21:24|شنبه, اردیبهشت 15 ,1403
تاریخ انتشار: 13 آبان 1402 - 09:24
کد خبر: 18490
انتخابات داغی در پیش است؛

چهره های جدید و نمایندگان سابق مجلس پنجه در پنجه نمایندگان فعلی!

انتخابات مظهر دموکراسی در هر کشوری است و ایران به واسطه تعدد مجالس کشوری، پارلمان شهری و نیز انتخاب رئیس جمهور توسط مردم، به طور میانگین تقریباً هر سال یک بار ملت را به پای صندوق برای تعیین سرنوشت کشور می کشاند.
چهره های جدید و نمایندگان سابق مجلس پنجه در پنجه نمایندگان فعلی!

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، برگزاری ۱۳ انتخابات ریاست جمهوری، ۱۱ دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، چندین دوره انتخابات مجلس خبرگان، ۶ دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و 3 دوره رفراندوم برای تعیین ماهیت نظام و انقلاب و تایید قانون اساسی سبب شده است در طول عمر ۴۵ ساله انقلاب اسلامی مردم به طور میانگین هر سال یک بار به پای صندوق‌های رای بروند.

 امسال نیز به واسطه انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی که فرایند آن از چندین ماه پیش شروع شده و نیز انتخابات مجلس خبرگان رهبری، پیش‌بینی می‌شود علیرغم مشکلات عدیده در حوزه معیشت مردم و نارضایتی آنها و همچنین پیش‌بینی کارشناسان برای عدم مشارکت مردم در انتخابات، پیش بینی ها و تحلیل ها خلافش ثابت و انتخابات حساس و جالب و پرشوری را با حضور حداکثری مردم شاهد باشیم.

از ماه‌های پیش گروه‌ها و جبهه‌های سیاسی آرایش انتخاباتی به خود گرفته و یارگیری‌شان را شروع کرده‌اند. نیروهای سیاسی و لیدرهای انتخاباتی به خط شده‌اند و نامزدهای انتخاباتی در تلاش برای به خدمت گرفتن رسانه‌ها سعی می‌کنند از قافله انتخاباتی عقب نمانند.

 شنیده‌ها حاکیست انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه ارومیه بسیار متفاوت‌تر از دوره‌های پیشین باشد چرا که علاوه بر نمایندگان فعلی مجلس، برخی نمایندگان ادوار مجلس و چهره‌های جدید نیز اسب خود را برای تصاحب صندلی‌های سبز رنگ بهارستان زین کرده‌اند.

در روزهای آتی بیشتر و بیشتر از روند انتخابات و فرایند پیش رو خواهیم نوشت و به تحلیل اوضاع خواهیم پرداخت. منتظر باشید.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید