16:22|یکشنبه, اردیبهشت 16 ,1403
تاریخ انتشار: 27 تیر 1402 - 11:45
کد خبر: 18371

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در آذربایجان غربی زیر نظارت ۱۲ هزار ناظر

رئیس دفتر شورای نگهبان در آذربایجان غربی گفت: در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان ۱۲ هزار ناظر فعال و ۱۰ هزار ناظر ذخیره مشارکت دارند.
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در آذربایجان غربی زیر نظارت ۱۲ هزار ناظر

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان آذربایجان غربی در دیدار با نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه که به مناسبت ۲۶ تیرماه سالروز تشکیل شورای نگهبان برگزار شد گفت: در برگزاری انتخابات مجلس ۱۲ هزار ناظر فعال و ۱۰ هزار ناظر ذخیره مشارکت دارند.
 

حجت الاسلام سید ابوالقاسم موسوی گفت: در ۱۹ مرداد ماه، پیش ثبت نام انتخابات توسط نامزد‌ها به مدت یک هفته انجام خواهد شد.
 

وی با اشاره به این که شورای نگهبان یک نهاد حزبی، جناحی و سیاسی نیست بلکه حافظ آرا مردم در انتخابات مختلف است افزود: بررسی صلاحیت نامزد‌ها با دقت انجام خواهد شد تا حقی از نامزد‌های انتخاباتی در استان ضایع نشود.
 

رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان آذربایجان‌غربی افزود: شبکه نظارت بر انتخابات در کشور کاملا مردمی است و افراد مورد اعتماد انتخاب، جذب و به عنوان عضو رسمی شبکه نظارت ثبت می‌شود.
 

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: یکی از وظایف مهم دفاتر شورای نگهبان، آموزش ناظران انتخابات است لذا شبکه نظارت استان افراد آموزش دیده هستند.
 

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای تعیین نمایندگان این مجلس برگزار خواهد شد.
 

در این انتخابات ۱۲ نفر از ده حوزه انتخابیه در این استان راهی مجلس می‌شوند که از این تعداد سه نفر سهم ارومیه و یک نفر سهم هر کدام از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه دیگر شامل «سلماس»، «خوی و چایپاره»، «ماکو، شوط، پلدشت و چالدران»، «مهاباد»، «بوکان»، «میاندوآب»، «نقده و اشنویه»، «شاهین‌دژ و تکاب» و «پیرانشهر و سردشت» است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید