14:07|یکشنبه, اردیبهشت 16 ,1403
تاریخ انتشار: 02 دی 1402 - 08:33
کد خبر: 18614

تشدید گشت و کنترل های نظارتی در کانال انتقال آب به دریاچه ارومیه

مامورین یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی و محیط بانان منطقه به شدت با هرگونه برداشت غیرمجاز آب از کانال ۱۱ کیلومتری و همچنین رودخانه گدار برخورد قاطع و جدی می کنند.
تشدید گشت و کنترل های نظارتی در کانال انتقال آب به دریاچه ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، جلسه مدیریت منطقه حفاظت شده گدار صبح جمعه اول دیماه در محل پاسگاه محیط بانی شهید میکائیل هاشمی منطقه حفاظت شده گدار برگزار شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در این جلسه گفت:  منطقه حفاظت شده گدار شامل کانال ۱۱ کیلومتری و همچنین رودخانه گدار به صورت شبانه روزی توسط محیط بانان پاسگاه محیط بانی شهید هاشمی و همچنین دوربین های مداربسته نصب شده به صورت برخط کنترل می شود. 

شهند افزود :با توجه به تصمیمات کارگروه نجات دریاچه ارومیه بخشی از حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه که از طریق تونل و کانال انتقال آب از سدکانی سیب رهاسازی می‌شود به‌ منظور ورود حداکثری آب به دریاچه ارومیه و به حداقل رساندن برداشت‌های غیر مجاز ، در فصل غیر زراعی صورت می گیرد و مامورین یگان حفاظت محیط زیست و محیط بانان منطقه به شدت با هرگونه برداشت غیرمجاز آب خارج از ضوابط و مقررات برخورد قاطع و جدی می کنند.

اکبر قائمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نقده در این جلسه در گزارشی اقدامات انجام شده و گشت و کنترل ها و برخورد قانونی با متخلفان در منطقه حفاظت شده گدار را بیان کرد.

در این جلسه با توجه به‌ شروع مرحله دوم رها سازی آب به سمت دریاچه ارومیه از سد کانی سیب توسط تونل و کانال انتقال آب از روز گذشته تصمیماتی برای  افزایش و تشدید گشت و کنترل شبانه روزی ، به منظور جلوگیری از برداشت غیر مجاز آب و حق آبه زیست محیطی پارک ملی دریاچه ارومیه در منطقه گدار گرفته شد.

از روز گذشته سی ام آذرماه ، مرحله دوم رهاسازی بخشی از حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد کانی سیب توسط تونل و کانال انتقال آب به سمت دریاچه ارومیه آغاز شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید