21:52|یکشنبه, اردیبهشت 16 ,1403
تاریخ انتشار: 27 مهر 1402 - 09:27
کد خبر: 18468
مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی:

اهتمام استاندارد بر رفع موانع صادرات

سازمان استاندارد اهتمام ویژه ای بر رفع موانع صادرات دارد.
اهتمام استاندارد بر رفع موانع صادرات

وحید موسی پور، مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی با حضور در پایگاه خبری باریش نیوز به مناسبت هفته استاندارد ضمن اشاره به شکل گیری روند استاندارد در طول سالیان متمادی در کشور، هفته استاندارد را فرصتی مناسب برای ترویج اشاعه فرهنگ استاندارد و تبدیل شدن به مطالبه ملی در جامعه عنوان کرد.

موسی پور استاندارد را مجموعه کاملا فنی و تخصصی در خدمت جامعه عنوان کرد و افزود: مجموعه اقدامات انجام یافته در سازمان ملی استاندارد ایران و به تبع آن در استان در جهت استاندارد سازی کالا و خدمات و افزایش سطح ایمنی و بهداشت شهروندان انجام می پذیرد.

وی گفت:این نهاد در حوزه‌های مختلف از جمله در بخش کالا، خدمات، صادرات و واردات، آزمون‌هایی در خصوص میزان سنجش درست ابزار توزین و تولید محصولات فعال است.

از جمله اقداماتی که در طول سال به صورت مستمر انجام می‌شود می‌توان به نمونه برداری از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه، آزمون نمونه تولیدی و طاها، بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه، بازدید از واحدهای خدماتی اشاره کرد.


موسی پور با تاکید بر رویکرد جدید سازمان در دولت خدمتگزار مردمی، استاندارد سازی خدمات را از محورهای اصلی سازمان در دوره تحولی خواندند.

موسی پور وظایف و محوریت های سازمان استاندارد را در چهار حوزه تخصصی ارزیابی انطباق که شامل کلیه خدمات مشمول استاندارد اجباری اعم از شهربازی ها، خانه های بازی، سکوهای سیلندر گاز پرکنی، ایمنی جایگاه های CNG، نازل های سوخت مایع از جمله بنزین و گازوئیل، نظارت بر کلیه واحد های تولیدی، نظارت بر مصنوعات گرانبها از جمله طلا، نقره و ... می باشد.

موسی پور افزود: بخش اوزان و مقیاس ها قدیمی حوزه فعالیتی استاندارد می باشد که پایه و اساس شکل گیری سازمان ملی استاندارد در کشور بوده است که تمامی وسایل توزین از جمله باسکول های سنگین جاده ای، وسایل سنجش داد و ستد عمومی از جمله ترازوها و کنترل کمی نازل های سوخت مایع و CNG در این بخش کنترل می شوند.

موسی پور آموزش و ترویج استاندارد های تدوین شده ملی در کشور و تایید صلاحیت آزمایشگاه های آزمون و کالیبراسیون را از وظایف دیگر سازمان ملی استاندارد ایران عنوان کردند.

موسی پور کنترل کنترل کالاهای صادراتی و وارداتی مشمول استاندارد اجباری را از دیگر وظایف مهم سازمان ملی استاندارد ایران خواندند و افزودند: سازمان ملی استاندارد ایران با هدف حفظ بازارهای جهانی برای تجار ایرانی از صادرات کالاهای غیر استاندارد جلوگیری می کند و همچنین کالاهای وارداتی به کشور باید گواهی تاییدیه انطباق را از سازمان ملی استاندارد ایران اخذ کنند.

وی از عموم شهروندان خواستند در صورتی که کالای مشمول استاندارد اجباری با نشان استاندارد مشکلی داشته باشد، خریدار می‌تواند شماره ۱۵۱۷ تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کنند و همچنین مصرف‌کنندگان عزیز می‌توانند با ارسال کد ده رقمی ذیل نشان استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت آن فرآورده مطمئن شوند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید