14:02|یکشنبه, اردیبهشت 16 ,1403
تاریخ انتشار: 06 آذر 1402 - 12:53
کد خبر: 18548
رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه آذربایجان‌غربی:

فعالیت 3 هزارو 200 نمایندگی صنعت بیمه در آذربایجان‌غربی

٢۵ شرکت با ۵٢ شعبه و ٣٢٠٠ نمایندگی صنعت بیمه در سطح استان فعال می‌باشند.
فعالیت 3 هزارو 200 نمایندگی صنعت بیمه در آذربایجان‌غربی

ب‍ه گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه آذربایجان‌غربی استان آذربایجان غربی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته بیمه اظهار کرد: ظریب نفوذ بیمه در کشور یکی از مهم ترین شاخصه های توسعه و پوشش خطرات است. 

وی افزود: متاسفانه وضعیت کشور و استان در ضریب نفوذ بیمه شایسته نیست و به رغم همه حمایت ها مردم از خدمات بیمه استفاده آنچنانی ندارند. 

 گفت: برخی از حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله خوی و غیره اهمیت استفاده از صنعت بیمه را چند برابر کرده است. 

شجاع قره باغ ادامه داد: متوسط ضریب نفوذ بیمه در دنیا از محل تولید ناخالص ملی تا ١۴ رسیده ولی متاسفانه در ایران ١/٩ و در آذربایجان غربی بالاتر از میانگین کشوری به ٢/١٩ درصد رسیده است. 

رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه آذربایجان‌غربی تصریح کرد : در سال گذشته ۴٠ هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید شده و ٢/٣١ خسارت‌ پرداختی کشور نیز سهم آذربایجان غربی است. 

شجاع قره باغ افزود:  ٢۵ شرکت  با ۵٢ شعبه و ٣٢٠٠ نمایندگی صنعت بیمه در سطح استان فعال می باشند.

وی بیان کرد: خوشبختانه صندوق تأمین خسارت های بیمه ای از سه سال گذشته در استان دایر شده است.

او از مردم خواست برای آسایش و سلامت روانی و حفظ دارایی های خود نسبت به استفاده از فرهنگ بیمه اقدام کنند. 

رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه آذربایجان‌غربی گفت : بیمه بر اساس پیشنهاد بیمه گذار ارائه خدمت می کند و در آن پیشنهاد تمامی شرایط پیش بینی شده و خود متقاضی باید درخواست نحوه و بندهای پوششی صدور داشته باشد. 

حمید شجاع قره باغ اذعان کرد : هر گونه صدور بیمه نامه بر اساس پیشنهاد بیمه گذار است و بیمه گر مکلف به پوشش آن می باشد و در صورت عدم صدور می تواند درخواست حقوقی داشته باشد. 

وی ادامه داد : همه شرکت ها پوشش کامل داشته باشند، تاکید کرد : شهروندان و متقاضیان در هنگام صدور بیمه نامه پیشنهادات را به دقت مطالعه و درخواست کنند.

رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه آذربایجان‌غربی گفت : امسال برای اولین بار خسارت مازاد و تکمیلی درمان بالاتر از شخص ثالث بوده است. 

حمید شجاع قره باغ با بیان اینکه در چند سال گذشته منازل روستائیان نوار مرزی تا شعاع ٢۵ کیلومتری بیمه می شدند ، اذعان کرد : متاسفانه این امر ازدو سال گذشته انجام نمی گیرد. 

رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه آذربایجان‌غربی بیان کرد : بر اساس اعلام بیمه مرکزی ۴٢ درصد صنعت و فعالیت بیمه در اختیار بخش دولتی و ۵٨ درصد آن در اختیار بخش خصوصی می باشد.

شجاع قره باغ از فعالیت های بیمه در صنعت بانکداری انتقاد کرد و فعالیت شرکت های بیمه زیر مجموعه بانک ها به مصلحت نمی باشد.

رستمی فام نایب رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه آذربایجان‌غربی نیز درخواست از مردم برای استفاده از ظرفیت بیمه در این نشست از برگزاری همایش بزرگ صنعت بیمه خبر داد .

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید