07:29|جمعه, اردیبهشت 14 ,1403
تاریخ انتشار: 08 آذر 1402 - 10:09
کد خبر: 18554

آب شرب شهری آذربایجان غربی جزو آب‌های باکیفیت کشور است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: از نظر کیفیت آب شرب تحویلی به مشترکین جزو استان های پیشرو در کشور هستیم.
آب شرب شهری آذربایجان غربی جزو آب‌های باکیفیت کشور است

محمد اشرفی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در گفت و گو با باریش نیوز، با اعلام اینکه از نظر میکروبی و کلر باقیمانده آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان تحت پایش و آزمایش‌های مستمر قرار می‌گیرد، اظهار داشت: استان آذربایجان غربی مجهز به آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب کاملا پیشرفته و مرجع می‌باشد که وجود این آزمایشگاه‌ها باعث شده با انجام آزمایش‌های مستمر و دوره ای، آب شرب تولیدی از درجه استاندارد بالایی برخوردار باشد.
 

وی گفت: در اثر این آزمایش‌ها و پایش وضعیت آب موجود در شبکه‌های توزیع، شاهد مطلوبیت فراتر از شاخص‌های ملی و بین المللی؛ میکروبی صددرصدی و کلر باقیمانده به میزان بیش از ۹۹/۵ درصد در شهر‌ها و مطلوبیت بیش از ۹۷ درصدی در روستا‌ها باشیم.
 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در خصوص اجرای طرح‌های آبرسانی برای تامین آب شرب سالم و پایدار در روستا‌ها اظهار کرد: در این راستا و در قالب جهاد آبرسانی، عملیات اجرایی تامین آب شرب بهداشتی و پایدار در سطح ۳۷۹ روستا با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال اجرا است.
 

اشرفی اعتبار پیش بینی شده برای این طرح‌ها را ۹۶۶ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: قرارداد‌های دوم و سوم نیز در حال پیگیری هستند تا نسبت به ارتقا کیفیت آب مابقی روستا‌های استان نیز اقدام گردد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید