18:29|پنجشنبه, اردیبهشت 13 ,1403
تاریخ انتشار: 18 آبان 1402 - 12:03
کد خبر: 18500
در دیدار استاندار آذربایجان غربی با تعدادی از دانشجویان:

آغاز سومین طرح بزرگ معدنی کشور در جنوب آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی از آغاز مراحل اولیه سومین طرح بزرگ معدنی کشور در جنوب استان خبرداد.
آغاز سومین طرح بزرگ معدنی کشور در جنوب آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مراحل اولیه سومین پروژه بزرگ کشور در حوزه معادن در جنوب آذربایجان غربی آغاز شده و پس از اتمام بخش مطالعاتی این پروژه، در گام بعدی صدور مجوزهای لازم و بهره برداری از معادن و در گام نهایی فرآوری محصولات معدنی را دنبال خواهیم کرد.

 

محمدصادق معتمدیان ، حوزه معدن را پیشران توسعه استان معرفی کرده و افزود: آذربایجان غربی از قطب های معدنی کشور بوده و بیش از ۵۳ نوع ماده معدنی همچون طلا، اورانیوم و تیتانیوم در این استان شناسایی شده و بزرگترین معدن تیتانیوم خاورمیانه نیز در این استان قرار دارد.

 

وی همچنین با بیان اینکه بزرگترین کارخانه استخراج طلای کشور در تکاب است، خاطرنشان کرد: ۳۸ درصد شمش طلای کشور در تکاب آذربایجان غربی تولید می شود اما متاسفانه علیرغم وجود این ثروت خدادادی، شهرستان مذکور محروم مانده است.

 

ستاندار آذربایجان‌غربی تحقق عدالت اجتماعی را نیز از رویکردهای اصلی نظام اسلامی و دولت سیزدهم اعلام کرده و افزود: محرومیت زدایی از برنامه های جدی دولت در آذربایجان غربی بوده و با فرآوری محصولات معدنی، زمینه را برای افزایش ارزش افزوده محصولات و بهبود درآمد مردم منطقه فراهم خواهیم کرد.

 

معتمدیان همچنین با اعلام اینکه با شناسایی مزیت های هر منطقه، سرمایه گذار به استان آورده شده، اضافه کرد: حدود ۷۰۰ معدن بلاتکلیف در آذربایجان غربی، تعیین تکلیف شده و به مرحله بهره برداری رسیده است.

 

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح یکشنبه های حمایت از تولید در استان، افزود: با حضور میدانی مدیران استانی در واحدهای تولیدی و مصوبات ستاد تسهیل رفع موانع تولید، گام های بزرگی در راستای رفع مشکلات این واحدها برداشته شده و با احیای حدود ۲۴۸ واحد تولیدی و صنعتی در دو سال اخیر، رونق اشتغال را در آذربایجان غربی شاهد هستیم.

 

استاندار آذربایجان‌غربی از تلاش نیروهای نظامی و امنیتی برای برقراری امنیت پایدار در استان نیز قدردانی کرده و یادآور شد: امنیت پایدار منطقه که در سایه نثار خون شهدا و ایثار در صیانت از مرزها حاصل شده، زمینه را برای حضور سرمایه گذار و جهش در توسعه استان فراهم کرده است.

 

معتمدیان همچنین با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در تولید برخی از محصولات کشاورزی، رتبه اول کشور را داراست، افزود: بیشترین اشتغال استان در حوزه کشاورزی بوده و امسال با تولید یک میلیون تن گندم، آذربایجان غربی در تولید این محصول رتبه پنجم کشور را کسب کرده است.

 

وی در ادامه با تاکید بر جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی تولیدی استان جهت افزایش درآمد مردم منطقه، تصریح کرد: کارخانه های فرآوری محصولات کشاورزی آذربایجان غربی در دو سال اخیر توسعه یافته و برنامه ریزی لازم برای راه اندازی بزرگترین مجموعه فرآوری محصولات کشاورزی در استان انجام شده است.

 

استاندار آذربایجان‌غربی آسیب شناسی و شناسایی حلقه های مفقوده چرخه تولید استان را نیز ضروری دانسته و افزود: با شناسایی مسیرهای میانبر قانونی برای رسیدن به اهداف تولیدی و توسعه ای آذربایجان غربی، زمینه افزایش ارزش افزوده محصولات تولیدی فراهم خواهد شد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید