19:27|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 24 مرداد 1402 - 11:34
کد خبر: 18384

آذربایجان‌غربی جزء۳ استان امن کشور است

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: این استان جزء۳ استان امن کشور است.
آذربایجان‌غربی جزء۳ استان امن کشور است

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار  با اشاره به اینکه پلیس و رسانه ۲ بال تولید امنیت در جامعه هستند، گفت: همراهی و همکاری رسانه‌ها در ایجاد امنیت روانی و کارکنان پلیس در امنیت عینی موجب شده تا روند امنیت استان رو به افزایش بوده و ما جزء استان‌های برتر در این زمینه باشیم.
 

سردار رحیم جهانبخش با بیان اینکه استان آذربایجان غربی شایستگی امن‌ترین جغرافیای تاریخ را دارد، اضافه کرد: همه در این امنیت اثرگذار هستند که این امور به واسطه اقدامات رسانه‌ها باید به کام مردم شیرین جلوه کند.
 

وی در تشریح جزئیات نرخ وقوع جرایم در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در نرخ وقوع جرایم در آستان آذربایجان غربی، جزء سه استان امن کشور هستیم اظهار کرد: نرخ وقوع سرقت در استان ۲۷۰ در ۱۰۰ هزار نفر شده که حدود یک سوم نرخ کشوری است؛ نرخ سرقت مسلحانه نیز اصلا محلی از اعراب در استان ندارد.

 

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در جرایم مالی از نرخ کشوری ۳۴ واحد بالاتر هستیم که این امر نیز به علت کشف قاچاق‌های متعدد اتفاق افتاده، افزود: در نزاع از میانگین کشوری بالاتر هستیم و در حوزه تصادفات نیز با وجود موارد متعدد، ۳۰ درصد پایین‌تر از میانگین قرار داریم.
 

سردار جهانبخش ادامه داد: در حوزه اعتیاد ۲۱ واحد از نرخ کشوری پایین‌تر هستیم، در سرقت، استان سی و سوم کشور، در سرقت مسلحانه استان آخر کشور و در سرقت به عنف هم  در جایگاه سی و سوم کشور هستیم.

سردار جهانبخش ادامه داد: در حوزه قتل، استان بیست و یکم کشور هستیم، در حوزه شرارت در رده ۱۶ استان‌های کشور و در نزاع در رده نهم قرار داریم.
 

وی گفت: البته در بخش جعل اسناد، جرایم‌مالی و نزاع، رتبه‌های ما در بین استان‌های کشور یک‌رقمی است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید