارند که امنیت آن‌ها خدشه دار نشود، از این رو انتظار، تاکید و دستور در این مورد این است که با افرادی که این امنیت را به مخاطره می‌اندازند هیچگونه مماشاتی نداشته باشند.

در ادامه جلسه رئیس شورای قضایی استان خطاب به روساء دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی شمال و جنوب استان، از آن‌ها خواست به تناسب جرایمی که در این حوزه‌ها صورت می‌گیرد اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده‌ای داشته باشند.

عتباتی در پایان به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان هستیم و می‌بایست حتماً مصوبات ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی به جد در دستور کار باشد و فضای مجازی و فضای تبلیغاتی زود هنگام برخی از نمایندگان را رصد کرد و با آسیب شناسی انتخابات گذشته، به تناسب، اقدامات پیشگیری و برخورد بازدارنده قاطع در دستور کار قرار داده و ۴ راهبرد مقام معظم رهبری یعنی، مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت را در دستور کار خود قرار دهیم.
 

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه اظهار داشت: آنچه که نظام مقدس جمهوری اسلامی به آن نیاز دارد رضایت مردم است و این مهم می‌بایست در دستور کار تمامی نهاد‌ها و مسئولان باشد و باید تمامی اقداماتی که صورت می‌پذیرد در جهت این باشد که مردم از عملکرد کارگزاران نظام رضایت داشته باشند.
 

مجیدی با اعلام اینکه در ۹ ماهه سال جاری ۱۲۰۰۰ دعوی در واحد‌های مددکاری و مشاوره کلانتری‌ها منجر به مصالحه شده است بر تقویت این واحد‌ها تاکید کرد.
 

در ادامه جلسه سردار جهانبخش فرمانده انتظامی استان با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه مبارزه با وقوع جرایم اظهار داشت: امروز نیروی انتظامی با حمایت‌های دستگاه قضایی در تمامی عرصه‌ها دستاورد‌های بسیار خوبی را به دست آورده، به طوری که در حوزه کاهش سرانه جرم جزء ۳ استان کم جرم هستیم و آخرین رتبه‌ها را در حوزه نرخ وقوع جرایم داریم و امروز در بخس قابل توجهی از جرایم شاهد کاهش هستیم، به طوری که جزء ۵ استان برتر از لحاظ کشف جرایم بوده، خصوصاً در حوزه کشف قتل و جرایم فضای مجازی رتبه اول را به دست آورده است.
 

سردارجهانبخش در پایان تاکید کرد: نباید از جرایمی که در زیر پوست جامعه در حال وقوع است غافل بود و برای پیشگیری از آن‌ها برنامه داشت.
 

در ادامه جلسه دستورات جلسه طرح و پس از ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های اعضای حاضر جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

حبیب
1402/10/11 - 22:55

سلام آقای دادستان لطفا به داد اهالی شهرک ریمای رودکی برسید . شهرداری ارومیه زمین به ما فروخته و تعهداتش را انجام نمی دهد . ما نمی دانیم . شکایتمان را به چه کسی بگوییم . خواهش می کنم به داد ما برسید .