21:56|یکشنبه, اردیبهشت 16 ,1403
تاریخ انتشار: 05 دی 1402 - 09:48
کد خبر: 18621
استاندار آذربایجان غربی:

روند توسعه و عمران آذربایجان‌غربی با سرعت پیش می‌رود

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: روند توسعه و عمران استان با وجود تمامی محدودیت ها و مشکلاتی که دولت سیزدهم با آن درگیر است، با سرعت پیش می رود.
روند توسعه و عمران آذربایجان‌غربی با سرعت پیش می‌رود

به گزارش باریش نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان دوشنبه شب در نشست هم اندیشی پیشرفت و آبادانی آذربایجان غربی که در تهران برگزار شد، با ارائه گزارشی از عملکرد دولت سیزدهم در استان افزود: هدف از برگزاری نشست هم اندیشی پیشرفت و آبادانی، بهره مندی از رهنمودهای بزرگان و پیشکسوتانی است که در توسعه استان نقش داشته و کوشیده اند.
 

وی به اهمیت توجه به اقدامات مثبت انجام شده در استان در کنار تلاش برای جبران عقب افتادگی ها اشاره کرد و ادامه داد: عقب افتادگی های آذربایجان غربی تاریخی بوده و رییس جمهور سال گذشته ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای جبران عقب ماندگی های حوزه عمرانی استان مصوب کرده و بیش از نیمی از آن تاکنون تخصیص یافته است.
 

وی با بیان اینکه با تهاتر نفت به دنبال تداوم توسعه استان هستیم، اضافه کرد: آذربایجان غربی تنها استانی در کشور به شمار می رود که از فرصت تهاتر نفت برای پیشرفت و پیشبرد برنامه های توسعه ای بهره برده است.
 

استاندار آذربایجان غربی، امنیت پایدار را زمینه ساز سرمایه گذاری در استان دانست و اظهار کرد: برای پیشرفت و توسعه استان، نیازمند سرمایه گذاری داخلی و خارجی در حوزه های مختلف نظیر مرزها، معدن، گردشگری و فرآوری محصولات کشاورزی هستیم و امروز با سرمایه گذاری نهادهای دولتی و حاکمیتی و بخش خصوصی، گام های بلندی در زمینه اشتغالزایی و کاهش نرخ فلاکت در آذربایجان غربی برداشته شده است.

استاندار: روند توسعه و عمران آذربایجان‌غربی با سرعت پیش می‌رود

معتمدیان به برنامه ریزی برای بازگشایی مرزهای بیشتر اشاره کرد و گفت: بازگشایی مرزهای جدید، راهبرد منطقه ای بوده و توسعه مرزهای سرو ارومیه، کیله سردشت و کوزه رش سلماس در این راستا در دستور کار قرار دارد.

 

وی از توسعه تمامی جاده های منتهی به مرزهای استان خبر داد و افزود: با رویکرد دولت سیزدهم و دیپلماسی فعال منطقه ای، مرز تمرچین بازگشایی شده و سال گذشته یک میلیارد دلار از این مرز صادرات انجام شد و کریدور غرب نیز که ۸۵ درصد آن تکمیل شده، سال آینده به اتمام خواهد رسید.
 

وی یکی از ظرفیت های آذربایجان غربی را هم مرزی با سه کشور منطقه دانست و اضافه کرد: ۲۵ درصد پایانه های بین المللی کشور در این استان مستقر بوده و با توجه به ارتباط زمینی و ریلی استان با اروپا، پیگیر توسعه حوزه حمل و نقل آذربایجان غربی هستیم که در این راستا ۷۵ هزار میلیارد ریال برای توسعه راه های استان تخصیص داده شده است.
 

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر تجاری سازی مرزهای آذربایجان غربی ادامه داد: در کنار راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی سرو ارومیه، به دنبال تجارت ترانزیتی و صادرات مستقیم از مرز رازی خوی هستیم.

معتمدیان با اشاره به آغاز مطالعات ژئوفیزیک هوایی معادن در جنوب آذربایجان غربی اظهار کرد: معادن نادر و گرانقیمتی نظیر طلا و تیتانیوم در استان وجود داشته و امروز آذربایجان غربی به عنوان یکی از قطب های تولید اورانیوم کشور شناخته می شود.

استاندار: روند توسعه و عمران آذربایجان‌غربی با سرعت پیش می‌رود

وی با اعلام اینکه حرکت آذربایجان غربی رو به جلو است، گفت: با اجرای پروژه های ملی و شناسایی حلقه های مفقوده، روند توسعه و پیشرفت استان تسریع می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در این نشست بیان کرد: شاه کلید غلبه بر مشکلات در مدیریت‌ها بر اساس آیات قرآن کریم و روایات اهل‌بیت(ع) مساله تقوا و خداترسی است که باید مدیران داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی با اشاره به آیات قرآن کریم افزود: خداوند متعال در قرآن کریم به صراحت فرموده که «من یتق الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لایحتسب»، این آیه شریفه گویای توجه ویژه خداوند به متقیان و حل مشکلات خداترسان است که هرگز آن‌ها را در بن‌بست قرار نخواهد داد

وی اضافه کرد: در صورتی که در جایگاه مدیریت اجرایی یا در مقام مشاوره‌ای به تقوای الهی برسیم، قطعا موفقیت برایمان رقم می‌خورد.

وی تقوا را اصلی ترین عامل عاقبت بخیری دانست و اظهار کرد: امیرالمومنین(ع) در کتاب نهج‌البلاغه تاکید دارند که تنها چیزی که برای آخرت می‌ماند همان تقوای الهی است و هیچ یک از اموال و دارایی‌های دنیا جز تقوا و خداترسی برای انسان ماندگار نخواهد بود.

استاندار: روند توسعه و عمران آذربایجان‌غربی با سرعت پیش می‌رود

امام جمعه ارومیه با تاکید بر تلاش بر تحقق پیشرفت در آذربایجان غربی ادامه داد: خلوص نیت خیلی مهم است و اگر تلاش به نیت خدمت و قصد قربت باشد، در این صورت می‌توانیم شاهد تحقق توسعه و پیشرفت باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: تلاش‌های بی وقفه و شبانه‌روزی تیم دولت در آذربایجان غربی به ویژه شخص استاندار قابل تقدیر و مورد توجه است و امیدواریم با استفاده از تجربه مدیران توانمند شاهد توسعه و پیشرفت مناسب برای استان باشیم.

 در این نشست، علاوه بر مسوولان دستگاه های اجرایی، برخی از استانداران سابق آذربایجان غربی و مسوولان اجرایی استان و همچنین شهروندان آذربایجان غربی که در تهران ساکن هستند، حضور داشتند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

اکبر
1402/10/11 - 23:03

آقای استاندار محترم لطفا به داد اهالی زمین های شهرک ریمای رودکی‌ارومیه برسید شهرداری پنج سال است این زمین‌ها را به ما فروخته و مشکلتش را رفع نمی کند . به خدا ما مستاجریم .