05:08|جمعه, اردیبهشت 14 ,1403
تاریخ انتشار: 28 آبان 1402 - 11:13
کد خبر: 18519
فرمانده سپاه شهدای استان خبرداد:

اجرای ۴۸ عنوان برنامه محوری طی هفته بسیج در آذربایجان‌غربی

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: برای هفته بسیج سال جاری ۴۸‌عنوان برنامه محوری در قالب ۳۲۱۲ برنامه پیش بینی شده، همچنین تعداد ۹۵‌ برنامه شهرستانی، حوزه‌ای و پایگاهی نیز در استان برگزار می‌شود.
اجرای ۴۸ عنوان برنامه محوری طی هفته بسیج در آذربایجان‌غربی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، سردار رجبی 27 آبان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، با اشاره به اینکه شعار هفته بسیج امسال "بسیج امید ملت ایران" نام گذاری شده است، تصریح کرد: بسیج در طول انقلاب اسلامی و در شرایط مختلف از ۸‌ سال دفاع مقدس تا دوران سیل و زلزله و کرونا نشان داد پیش از بقیه سازمان‌ها، پای کار و در وسط میدان است.

وی یاد آور شد: اهدای ۴۵۱ سری جهیزیه برای نوعروسان، برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های بسیج با حضور ۵۰ پایگاه خلاق و موفق در حوزه برنامه های ابلاغی، اعزام گروه های جهادی سلامت و عمرانی به مناطق محروم، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری ۲ مورد تجمع بسیجیان استان از جمله برنامه‌های شاخص در هفته بسیج است.

سردار رجبی خاطر نشان کرد: بسیج استان در حوزه اقتصاد مقاومتی، در سال جاری برای ۳‌ هزار نفر جویای کار در استان برنامه آموزشی و توانمندسازی برگزار کرده است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با تاکید به اینکه در سال جاری ۵۸۰ صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی در استان ایجاد و برای آنها ۴۵‌ میلیارد تومان کمک هزینه اعطا شده است، اظهارکرد: همچنین در این مدت ۱۴۳۰‌ فقره وام قرض‌الحسنه اشتغالزایی از محل اعتبارات تبصره ۱۸‌ به مبلغ ۲۱۰ میلیارد تومان کمک مالی شده است.

وی یاد آور شد: در سال جاری در حوزه سازندگی و محرومیت‌زدایی، پروژه آبرسانی روستایی به طول هزار کیلومتر در ۸‌ شهرستان با هدف تامین آب شرب و بهداشتی در ۳۹۱ روستا اجرایی شده که در حال حاضر متوسط ۴۵‌ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. 

سردار رجبی ادامه داد: احداث ۸ سالن ورزشی با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد، اجرای طرح فدک با افتتاح ۳۵ مرکز کارآفرینی زنان سرپرست خانوار، اجرای ۷‌ پروژه آب شرب تک روستایی در ارومیه و ۹‌روستایی در ماکو با پیشرفت فیزیکی ۸۵‌درصد، انتقال آب کشاورزی به مزارع در خوی با پیشرفت فیزیکی ۸۵‌درصد، ساخت مدرسه ۶‌کلاسه در پیرانشهر و مشارکت در ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد که تاکنون ۱۹۵‌ واحد تحویل داده شده است، از جمله اقدامات بسیج استان در حوزه سازندگی و محرومیت زدایی در سال جاری است.

وی ادامه داد: در حوزه راهسازی نیز توزیع ۱۰‌هزارتن قیر رایگان و آسفالت برای راه روستایی و مزارع به طول ۱۷۹کیلومتر از جمله اقدامات در سال جاری است./ایسنا

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید