12:09|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 06 مهر 1402 - 11:14
کد خبر: 18434

نهمین همایش بین المللی شمس و مولانا در خوی آغاز به کار کرد

نهمین همایش بین المللی شمس و مولانا با حضور اساتید، علاقه مندان، مسوولان و دوستداران شمس تبریزی، در شهر دارالقرار شمس، خوی آغاز به کار کرد.
نهمین همایش بین المللی شمس و مولانا در خوی آغاز به کار کرد

رییس شورای اسلامی شهر خوی و نائب رئیس هیئت مدیره تولیت شمس تبریزی و مفاخر این شهر روز پنجشنبه در آیین آغاز به کار این همایش گفت: سخن از شمس گفتن، ریشه در اندیشه انسانی دارد چرا که شمس صرفا یک عارف نیست بلکه بیانگر ویژگی های ویژه انسانی است.

 

حمیدرضا عمرانی افزود: شهر تاریخی خوی و مردم نجیب این شهر کم نظیر، امروز میزبان اندیشمندان گران سنگی از شهرها و کشورهای مختلفی هستند که قدم بر خاکی نهادند که میراث جاده ابریشم، مهد تمدن آذربایجان و یکی ازمهمترین کانون های تمدن ایرانی اسلامی است.
 

وی با اشاره به حمایت شورای شهر از برنامه های فرهنگی در خوی اضافه کرد: امروز مدیریت شهری خوی در کنار شورای اسلامی شهر گام های بسیار بلندی را در شکل گیری این همایش ها، جشنواره ها و کنگره ها برداشته اند و همچنان این مسیردهی برای رونق بخشی به بیان اندیشه های متعالی انسانی جاری در تمدن ایران اسلامی ادامه دارد.
 

وی ادامه داد: ما در مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی برآن هستیم تا با ایجاد فرصت های مناسب گردشگری، رونق بخشی به فضای فرهنگی و توسعه آن، گسترش نگاه معنوی به زندگی حتی در زندگی روزمره مردم، امکان پیوند شهر خوی به شهرهای بزرگ فرهنگی را فراهم سازیم.
 

رییس شورای اسلامی شهر خوی با بیان اینکه احداث آرامگاه شمس تبریزی مهمترین مطالبه مدیریت شهری است، اظهار کرد: سال هاست در حال پیگیری این امر هستیم و امیدواریم زمینه تحقق کامل آن فراهم شود.
 

عمرانی تاریخ خوی را غنی عنوان کرد و گفت: این شهر کهن در طول تاریخ در ابعاد انسانی و رویدادهای مختلف اجتماعی و ابعاد اندیشه های عارفانه و رشادت ها و حوزه های مختلف دینی، نقش بسیار موثری داشته است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید