03:44|چهارشنبه, اردیبهشت 19 ,1403
تاریخ انتشار: 30 شهریور 1402 - 10:15
کد خبر: 18418

ترانزیت کالا از مرز تمرچین ۲۶ درصد افزایش یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از روند صعودی ترانزیت کالا در مرز‌های استان و رشد ۲۶ درصدی ترانزیت کالا از مرز تمرچین خبر داد.
ترانزیت کالا از مرز تمرچین ۲۶ درصد افزایش یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشراه به روند افزایش میزان  ترانزیت کالا در پنج ماهه منتهی به مرداد ماه امسال در برخی مرز‌های استان، گفت: یکی از اولویت‌های اصلی ما در این اداره کل بستر سازی برای تسهیل در روند ترانزیت کالا از بدو ورود به مرز‌های داخلی استان است.
 

پیمان آرامون افزود: با وجود اینکه پایانه مرزی تمرچین یکی از مرز‌های تردد اربعین مطرح بود، اما با توجه به تدابیر اندیشیده شده در داخل و مسیر‌های منتهی به پایانه مرزی تمرچین، میزان ترانزیت کالا در این مرز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته و در پایانه مرزی پلدشت شاهد افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا بودیم که این نشان از همت مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی به منظور افزایش ترانزیت کالا از مرز‌های کشور عزیزمان است. 
 

وی با اشاره به تاثیربالای ترانزیت از کشور بر نرخ اشتغال زایی خاطر نشان کرد: در مدت زمان مشابه ناوگان حمل و نقل مسافر هم در برخی مرز‌های خروجی استان افزایش محسوسی داشته که پرچم دار این تغییرات پایانه مرزی سرو به ۱۳ درصد افزایش تردد ناوگان مسافری بوده و تردد در سایر مرز‌ها به صورت عادی در جریان است.
 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی یادآور شد: یکی از اصلی‌ترین دلیل‌های افزایش تردد از پایانه‌های مرزی استان، ۲۴ ساعته شدن تردد در پایانه‌های مرز رازی و تمرچین است که ضمن کاهش زمان ایستائی مسافرین، تعداد تردد ناوگان نیز بیشتر شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید