14:25|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 22 مهر 1402 - 08:28
کد خبر: 18461
امام جمعه ارومیه:

حمایت از مردم مظلوم فلسطین وظیفه هر مسلمانی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه گفت: در شرایط کنونی حمایت از مردم مظلوم فلسطین وظیفه هر مسلمانی است .
حمایت از مردم مظلوم فلسطین وظیفه هر مسلمانی است

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نمازجمعه 21مهر ماه  ارومیه افزود: رژیم غاصب صهیونیستی ۷۰ سال است که مشغول  کودک کشی است  و به پیر و جوان رحم نمی‌کند .

امام جمعه ارومیه: حمایت از مردم مظلوم فلسطین وظیفه هر مسلمانی استوی ادامه داد: اما در شرایط کنونی غاصبان صهیونیستی  با مظلوم نمایی درصدد تکرار جنایتهای خود  و حمله مجدد به غزه و شهادت ساکنان آن هستند و آمریکا هم حامی این جنایت‌هاست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی‌ اظهار کرد: جنایت‌های صبرا و شتیلا هنوز فراموش نشده که غاصبان زنان حامله مسلمان را به چه وضع شنیعی می‌کشتند و این اتفاقات، نتیجه اعمال خود این صهیونیست‌هاست.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بر کمک به مردم مظلوم فلسطین به عنوان یک وظیفه دینی، شرعی و انسانی تاکید دارند، اضافه کرد: همیشه باید دشمن ظالم و یار و یاور مظلوم بود و بارها در دین اسلام و آیات و روایات بر این مساله تاکید شده است.

وی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب بعد از این حمله اخیر رزمندگان غزه و فلسطین، این شکست بزرگ برای این رژیم قابل ترمیم نیست و زیرساخت‌های این رژیم قابل مرمت نخواهد بود.

 

امام جمعه ارومیه افزود: به یاری خداوند، این رژیم منحوس از روی زمین حذف شدنی است و به زودی حذف خواهد شد و خداوند بر نصرت حق تاکید کرده است.

وی با اشاره به روز استاندارد نیز اظهار کرد: اگر یک محصول بخواهد در بازار رقابت موفق داشته باشد، باید در مساله کیفی سازی دقت شود و مسوولان ناظر و استاندارد باید نظارت بسیار دقیقی داشته باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم کم فروشی را محکوم کرده است، ادامه داد: در قیامت افرادی که به نام سود کردن در مواد اولیه محصول کم فروشی می‌کنند و همچنین ناظران مسوولیت دارند و لازم است اعتماد سازی شود.

 

وی با اشاره به ۲۶ مهر و روز تربیت بدنی اضافه کرد: خداوند رغبتی به انسان‌های ضعیف و ناتوان ندارد و لازم است که با ورزش خود را توانمند و قوی کنیم و صحت و سلامت و قوت را نباید فراموش کرد و لازم است قدر نشاط را بدانیم.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی جانبازان را شهدای زنده و مایه رحمت برای کشور دانست و افزود: ضروری است مسئولان به مشکلات جانبازان توجه و رسیدگی کنند. 

وی بر اهمیت توجه به مطالعه نهج البلاغه تاکید کرد و افزود: این کتاب سراسر درس است و برهمگان لازم است با این کتاب آشنا شده و از خطبه ها و سخنان امیر المومنین درس زندگی بگیرند. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید