19:06|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 13 خرداد 1402 - 13:09
کد خبر: 18344

ساعت کاری ادارات آذربایجان غربی از ۱۵ خرداد تغییر می‌کند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌غربی از تغییر ساعت کار تمامی دستگاه‌های اجرایی این استان از ۱۵ خرداد ماه جاری به مدت سه ماه تا (۱۵ شهریور) خبر داد.
ساعت کاری ادارات آذربایجان غربی از ۱۵ خرداد تغییر می‌کند

جعفر ذوالفقاری روز شنبه در خصوص تغییر ساعت کاری ادارات این استان گفت: پیرو بند ۴ مصوبه هیات محترم وزیران به شماره ۲۴۳۱۸۷/ت۶۱۰۱۱ مورخه ۱۴۰۱.۱۲.۲۸ و مطابق بند ۲ مصوبه هیات محترم وزیران به شماره ۲۶۷۴۳/ت۵۹۷۹۰ مورخه ۱۴۰۱.۱۲.۲۴ و بخشنامه شماره ۴۵۰۸۴ مورخه ۱۴۰۲.۰۳.۸ وزیر محترم کشور؛ کلیه ادارات، دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها، شهرداری ها و موسسات عمومی غیردولتی مکلفند موارد ذیل را در دوره گرم سال (۱۵ خرداد لغایت ۱۵ شهریور ۱۴۰۲) اجرا کنند.
 

وی افزود: ساعات کاری کلیه دستگاه‌های ذکر شده از تاریخ ۱۴۰۲.۰۳.۱۵ لغایت ۱۴۰۲.۰۶.۱۵ از ساعت ۶ صبح لغایت ۱۳ ابلاغ می‌شود.
 

به گفته وی، شهرداری‌های استان و دیگر بخش‌های مربوطه جهت خدمات رسانی حمل و نقل عمومی نسبت به تامین وسایل نقلیه عمومی در ساعات تعیین شده اقدام کند.
 

ذوالفقاری تاکید کرد: دمای محیط کار حداقل در ۲۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم شده و سیستم‌های سرمایشی یک ساعت قبل از تعطیلی ادارات (ساعت ۱۲ ظهر) خاموش شود.
 

وی ادامه داد: روشنایی داخل ساختمان در بازه زمانی ۱۴۰۲.۰۳.۱۵ لغایت ۱۴۰۲.۰۶.۱۵ تا حد امکان کاهش و روشنایی محوطه بیرونی در این بازه زمانی به حداقل برسد، دستگاه‌های اجرایی مکلفند در ساعات اداری نسبت به کاهش مصرف انرژی ۳۰ درصد نسبت به دوره پایه سال ۱۴۰۰ و همچنین ۶۰ درصد مصرف در ساعات غیراداری اقدام کنند.
 

معاون استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: با استفاده از مولدهای اضطراری خود، در ساعات پیک تابستان (ساعت ۱۲ تا ۱۸) بار مصرفی تامین شود و با هماهنگی شرکت توزیع برق استان جهت بازدید، نصب کنتور و تامین سوخت مورد نیاز مولد اقدام شود، مسوولیت اجرای مفاد این بخشنامه برعهده بالاترین مسوول هر دستگاه است.
 

شرکت برق هم ضمن نظارت بر اجرای بخشنامه به صورت دوره ای، نسبت به ارائه گزارش از وضعیت مصرف برق در استان به این معاونت اقدام کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید