17:00|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 16 خرداد 1402 - 10:55
کد خبر: 18345
رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه:

سرانه فضای سبز در ارومیه به ۱۱.۷ مترمربع رسید

سرانه فضای سبز اکولوژیکی این شهر با احداث و توسعه فضاهای سبز جدید به ۱۱.۷ مترمربع به ازای هر شهروند رسید.
سرانه فضای سبز در ارومیه به ۱۱.۷ مترمربع رسید

علی شایگان، رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه با تاکید بر لزوم نگهداری همگانی از فضای سبز شهری اظهار کرد: همه مردم جامعه در نگهداری از فضای سبز، پارک‌ها و چمن مسوولیت دارند و لذا در حفظ آن باید تلاش کرد.
 

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز ۲ مولفه دارد، ادامه داد: سرانه فضای سبز ارومیه از نظر اکولوژیکی به ۱۱.۷ مترمربع به ازای هر شهروند رسید که میانگین کشوری زیر ۱۰ است در حالیکه استاندارد ملی ۱۲ تا ۱۵ مترمربع عنوان شده است.
 

«منظور از فضای سبز اکولوژیکی همان وجود درخت، درختچه، نهال و چمن در معابر اصلی و فرعی است که بر أساس اعلام سازمان مللی سرانه فضای سبز توصیه شده ۲۰ الی ۲۵ مترمربع به ازای هر فرد است».
 

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه سرانه کارکرد اجتماعی تجهیز شده به وسایل بازی را به ازای هر شهروند ارومیه‌ای را ۵.۶ مترمربع اعلام کرد و گفت: استاندارد کشوری در این مولفه ۱۲ مترمربع بر هر شهروند است که در صدد ایجاد پارک و تجهیز فضای پارک در رسیدن به این عدد هستیم.
 

شایگان با اشاره به اجرای قانون مصوب هوای پاک اضافه کرد: قبل از اجرای قانون هوای پاک سرانه فضای سبز اکولوژیکی ۹ بود که خوشبختانه با تلاش همکارانم در این زمنیه موفق به رشد سرانه شدیم.

وی یادآور شد: یکی از وظایف شهرداری ارومیه ارتقا این سرانه به ۱۵ متر مربع برای هر شهروند است و باید در چهارچوب قانون هوای پاک به آن عمل کنیم.
 

وی با بیان اینکه شهرها بدون فضای سبز موثر در اشکال گوناگون قابل تصور نیست، افزود: توسعه شهری باید همزمان با توسعه و رشد فضای سبز شهری باشد که این فضاها از نظر زیست محیطی شهرنشینان، تامین فضاهای فراغتی، بستر ارتباط و تعامل اجتماعی آن جایگاهی ویژه‌ای دارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید